וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וומבניאמה נבחר ראשון בדראפט: "חלום". שארלוט השנייה בחרה במילר

הלילה שישנה את פני הליגה? הלהיט הצרפתי נבחר על ידי סן אנטוניו, פופוביץ': "הוא מבין את ההייפ". וושינגטון בחרה בקוליבאלי הצרפתי

ביצועיו של ויקטור וומבניאמה בצרפת/יוטיוב

אוהדי ה-NBA עצרו את נשימתם לקראת מאורע שעשוי לשנות את פני הליגה. דראפט 202 נערך הלילה (בין חמישי לשישי), וכל העיניים היו נשואות לעבר כישרון אחד יחיד ומיוחד, שההייפ סביבו שובר שיאים עוד לפני שדרך על הפרקט בליגה: ויקטור וומבניאמה. הצרפתי הענק נבחר על ידי סן אנטוניו ספרס בבחירה הראשונה, ואחרי שכבר הוגדר כ"פרוספקט הגדול בכל הזמנים", בארצות הברית ממשיכים לקשור לו כתרים במהלך האירוע הלילה בברקלייס סנטר בניו יורק.

"אני לא יכול לתאר את ההרגשה הזאת", אמר הצרפתי בן ה-19, "זו אחת התחושות הטובות בחיי, כרגע הלילה הטוב בחיי. אני חולם על זה כל כך הרבה זמן. זה חלום שהתגשם. זה מדהים". הספרס השתמשו בכל חמש הדקות שהיו להם על השעון בטרם הכריזו רשמית על ההחלטה. "אלה היו חמש הדקות הארוכות בחיי", אמר וומבניאמה , "זה הרגע שבו התחילו הפרפרים בבטן, פתאום ראיתי את המשפחה שלי משתתקת. כולם הסתכלו על השעונים, ואז קיבלתי את השיחה, הלכתי וראיתי את אדם סילבר, וכולם בירכו אותי".

הקומישינר אדם סילבר מכריז: ויקטור וומבניאמה נבחר ראשון בדראפט ה-NBA על ידי סן אנטוניו, 2023. רויטרס
מכאן אפשר רק לרדת. וומבניאמה/רויטרס

צופים רבים התגודדו באולם של סן אנטוניו, והריעו אחרי שהבחירה שודרה על המסכים הגדולים. "אני רוצה לראות את זה", אמר וומבניאמה, "אעשה כל שביכולתי כדי שהמועדון יצליח". גרג פופוביץ', המאמן של הספרס, טוען שהכישרון המבטיח יודע להתמודד עם הלחץ העצום שיש עליו. "יש לו יציבות, בשילוב של אינטליגנציה ואינטליגנציה רגשית, הוא מבין מה זה הייפ, מבין את תשומת הלב שהוא מקבל, אבל יודע לעכל את זה, להתמודד עם זה. הוא לא צריך הרבה עצות בתחום הזה".

"אני חושב שמבחינת יכולות, וומבניאמה נמצא מעל למה שלברון ג'יימס היה באותו גיל", אמר בריאן ווינדהורסט ב-ESPN. "הוא כבר משחק כדורסל מקצועני כמה שנים, בעוד לברון למד להיות מקצוען אמיתי רק כשהיה שלוש שנים בליגה. שיטת האימונים של וומבי מתקדמת מאוד ביחס לגילו. הוא מאמין והסוכנים שלו מאמינים, שאם הוא יעלה משקל, זה יגביר את הסיכון שהוא ייפצע. הוא קצת כחוש, אבל הוא יגדל ויתחזק באופן טבעי. הוא לא ינסה להעלות משקל באופן מלאכותי, או ישים על זה דגש מיוחד".

ההתלהבות הבלתי נשלטת של אנשי NBA, פרשנים ואוהדים בארצות הברית, אולי קצת מפתיעה בהתחשב באופן שבו התקבל לוקה דונצ'יץ' לפני שנבחר בדראפט. העילוי הסלובני הותיר חותם עמוק על הכדורסל האירופי בגיל צעיר מאוד, הרבה יותר מוומבניאמה, אבל בארצות הברית התמקדו בעיקר בסימני השאלה סביבו, ובסופו של דבר הוא אכן נבחר רק בבחירה השלישית, מהלך שמסתמן כבכייה לדורות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ויקטור וומבניאמה מחבק את אמו אחרי שנבחר ראשון בדראפט ה-NBA על ידי סן אנטוניו, 2023. רויטרס
ויקטור וומבניאמה מחבק את אמו אחרי שנבחר ראשון בדראפט ה-NBA על ידי סן אנטוניו, 2023/רויטרס

טים לגלר, פרשן נוסף של ESPN, אמר: "לברון היה השחקן שהגיע לליגה עם הכי הרבה הייפ. הוא סומן כבר בגיל 14. אבל זה קרה בעיקר בגלל שהוא גדל בארצות הברית. הוא עמד בציפיות העצומות שהיו עליו, אבל וומבי מאוד קרוב. אני חושב שמבחינת הייפ, לוומבניאמה יש יותר לאן לשאוף מלברון. התקרה שלו בלתי מוגבלת. מעולם לא ראינו חבילה כזאת של גודל, אורך, שליטה בכדור, יכולת קליעה ופוטנציאל הגנתי בשחקן אחד. הוא הולך למקום הנכון, יש לו את המאמן הנכון שימצא עבורו את האיזון הנכון".

ברנדון מילר אחרי שנבחר שני סדראפט. רויטרס
ברנדון מילר אחרי שנבחר שני סדראפט/רויטרס

השאלה הגדולה הייתה מי ייבחר בבחירה השנייה. שארלוט, הקבוצה שמחזיקה בבחירה השנייה, הייתה בדילמה קשה על פי הדיווחים, ובסופו של דבר בחרה בסמול פורוורד ברנדון מילר מממכללת אלבמה, שנחשב לכישרון בשל ומוכן יותר. "היו שני מועמדים, אבל ברנדון היה הפייבוריט כל הדרך", אמר הג'נרל מנג'ר מיץ' קופצ'אק.

בבחירה השלישית פורטלנד בחרה בסקוט הנדרסון, רכז עם יכולות מחשמלות ששיחק בג'י-ליג בעונה שעברה. "לא אכפת לי אם אני מקום שני או שלישי, אני שמח להיות במקום הזה", אמר, והוסיף: "מקווה לשחק לצד דמיאן לילארד".

התאומים אמן ואוסר תומפסון בערב הדראפט. רויטרס
התאומים אמן ואוסר תומפסון בערב הדראפט/רויטרס
בילאל קוליבאלי, שנבחר על ידי וושינגטון וויזארדס בדראפט. רויטרס
בילאל קוליבאלי, שנבחר על ידי וושינגטון וויזארדס בדראפט/רויטרס

בהמשך נרשמה היסטוריה: התאומים הזהים אמן ואוסר תומפסון נבחרו במקומות 4 ו-5. יוסטון בחרה במקום הרביעי את אמן, ודטרויט במקום החמישי בחרה באוסר. "אין מילים כדי לתאר את ההתרגשות, ואת הגאוה שאני מרגישה", אמרה אמא שלהם, "לראות אותם נבחרים אחד אחרי השני, זה הטריף לי את השכל, העולם נפתח בפניהם, והשמים הם הגבול".

וושינגטון הודיעה שעשתה עסקה עם אינדיאנה, והחליפה איתה את בחירה 7 במקום בחירה 8 - והוויזארדס לקחו את הגארד הצרפתי בילאל קוליבאלי, הפורוורד ששיחק עם וומבניאמה בצרפת, נחשב לחברו הטוב, ולמעשה הרשים את אנשי המקצוע בארה"ב כאשר צפו בסדרת הגמר הצרפתית וגילו עד כמה הוא כישרוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully