וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה מאתגר מול פשיץ' ופיירו. איך בן שמעון לא בחיפה או ת"א?"

18.6.2023 / 11:00

ננאד צבטקוביץ' לא האמין שישחק שלוש שנים במ.ס. אשדוד, אבל נהנה מכל רגע. לפני שהוא פותח פרק חדש בראפיד וינה, הוא מספר בריאיון מיוחד על ימי האזעקות, מה מנע ממנו להתקדם לאחת הגדולות בליגת העל, מה הוא לוקח איתו מישראל וכמה מלים למד בעברית

תקציר ה-1:1 של בלגיה מול אוסטריה/ספורט1

זו היתה שבת מאוד מאושרת של ננאד צבטקוביץ' בסרביה. הוא חזר מאוסטריה עם החוזה עליו חתם בראפיד וינה שלשום (שישי) והחבר הכי טוב שלו חגג את הולדת בנו. "כשפגשתי בווינה את הסוכנים שלי, גלעד קצב ואדם קידן ושוב שמעתי עברית, זה מילא אותי בחום", סיפר כששאלתי אם יש כבר משהו אליו הוא מתגעגע אחרי שעזב את מ.ס. אשדוד. "לא חשבתי שאשחק שלוש שנים במ.ס. אשדוד", אמר. "הגעתי לקבוצה והייתי בטוח שאחרי שנה או שנתיים, אעבור לקבוצה הבאה, אבל בסוף נשארתי שלוש שנים ונהניתי מכל רגע".

גם מהימים בהם היו אזעקות ורקטות מעזה?

"תאמין לי שמתרגלים לזה. בסוף הרגשתי כמו כל ישראלי שמתגורר באשדוד. אתה יודע שכאשר זה מגיע, זה מסתיים תוך שלושה ימים בערך. צריך לשמור על מקום בטוח לידך ולעבור את זה. לא משהו שצריך להכניס איש לפאניקה".

והמשפחה לא היתה מודאגת?

"הם קינאו בי שאני חי ומשחק במדינה כל כך יפה כמו ישראל. הים של אשדוד, ים המלח, ירושלים, הגליל, אילת. אתם לא מבינים איזו מדינה מהממת יש לכם. אני רק כמה ימים כאן על הקו בין סרביה לאוסטריה ואני כבר מתגעגע למזג האוויר של ישראל. אין כזה אקלים בכל העולם. כאן יורד גשם גם בחודש יוני".

ננאד צבטקוביץ' מוצג כשחקן ראפיד וינה. ראפיד וינה, אתר רשמי
פרק חדש בקריירה. צבטקוביץ' מוצג בראפיד/אתר רשמי, ראפיד וינה

אתה עוזב עם הרבה אמביציה לקראת ראפיד וינה, אבל גם עם צער על זה שהגדולות בישראל לא לקחו אותך לאורך שלוש השנים.

"זה היה קרוב בכמה מקרים, אבל כנראה שלא מספיק. הייתי בטוח שהן יקנו אותי מאשדוד ואני חושב ששיחקתי מספיק טוב כדי שמכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע ירכשו אותי, אבל בסוף אני עובר לראפיד וינה. זה מועדון גדול מאוד באוסטריה עם היסטוריה ומסורת. נשחק בסיבוב השלישי של מוקדמות הקונפרנס ליג ואני מאמין שנהיה בשלב הבתים, משהו שלא הצלחתי לעשות עם אשדוד".

עזבת לאוסטריה ורן בן שמעון יושב בבית בלי קבוצה.

"זה מפתיע אותי מאוד. לא חשבתי שרן יהיה עכשיו בלי קבוצה. הייתי בטוח שמכבי תל אביב או מכבי חיפה יחתימו את רן ויקחו אותו כמאמן. הן היו יכולות להרוויח מאמן מצוין. רן קידם אותי מאוד. לא אשכח אותו ואת מה שעברנו יחד. הוא מאמן מצוין ואני משוכנע שבעתיד הקרוב הוא יהיה באחת משלוש הגדולות של ישראל".

מול מי היה לך הכי קשה?

"עומר אצילי שחקן מעולה, אבל הוא שיחק רחוק ממני. אני חושב שהתמודדתי היטב עם כל החלוצים בליגה. הכי מאתגר היה מול פשיץ' ופיירו. שניהם חלוצים שהיו מוציאים ממני את המיטב".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
ננאד צבטקוביץ' מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"זה דבר שאקח איתי מישראל לכל החיים". צבטקוביץ'/לירון מולדובן

מה גילית על ישראל?

"גיליתי את ארוחות השבת ביום שישי בערב. את המשפחתיות. את הביחד. זה משהו שמאוד חסר באירופה. הישיבה הזו יחד בימי שישי בערב זה דבר נהדר ואני אקח את זה לכל החיים. אתה לא יודע כמה ישראל מתקדמת ומובילה עד שאתה חי בה. לא היה לי מושג לפני שבאתי לארץ, איזו מדינה זו ישראל".

הבטחת בימים הראשונים שלך אצלנו שתלמד בכל יום חמש מלים בעברית. עם כמה אתה עוזב?

"אני חושב שאני יודע היום אלף מלים בעברית. אני מבין כמעט כל מה שמדברים לידי. קצת קשה לי להשלים משפטים מלאים בעברית, אבל למדתי המון על ההיסטוריה של ישראל. זה סיקרן אותי מאוד ואני מאושר שזכיתי להיות שלוש שנים במדינה שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully