וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע תפגוש את פוניבז' או מילסאמי במוקדמות הקונפרנס ליג

הקבוצה מבירת הנגב רוצה שלב בתים שנה שנייה ברציפות, יריבה מליטא או מולדובה תהיה המשוכה הראשונה בדרך. הכירו את היריבות האפשריות, כולל הסיפור החריג על הישראלי ששולט באחת מהן

מנהלת הליגות לכדורגל מציגה את לוח המשחקים לעונת 2023/24/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: טל ויסמן

הפועל באר שבע הוגרלה היום (רביעי) בסיבוב המוקדמות השני של המפעל האירופי השלישי בחשיבותו, הקונפרנס ליג, שם התבשרה כי יריבתה תהיה המנצחת בין פוניבז' הליטאית למילסאמי המולדבית. סגנית האלופה מדורגת בשלב הזה ומקווה לחזור השנה לשלב הבתים, אליו העפילה גם בעונה שעברה, ואפשר לומר שההגרלה האירה לה פנים. לשמחתה, היא נמנעה ממפגש עם אדנה דמירספור הטורקית.

המפעל משוחק כרגיל בימי חמישי וסיבוב המוקדמות השני יחל ב-27 ביולי, כשהגומלין יהיה שבוע לאחר מכן, ב-3 באוגוסט.

אלכס באנה, שחקן ויאריאל, מול רמזי ספורי, הפועל באר שבע. דני מרון
בדרך לעוד העפלה לשלב הבתים? ספורי מול ויאריאל בעונה שעברה/דני מרון

פוניבז' הצנועה עלתה לליגה הראשונה בליטא רק ב-2018, אבל כיום היא כבר מוליכת הטבלה אחרי 18 מחזורים בפער של שש נקודות מהאלופה המכהנת ז'לגיריס. למוקדמות הקונפרנס ליג העפילה כשסיימה אשתקד במקום השלישי.

הקבוצה נוסדה ב-2015 כמעין ממלאת מקום למי שייצגה אז את העיר בגאווה, אקרנאס, שזכתה בשבע אליפויות אבל התפרקה בעקבות פשיטת רגל. בהיסטוריה שלה זכתה פוניבז' בשני תארים: הגביע הליטאי ב-2020 והסופר קאפ ב-2021. בשתי העונות האחרונות היא לא הצליחה לעבור סיבוב באירופה, וכעת תנסה לעשות זאת בניסיון השלישי.

למעשה, פוניבז' ומילסאמי נפגשו גם בשנה שעברה במוקדמות הקונפרנס ליג, והקבוצה המולדבית עלתה עם 0:2 בבית ו-0:0 בחוץ, אבל בהמשך הודחה על ידי יריבה פינית שאף הביסה אותה 1:4 במולדובה.

עוד בוואלה!

במחזור הפתיחה: מכבי חיפה - הפועל פ"ת, מכבי ת"א - אשדוד

לכתבה המלאה
אילן שור, אזרח ישראלי מולדובי שממשל ארה"ב הטיל עליו סנקציות. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
הבעלים של מילסאמי - הישראלי אילן שור/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

הכי רחוק שמילסאמי הגיעה באירופה היה פלייאוף העלייה לליגה האירופית, בו הפסידה לסנט אטיין ב-2016. במולדובה, הקבוצה מהעיר אורחיי שבה משחק אקס הפועל חיפה ראדו גינסארי, סיימה שלישית בשתי העונות האחרונות ובסך הכל זכתה בחמישה תארים מאז היווסדה ב-2005 בליגה השלישית: ב-2015 היא הפכה לאלופת מולדובה הראשונה בהיסטוריה שאינה מהערים קישינב או טיראספול. בנוסף, היא הניפה את הגביע המולדבי ב-2012 וב-2018, וזכתה בסופר קאפ ב-2013 וב-2019.

אבל הפרט הכי מעניין לגבי מילסאמי הוא זהות הבעלים שלה: איש העסקים והפוליטיקאי הישראלי-מולדבי אילן שור. שור נולד בתל אביב במרץ 1987 להורים שעלו מקישינב בשנות ה-70' המאוחרות, חזר עם משפחתו כבר בגיל צעיר למולדובה לטובת עסקים של אביו, שהיה הראשון שפתח חנויות דיוטי-פרי במדינה ונהנה מעושר רב בשל כך.

ב-2011, שור עלה לראשונה לכותרות גם בישראל, כאשר נשא לאישה את אחת מכוכבות הפופ הגדולות ביותר ברוסיה, שרה סמנדוייבה, המבוגרת ממנו בעשר שנים וידועה יותר בשם הבמה שלה "ז'סמין". כבר אז הוא היה אחד האנשים העשירים והחזקים ביותר במולדובה והשתלט על מילסאמי, שמגיעה מעיר בה יש קהילה יהודית גדולה יחסית.

שור נידון בחודש אפריל האחרון ל-15 שנות מאסר בגין מה שכונה "גניבת המאה" במולדובה, לאחר שב-2017 הורשע בגניבת מיליארד דולר בתרמית הבנקים הגדולה שהתרחשה בשלהי 2014 וחוללה משבר פוליטי במדינה. שור, שהקים מפלגה פוליטית הנושאת את שמו ומתאפיינת בעמדות פרו-רוסיות, הגיש ערר על גזר הדין, ושעה שזה נידון בערכאת הערעור, נמלט לישראל ב-2019. בית המשפט פסק כי המדינה תחרים ממפלגתו רכוש בשווי 5 מיליארד לאי (276.7 מיליון דולר). בנוסף, השבוע הוצאה המפלגה אל מחוץ לחוק בטענה ש"מטרתה ופעילותה כוונו לפגיעה בשלמות ובריבונות מולדובה".

התאריכים

הגרלת סיבוב המוקדמות השני: 21 ביוני
המשחקים: 27 ביולי, 3 באוגוסט

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 24 ביולי
המשחקים: 10 באוגוסט, 17 באוגוסט

הגרלת הפלייאוף: 7 באוגוסט
המשחקים: 24 באוגוסט, 31 באוגוסט

הגרלת שלב הבתים: 1 בספטמבר
משחקי שלב הבתים: 21 בספטמבר עד 14 בדצמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully