וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיה חזרה מפיגור כפול ל-2:2 נגד בלגיה, ספרד ואוקראינה עלו

מארחת אליפות אירופה עד גיל 21 השיגה שוויון דרמטי בדקה ה-87, בעוד פורטוגל ספגה בדקה ה-78 ב-1:1 מול הולנד וגם ניצחון במחזור הסיום עשוי שלא להספיק לה. בבית ב' נקבעו זהות העולות לרבע הגמר

תקציר יורו עד גיל 21: גאורגיה - בלגיה 2:2/ספורט1

המחזור הראשון באליפות אירופה עד גיל 21 הסתיים עם מספר הפתעות, בראשן הניצחון של המארחת גאורגיה על פורטוגל והתיקו למחרת של ישראל מול אלופת אירופה גרמניה. הערב (שבת) נפתח המחזור השני והדרמה גברה: פורטוגל ספגה שוויון דרמטי מהולנד וגם ניצחון במחזור הסיום עשוי שלא להספיק לה, בלגיה שמטה יתרון כפול מול גאורגיה וכעת המארחת בראש הבית ותלויה בעצמה. בבית ב' אוקראינה רשמה 0:1 דרמטי על רומניה ועלתה לרבע הגמר ביחד עם ספרד, שניצחה בתוצאה זהה את קרואטיה.

שחקני נבחרת בלגיה עד גיל 21. BRUNO FAHY, GettyImages
השמחה הייתה מוקדמת. שחקני נבחרת בלגיה/GettyImages, BRUNO FAHY

צפו בתקציר: פורטוגל לא ניצחה גם את הולנד והסתבכה קשות

תקציר יורו עד גיל 21: פורטוגל - הולנד 1:1/ספורט1

בית א'

פורטוגל - הולנד 1:1

הסלסאו הופתעו במחזור הפתיחה על ידי גאורגיה ובעקבות ההפסד 2:0 ידעו שהם יסתבכו אם לא יצליחו לנצח גם את הולנד. לכן, הפורטוגלים הסתערו על ההולנדים ועלו ליתרון מהיר משער של אנדרה אלמיידה בדקה ה-20, אחרי שקיבל כדור מפדרו נטו, אבל נבחרת האורנג' לחצה במטרה לצבור נקודה נוספת ובריאן ברובי הבקיע בדקה ה-78 את השוויון היקר עבור ההולנדים, שקבע 1:1. המשמעות היא שפורטוגל בסכנת הדחה, גם ניצחון במחזור הסיום עשוי שלא להספיק לה כתוצאה מההפסד שלה לגאורגיה במחזור הראשון, בעוד הולנד כרגע מדורגת שלישית עם 2 נקודות, כמו בלגיה שהבקיעה יותר ממנה, ואם לא תנצח את גאורגיה עשויה למצוא את עצמה בחוץ גם כן.

גאורגיה - בלגיה 2:2

השדים האדומים עלו ליתרון כפול ומבטיח עוד לפני הפסקת המחצית, אבל המארחת נהנתה מתמיכת ודחיפת הקהל בטביליסי שכמעט מילא את האצטדיון, חזרה ל-2:2 מטורף והיא כעת בעמדה הטובה ביותר להעפיל לרבע גמר היסטורי מבחינתה. מקסים דה קויפר (15) ולארגי רמאזני (38) הורידו את בלגיה להפסקה ביתרון כפול, אלא שהמקומיים הצליחו לצמק בפתיחת המחצית השנייה עם שער נוסף של גיורגי ציטיאשווילי (63), שחקן הכנף שנולד בישראל, בנו של חלוץ העבר קלימנטי, ובאו על שכרם בדקה ה-87 עם ה-2:2 של גיורגי גוליאשווילי. לגאורגיה תספיק נקודה מול הולנד כדי להעפיל שלב, גם הפסד יספיק אם בלגיה לא תנצח במקביל את פורטוגל.

צפו בתקציר הניצחון של ספרד על קרואטיה

תקציר יורו עד גיל 21: ספרד - קרואטיה 0:1/ספורט1

בית ב'

ספרד - קרואטיה 0:1

שיאנית הזכיות באליפויות אירופה עד גיל 21 הבטיחה גם כן את עלייתה לרבע הגמר וכל עוד לא תפסיד לאוקראינה במחזור הסיום, היא תעפיל מהמקום הראשון בבית ב'. ספרד, שהניפה את הגביע ב-2019 וב-2021 נעצרה רק בחצי הגמר, הרשימה גם הערב מול קרואטיה, וזאת חרף העובדה שאת השער היחיד במשחק כבשה כבר אחרי 20 שניות - רוחב של סרחיו גומס מצד שמאל הגיע אל אבל רואיס שמקרוב דחק פנימה וכיפר על ההחמצה הנוראית שלו מול רומניה במחזור הראשון. ספרד, אגב, לא הפסידה כבר 16 משחקים רצופים בכל המסגרות. מנגד, קרואטיה נותרה עם אפס נקודות וכמו רומניה מסיימת את דרכה כבר בשלב הבתים, תנסה להיפרד עם ניצחון במחזור הסיום מול המארחת רומניה.

צפו בתקציר הניצחון הדרמטי של אוקראינה בדרך לרבע הגמר

תקציר יורו עד גיל 21: רומניה - אוקראינה 1:0/ספורט1
גיורגי גוליאשווילי, שחקן נבחרת גאורגיה הצעירה. BRUNO FAHY/BELGA MAG, GettyImages
גוליאשווילי עם השוויון הדרמטי/GettyImages, BRUNO FAHY/BELGA MAG

רומניה - אוקראינה 1:0

בזמן שגאורגיה קרובה להעפיל לרבע גמר היסטורי, המארחת השנייה רומניה נפרדה מאיתנו בסיומו של שלב הבתים, בעוד אוקראינה בפעם השנייה בתולדותיה מעפילה לרבע הגמר. אוקראינה שלטה, הייתה טובה יותר והחמיצה במשחק נוסף בו חסרה את הכוכב שלה מיכאילו מודריק, אבל הצליחה להכריע את ההתמודדות הודות לשער עצמי בדקה ה-89 שכבש ויקטור דיצ'אן. בדקה ה-90+2 הורחק ולדיסלב ונאט שיחסר לאוקראינה במחזור סיום שלב הבתים מול ספרד, משחק שהמנצחת בו תסיים בראש הבית. אוקראינה, אגב, סופרת 17 משחקים רצופים בהם הבקיעה, מאז אוקטובר 2021, ואילו רומניה לא ניצחה תשעה משחקים רצופים בכל המסגרות, מאז מרץ 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully