וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי מציע: שנתיים ללא קהל חוץ בדרבים "כדי למנוע אסון"

אירועי הדרבי הובילו לדיון מיוחד בכנסת. יו"ר מכבי תל אביב חשף את תכניתו, יו"ר המנהלת: "נפריד בין הקהלים אם זו הדרך היחידה"

ועדת החינוך של הכנסת ערכה היום (שני) דיון מיוחד בעקבות האירועים האלימים בסדרת גמר הפלייאוף בין מכבי להפועל תל אביב. כזכור, שלושת המשחקים לוו באירועים אלימים ובתקריות ביציעים, ומשחק 2 בדרייב אין אף החל באיחור רב בשל הדלקת עשרות אבוקות מצד אוהדי הפועל תל אביב.

אל הדיון המיוחד הוזמנו שני נציגים ממכבי תל אביב - היו"ר שמעון מזרחי והמנכ"ל עדלי מרכוס. להפועל תל אביב, לעומת זאת, הועברה הזמנה לדיון שעות ספורות לפני קיומו, ואף נציג מטעמה לא נכח בו.

בדיון העלה יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי לשולחן את ההצעה למנוע כניסה של אוהדי חוץ במשחקי הדרבי הבאים, כפי שקיווה לעשות במשחק 3 של סדרת הגמר.

"בחודש אוקטובר 2022 ביקשנו שבמשחקי הדרבי שאוהדי מכבי לא יגיע לדרייב אין ואוהדי הפועל לא יגיעו למנורה, כדי למנוע אסונות. לצערי, לא זכינו לאוזן קשובה. ב-15 במאי, כשראינו שהדבר עשוי לגלוש לסכנת חיים, ואנחנו כבעלים לא יכולים לקחת אחריות, פנינו שוב, ושוב לא זכינו לתגובה", סיפר מזרחי. "ב-1 ביוני כתבנו עוד פעם, לא זכינו לתגובה. שלשום שלחתי עוד מכתב לא זכיתי עדיין לתגובה. אני חושב שלפחות לשנה-שנתיים הקרובות צריך לעשות את זה כדי למנוע אסון, שלא יהיה קהל מטעם הפועל במנורה ולא מטעם מכבי בדרייב אין. זה פוגע בספורט, אבל אנחנו לא יכולים לקחת אחריות".

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הקריאות מכוונות נגדי, זה לא ייתכן". שמעון מזרחי/ברני ארדוב

מזרחי הקריא בדיון מכתב שקיבל מאוהדת של מכבי תל אביב שמתגוררת בצפון, ושילדיה הותקפו על ידי אוהדי הפועל תל אביב אחרי המשחק הראשון בסדרה. בנוסף, הוא גם התייחס לקריאות נגדו בדרייב אין. "הקריאות שמעון מזרחי תתאבד, מכוונות אליי אישית. קריאות כמו 'שתהיה שואה למכבי', 'מכבי אושוויץ', אין לזה מקום. כשמגיעים לדרבי ומדליקים 40 עד 70 אבוקות, חלק מהם דולף למטה והרשת מתחילה לבעור, זה לא ייתכן בכלל. זה קורה בתוך מגרש עם 250 שוטרים ו-250 מאבטחים".

יו"ר המנהלת ארי שטיינברג רמז שיסכים להצעה של מזרחי. "אם הפרדת קהלים היא הדרך היחידה, נפריד קהלים. כל המדינה על אדי נפט וברור שזה יזלוג לספורט", אמר. "אני נגד ענישה קולקטיבית, ובעד ענישה פרסונלית, אבל לפעמים אין ברירה. הפכנו הכל כדי שהמשחק ישוחק עם שני הקהלים. אם משטרת ישראל הייתה אומרת שיש חשש או סכנה, היינו תומכים בהפרדה הזאת. היא לא אמרה את זה, ודיברנו וניסינו ודיברנו עם כלל הגורמים, אמרו לנו להוסיף אבטחה והתופעות לא פסקו אלא התעצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully