וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א טוענת: "רמי כהן לא הותקף פיזית. אונואקו? אולי נגעו"

21.6.2023 / 9:07

הצהובים הגיבו לתלונת הפועל ת"א לקראת הדיון המשמעתי והכחישו את האירועים ביד אליהו, כמו גם את קריאות "יאללה לז**ן את הפועל" של הכרוז וכמות האבוקות. על הפגיעה בסנטר: "לא ייתכן שיגיב ביריקה". בנוסף הדגישו את אירועי הדרייב אין ודבריו של מקריי

מכבי תל אביב חוגגת את הזכייה באליפות/צילום ועריכת וידאו: לילך וייס

הדיון בעניין עבירות המשמעת במהלך סדרת גמר הפלייאוף בין הפועל תל אביב למכבי תל אביב יתקיים מחר (חמישי), והקבוצות נערכות עם טיעונים, הוכחות ומכתבים כדי להציג את עמדותיהן ולנסות להקטין כמה שיותר את הנזק. מכבי תל אביב העבירה שלשום מכתב לתובע איגוד הכדורסל עו"ד איתמר ליפנר ובו הגיבה למכתב התלונה של הפועל תל אביב ולמכתב של ליפנר עצמו, כשהכחישה והגיבה לכמה מהאירועים שהועלו ובגינם הועמדו לדין.

אחת הטענות המרכזיות של האדומים ושל התובע נוגעת לאירועים האלימים שנתפסו בעדשות המצלמה, בהם אוהד של מכבי תל אביב פגע בראשו של צ'ינאנו אונואקו בחוזקה בשעה שהסנטר עלה למגרש, ולאחר מכן במהלך המשחק אוהד מכבי תל אביב הצליף עם צעיף ביו"ר הפועל תל אביב רמי כהן.

"בניגוד גמור לנאמר במכתבה של הפועל תל אביב, סעיף 9, יו"ר הקבוצה רמי כהן לא הותקף פיזית", טענה מכבי תל אביב ובהמשך הוסיפה: "אנשי הפועל הבלתי מורשים שנכחו בסביבת הקבוצה עוררו פרובוקציות שהובילו לתסיסה. אם לא היו שם, היה ניתן מראש להקטין את מוקדי החיכוך".

צ'ינאנו אונואקו, שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
"אולי נגעו בו". אונואקו/דני מרון

על מקרה אונואקו טוענים הצהובים: "בעת עליית שחקני הפועל תל אביב למגרש, השחקן צ'ינאנו אונואקו ירק לעברו של אוהד מכבי תל אביב. יש לציין כי רואים בסרטון שייתכן שאוהד מכבי נוגע בראשו של השחקן לפני היריקה. זה המקום לומר שמבדיקה שערכנו, לא מדובר במנוי של הקבוצה. אם היה נמנה על מנויי הקבוצה, מנויו היה נשלל באופן מיידי. בנוסף, בהחלטת מועדון, במידה והאוהד הזה ינסה לרכוש מנוי, זה לא יתאפשר מאחר שהוא ייחסם לרכישה במערכת. מכבי מגנה כל נגיעה בשחקנים ואסור שזה יקרה. יחד עם זאת, הספורטאים הם מודל לחיקוי ולא יעלה על הדעת שתגובתו של השחקן תהיה יריקה שמהווה תקיפה לכל דבר ועניין גם על פי הדין הפלילי".

כמו כן, במכבי תל אביב ניסו להקטין את הדלקתן של כחמש אבוקות מטעם אוהדיה לפני טקס האליפות, בשעה שרוב אוהדי הקבוצה היו באולם: "זהו המקרה הראשון לאורך הסדרה כולה בה אוהדי מכבי הדליקו שתי אבוקות בלבד, וזאת לאחר סיום המשחק ולאחר שהאוהדים החלו לפנות את המגרש, להבדיל אלף אלפי הבדלות מהאופן המאורגן והמתוכנן בו הודלקו האבוקות מצד אוהדי הפועל תל אביב שלאורך כל הסדרה הדליקות עשרות ומאות אבוקות שגרמו לחנק, הפסקת המשחק וסכנה ממשית ליושבי האולם, הן בהיכל מנורה מבטחים והן בדרייב אין. מיותר לציין ששתי האבוקות ביציעי מכבי הודלקו שלא על דעת המועדון, שמתנגד לכך נחרצות".

חשוב להבהיר, כי בניגוד למה שנכתב מקודם על כך שמכבי תל אביב הכחישה את הקריאה "טועמה מחבל" שהושמעה במהלך המשחק מיציע אוהדי הקבוצה, הצהובים לא הכחישו זאת במכתב והקבוצה הכחישה למעשה קריאה שיוחסה לכרוז הקבוצה "יאללה לז**ן את הפועל" מיד בסיום ההתמודדות.

אוהדי מכבי תל אביב חוגגים אליפות. דני מרון
"הודלקו שלא על דעת המועדון". האבוקות ביציע מכבי תל אביב/דני מרון

במכבי תל אביב הוסיפו בתגובתם מספר אירועים שלא צוינו עד כה. הראשון קרה במשחק מספר 2, כשהותקף אוטובוס הקבוצה בהיכל קבוצת שלמה ונסדקה השמשה הקדמית שלו. באותו משחק ציינו הצהובים כי נפגעו בת זוגו של ג'ון דיברתולומאו וילד שעמד בסמוך אליה, מזריקת חפצים מיציע אוהדי הפועל תל אביב, ובנוסף הזכירו את השלכת החפצים והקריאות לעבר מאמן הכושר של מכבי תל אביב רגב פנאן.

כמו כן ציינה מכבי אירועים שקרו מחוץ לדרבי. הראשון הוא במהלך אירוע פרידה של הפועל תל אביב, ובו אמר ג'ורדן מקריי בשידור חי לאינסטגרם שנערך מהחשבון הרשמי של האדומים וענה לאוהדי מכבי שפנו אליו: "אני אגיד לכם מה לעשות, לכו בשעה 17:00 לאיילון צפון, שימו כיסוי עיניים, תקשרו אותו חזק ורוצו לצד השני של הרחוב".

בהמשך הלייב, מקריי מלגלג על כך שרופא הקבוצה של הפועל התחזה במהלך משחק 2 כאילו פוגע בו חפץ ונפל על הפרקט. לרוע מזלם של אנשי הפועל, האירוע צולם ורואים בבירור שהחפץ שהושלך הגיע מכיוון יציע הפועל ולא מכבי, ובנוסף כלל לא פוגע אלא עובר ליד הרופא. בלייב, מקריי אומר לו "האיש שהוא רופא נהדר, אבל יכול להיות גם שחקן (תאטרון/קולנוע) נהדר", ובשלב הזה הרופא חוזר על תנועת הנפילה שכנראה, כך לפחות על פי מקריי, "שווה את פרס האוסקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully