וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר גם את ז'יסט פונטיין: קיליאן אמבפה שבר שיא בן 65 שנה

החלוץ הבקיע את השער היחיד ב-0:1 של סגנית אלופת העולם על יוון והפך לצרפתי הראשון אי פעם שמגיע ל-54 שערים בעונה בכל המסגרות

תקציר: צרפת - יוון 0:1/ספורט1

קיליאן אמבפה חולל סערה כאשר בשבוע שעבר הודלף על ידי סביבתו הקרובה המכתב ששלח לפריז סן ז'רמן ובו הוא מודיע על סירובו להאריך את החוזה מעבר לקיץ 2024, אבל על כר הדשא שום דבר לא מפריע לו. אמש (שני) הוא הבקיע את השער היחיד בניצחון של צרפת 0:1 על יוון במוקדמות יורו 2024, בזכותו סגנית אלופת העולם שמרה על מאזן מושלם בתום ארבעה מחזורים והוא מצדו שבר עוד שיא - הפך לצרפתי הראשון בכל הזמנים שכובש 54 שערים בכל המסגרות בעונה אחת.

אמבפה בן 24 בלבד ובכל הנוגע לתארים קבוצתיים יש לו עוד צלחות וגביעים רבים להשיג בקריירה, אבל מי שבגיל כה צעיר כבר יכול להתהדר בלא מעט שיאים והישגים אישיים, כעת הוסיף לרזומה שלו שיא היסטורי שהחזיק מאז עונת 1957/58, בסיומה ז'יסט פונטיין כבש 53 שערים ומאז לא היה כדורגלן צרפתי שהבקיע כל כך הרבה שערים בעונה אחת. אמבפה, אגב, גם השתווה לארלינג הולאנד, המפציץ הנורבגי של מנצ'סטר סיטי שהבקיע גם כן 54 שערים העונה בכל המסגרות במדי קבוצתו שזכתה בטרבל ובנבחרת.

קיליאן אמבפה, חלוץ נבחרת צרפת. FRANCK FIFE, GettyImages
שיא רודף שיא. אמבפה/GettyImages, FRANCK FIFE

אמבפה הבקיע במדי פריז סן ז'רמן 41 שערים העונה (29 בליגה, 7 בליגת האלופות ועוד 5 בגביע) והוסיף עוד 13 שערים במדי הנבחרת (שמונה במונדיאל, ארבעה במוקדמות היורו ושער נוסף בליגת האומות בספטמבר). בסך הכל לזכותו במדי הטריקולור 40 שערים ב-70 משחקים וזאת בגיל 24 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully