וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בישראל, כל מי שמוציא תעודת פרו בטוח שהוא פפ גווארדיולה"

מייקל ולקאניס סיפר בריאיון: "מאז שמוניתי למאמן הפועל תל אביב, אני לא מפסיק לקבל פניות. שוקל לצרף שחקנים מהשוק האוסטרלי"

תקציר: הפועל חדרה - הפועל תל אביב 2:1/ספורט1

הפועל תל אביב תיאלץ לארח את הדרבי נגד מכבי תל אביב כשיציעים 4-5 סגורים. כך נקבע בעקבות פרסום לוח המשחקים היום (שני), שקבע כי האדומים יארחו את הדרבי התל אביבי הראשון לעונת 2-23/24 במחזור הרביעי.

נגד האדומים עומד עונש סגירת יציעים בשני משחקי הבית הקרובים. המשחק הראשון בו היא תרצה את העונש יהיה נגד מכבי נתניה במסגרת המחזור השני, ובמשחק במחזור הרביעי היא תארח את מכבי תל אביב ללא הגרעין הקשה של האוהדים.

מייקל ולקאניס מאמן אופן, אפריל 2022. BRUNO FAHY/BELGA MAG/AFP, GettyImages
נרגש מהתפקיד החדש. מייקל ולקאניס/GettyImages, BRUNO FAHY/BELGA MAG/AFP

כך או כך, בקבוצה מתכוננים במרץ לעונה שבפתח. היום התראיין המאמן החדש מייקל ולקאניס לתקשורת האוסטרלית, וחשף כמה פרטים מעניינים.

"אחד הדברים שהלהיבו אותי באופן מידיי בנוגע להפועל תל אביב, זו התמיכה שהקבוצה מקבלת מהקהל. יש להפועל קהל מדהים. הם כל כך אוהבים את הקבוצה, וממשיכים לתמוך בה בעשור האחרון למרות שהתוצאות פחות טובות. אפילו כשהקבוצה ירדה לליגה השנייה, התמיכה נשארה זהה. זה מקום שאתה רוצה להיות חלק ממנו", סיפר ולקאניס.

שיקול נוסף בהחלטה של ולקאניס להגיע לישראל, היה ההזדמנות לפתח כישרונות צעירים שיש לאדומים בשפע. "היו להפועל חמישה שחקנים בנבחרת עד גיל 20 שסיימה במקום השלישי במונדיאליטו, וכולם היו חשובים מאוד בסגל. זה מלהיב אותי, כי אני יודע שלמועדון מצפה עתיד מזהיר יחד איתם".

ולקאניס מעולם לא שימש כמאמן ראשי בכדורגל האירופי עד ההזדמנות מהפועל תל אביב, ולדבריו אחת הסיבות לכך הן דעות קדומות כלפי הכדורגל האוסטרלי שעל ברכיו הוא התחנך.

"קשה מאוד למאמן אוסטרלי לקבל צ'אנס כמאמן ראשי באירופה. גם תהליך קבלת העבודה בהפועל תל אביב היה אינטנסיבי מאוד. מעולם לא הייתי צריך לעבור כל כך הרבה ריאיונות לפני שהתקבלתי לעבודה מסוימת. בדרך כלל אתה משוחח עם המנהל הספורטיבי, אולי גם עם המנכ"ל, ויוצא לדרך. אבל פה התהליך היה יותר ארוך", סיפר.

ולקאניס סיפר שהוא שוקל לצרף להפועל תל אביב שחקנים מהשוק האוסטרלי אותו הוא מכיר היטב. "מהרגע שבו מוניתי למאמן, הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל. מגיעות פניות כל הזמן. אני תמיד אוהב לבחון מועמדים מהכדורגל האוסטרלי, כי אני אוהב את הערכים שהאוסטרלים מייצגים. הם תמיד קשוחים, תמיד מוכנים לעבוד קשה. יש באוסטרליה הרבה שחקנים טובים ובהחלט אשקול לצרף שחקנים משם".

ולקאניס מקווה להגיע להישגים מרשימים בכדורגל האירופי וללכת בעקבות אנג' פוסטקוגלו, מאמן סלטיק עד לאחרונה ומי שמונה לאחרונה למאמן טוטנהאם. "יש הרבה מאמנים טובים באירופה, וקשה לקבל עבודה כמאמן ראשי. גם כאן בישראל, כל מי שמוציא תעודת פרו מיד חושב שהוא פפ גווארדיולה. אבל האמת היא שהמאמנים האוסטרלים אף פעם לא חושבים שהם מספיק טובים. בכלל זה אנחנו נותנים מעצמנו יותר מאחרים, לומדים יותר מאחרים, צופים ביותר משחקים. אני מאמין שזה יסייע לי גם בהפועל תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully