וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליות ראשונות למשלחת הישראלית בספיישל אולימפיקס

הישגים נפלאים לסער בוכינדר שזכה במדליית הזהב ורון בק במדליית הכסף בריצות למרחק של 5,000 מטרים. גם פלא עבודי התכבדה בפודיום וזכייה במדליית השתתפות על הגעתה למקום החמישי

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 19.6/ספורט1

המשלחת הישראלית לספיישל אולימפיקס בברלין רשמה היום (שלישי) הישגים נהדרים עם זכייתם של סער בוכינדר במדליית זהב בריצת 5,000 מטר ורון בק במדליית כסף ב-5,000 מטר.

בוכינדר, טריאתלוניסט בארץ ובחו"ל, קטף את המקום הראשון במקצה, בעוד בק, טריאתלוניסט בעצמו ואלוף אירופה בטריאתלון ספרינט, הגיע למקום השני במקצה שלו. כמו כן, גם הספורטאית פלא עבודי הגיעה לפודיום. עבודי זכתה במקום חמישי אשר זיכה אותה במדליית השתתפות.

המשחקים הבינלאומיים של ארגון ספיישל אולימפיקס העולמי, הנם מאירועי הספורט הגדולים בעולם, החלו ב-17 ביוני ויתקיימו עד ל-25 ביוני בברלין , ולראשונה בגרמניה. כ-7,000 ספורטאים וספורטאיות מ-170 מדינות ברחבי העולם, עם מוגבלות קוגניטיבית (תסמונת דאון, אוטיזם, הנמכה קוגניטיבית, מוגבלות שכלית התפתחותית) מתחרים ב-26 ענפי ספורט. כמו כן כ-20,000 מתנדבים, 3,000 מאמנים וכ-300,000 צופים יהיו חלק מאירוע הספורט הייחודי.

סער בוכינדר ספיישל אולימפיקס ישראל. ספיישל אולימפיקס ישראל, אתר רשמי
הישג נהדר. סער בוכינדר/אתר רשמי, ספיישל אולימפיקס ישראל
רון בק ספיישל אולימפיקס ישראל. ספיישל אולימפיקס ישראל, אתר רשמי
מדליית כסף ב-5,000. רון בק/אתר רשמי, ספיישל אולימפיקס ישראל

מדינת ישראל מיוצגת במשחקים הבינלאומיים על ידי נבחרת הכוללת 35 ספורטאים, מאמנים ומלווים כאשר הספורטאים הישראלים יתחרו בשבעה ענפי ספורט: אתלטיקה, ג'ודו, שחייה, אופניים, טניס שולחן, כדורגל ואף באולינג. בין הספורטאים המייצגים את המדינה במשחקים הבינלאומיים, הנבחרת הראשונה לנשים בענף הכדורגל אותה מאמנת סילבי ז'אן הכוללת 14 שחקניות, בגילאי 17-40.

עד כה לא קיבלו משלחות ספיישל אולימפיקס היוצאות למשחקים הבינלאומיים תמיכה והכרה רשמית ממדינת ישראל מזה כשלושים שנה. השנה לראשונה, שר התרבות והספורט מיקי זוהר העביר החלטה במסגרתה המדינה מכירה בארגון ספיישל אולימפיקס ישראל כארגון רוחב, מכירה בהשיגי הספורטאים ומתקצבת הארגון לקראת המשחקים הבינלאומיים. מדובר בהחלטה היסטורית המעידה על התקדמותם של אנשים ונשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בארץ, מאוכלוסייה שקופה לאוכלוסייה ראויה, בעלת הישגים ופוטנציאל שקיים בו רווח לכלל החברה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully