וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים נגד פאוק סלוניקי במוקדמות הקונפרנס ליג

מחזיקת הגביע חזרה לאירופה אחרי שלוש שנים וקיבלה הגרלה קשה בסיבוב המוקדמות השני. הכירו את היריבה, כולל הקשר הצעיר שזלצבורג העדיפה על פני אוסקר גלוך

מנהלת הליגות לכדורגל מציגה את לוח המשחקים לעונת 2023/24/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: טל ויסמן

בית"ר ירושלים תשחק נגד פאוק סלוניקי היוונית בסיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג. מחזיקת הגביע חזרה לאירופה אחרי שלוש שנים וקיוותה להימנע ממפגשים עם פנרבחצ'ה או פאוק, אבל לא הצליחה. בית"ר מעולם לא העפילה לשלב בתים אירופי ובבירה מקווים שאולי הפעם זה יקרה. הדרך תהיה קשה, אבל לקבוצות הישראליות יש היסטוריה חיובית במפגשים עם קבוצות מיוון וזו סיבה לאופטימיות.

המפעל משוחק כרגיל בימי חמישי וסיבוב המוקדמות השני יחל ב-27 ביולי, כשהגומלין יהיה שבוע לאחר מכן, ב-3 באוגוסט. המשחק הראשון ייערך ביוון והגומלין יתקיים בטדי.

שחקני בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
קאמבק לאירופה אחרי שלוש שנים. שחקני בית"ר ירושלים/מאור אלקסלסי

פאוק אמנם זכתה באליפות יוון רק שלוש פעמים (האחרונה ב-2018/19), אבל מדובר בקבוצה גדולה וחזקה, עם בסיס אוהדים רחב ולא מעט ניסיון באירופה. בניגוד לאולימפיאקוס, היא דווקא רשמה הצלחות נגד היריבות הישראליות שעמדו בדרכה בעבר: את בני יהודה הדיחה במוקדמות הליגה האירופית ב-2012/13 ונגד מכבי חיפה צברה 4 נקודות בשלב הבתים של הליגה האירופית שנה לאחר מכן.

את העונה החולפת פאוק סיימה במקום הרביעי ביוון ובימים או ממש היא עסוקה בשינויים בסגל שכוללים פרידה מכמה שחקנים ותיקים. מלך השערים של הקבוצה בעונה שעברה, נלסון אוליביירה, יעזוב וכמוהו דייגו ביססוואר ששיחק בקבוצה מאז 2016 (עם הפסקה קצרצרה באמצע).

הבעלים איבן סאבידיס החליט לסגור את הברז כשמדובר בסכומי העברה (אם כי אצלו אף פעם אין לדעת מתי הוא יפתח אותו שוב), אבל פאוק עדיין מציעה שכר גבוה מאוד ומסוגלת למשוך שחקנים מובילים.

עוד בוואלה!

במחזור הפתיחה: מכבי חיפה - הפועל פ"ת, מכבי ת"א - אשדוד

לכתבה המלאה
שחקן פאוק סלוניקי, יאניס קונסטנטליאס. Pixsell/MB Media, GettyImages
פאוק הציבה תג מחיר של 15 מיליון יורו. קונסטנטליאס/GettyImages, Pixsell/MB Media

העמדה הראשונה שסומנה לחיזוק היא החלוץ והמועמדים המובילים שהוזכרו לאחרונה הם מנולו גביאדיני (סמפדוריה), טמו פוקי (נוריץ') ואסקיאל פונסה (אלצ'ה) שיכולים להגיע בהעברה חופשית או השאלה חינם. בכל מקרה, התכנון של פאוק הוא להגיע למשחקים נגד בית"ר עם חלוץ חדש, גם אם זה לא יהיה אחד מהשלושה.

שחקנים בולטים שאמורים להישאר בחלק הקדמי הגרמני-טוגולזי חאלד נאריי, שבישל 10 שערים בעונה שעברה ואנדריה ז'יבקוביץ' מנבחרת סרביה. בנוסף עדיין כאן נמצא גם ילד הפלא של הכדורגל היווני, יאניס קונסטנטליאס. הילד כבר בן 20 וסומן על ידי רד בול זלצבורג כמטרה העיקרית בינואר האחרון לעמדת הקשר ההתקפי, אבל פאוק דרשה עליו 15 מיליון יורו והאוסטרים סירבו בכל תוקף. כשהיוונים סירבו לסגת, זלצבורג פנתה לאופציית אוסקר גלוך והנחיתה אותו בכחצי מחיר.

דוגלאס אוגוסטו הברזילאי נכנס לשנתו החמישית בפאוק ומחזיק את מרכז המגרש ביחד עם שטפן שוואב האוסטרי. בהגנה מתבלט הבלם סבריר אינגי אינגסון כשלצדו עוד נער מבטיח: קוסטאס קולייראקיס בן ה-19 שכבר הוזמן לנבחרת הבוגרת של יוון.

המאמן הוא רזבאן לוצ'סקו הרומני, בנו של מירצ'ה לוצ'סקו האגדי. רזבאן בן ה-54 אימן את ראפיד בוקרשט לפני 17 שנה כשהיא שיחקה נגד הפועל תל אביב בגביע אופ"א ועמד על הקווים שלה פעם נוספת שהיא פגשה את האדומים בליגה האירופית ב-2011.

התאריכים

הגרלת סיבוב המוקדמות השני: 21 ביוני
המשחקים: 27 ביולי, 3 באוגוסט

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 24 ביולי
המשחקים: 10 באוגוסט, 17 באוגוסט

הגרלת הפלייאוף: 7 באוגוסט
המשחקים: 24 באוגוסט, 31 באוגוסט

הגרלת שלב הבתים: 1 בספטמבר
משחקי שלב הבתים: 21 בספטמבר עד 14 בדצמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully