קיליאן אמבפה פריז סן ז'רמן. GettyImages
קיליאן אמבפה פריז סן ז'רמן/GettyImages

כשתתעוררי לא תראי אותי: אמבפה שוב מכתיב סדר יום לפ.ס.ז'

16.6.2023 / 14:00

שנה אחרי שהיה שותף לשקר, אמבפה השפיל את המועדון באמצעות המכתב המודלף והראה שגם הפעם הוא זה ששולט בסיטואציה. ועכשיו אל חלאיפי זועם, מקרון שוב בתמונה, התדמית בסכנה וכל הליגה הצרפתית בכוננות פגיעה. מי יצטער על המכתב?

ב-21 במאי 2022, ערב המשחק הביתי מול מץ במחזור הסיום של הליגה הצרפתית, הכריזה פריז סן ז'רמן חגיגית: "קיליאן אמבפה חתם עד 2025". החלוץ הצהיר ש"פריז היא הבית" ועלה לכר הדשא בפארק דה פראנס לקול תשואות האוהדים, כשהוא מציג למולם חולצה ועליה הכיתוב: "אמבפה 2025". בכך תמה הסאגה המתישה שבמהלכה התלבט החלוץ בין הישארות לבין מעבר לריאל מדריד, ובצורה שגם מנעה שאלות לגבי אורך החוזה.

בתחילת העונה, לפני הביקור בישראל לקראת המשחק מול מכבי חיפה בליגת האלופות, נחשף ב"ל'אקיפ" שבאותו טקס הייתה גם הצגה: אמבפה חתם על חוזה עד 2024, כשהאופציה להארכת ההתקשרות עד 2025 תלויה אך ורק בו. ירצה? יאריך. לא ירצה? יעזוב בחינם.

המכתב ששיגר החלוץ למועדון ופורסם דווקא השבוע (ושוב באותו עיתון) - כבר לא הותיר מקום לספק. אמבפה הודיע לפ.ס.ז' באופן רשמי כי בהתאם לחוזהו יעזוב בקיץ הבא כשחקן חופשי. בכך לא רק חשף את השקר לו היה שותף בעצמו שנה לפני כן, אלא השפיל את המועדון פומבית והבהיר - בדיוק כמו בקיץ שעבר - מי שולט בסיטואציה.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן. רויטרס
החולצה אמרה דבר אחד, החוזה דבר אחר. קיליאן אמבפה לאחר החתימה/רויטרס

החוזה עליו חתם אמבפה בשנה שעברה היה הצהרת כוונות מצד שני הצדדים. פ.ס.ז' הפקידה את עתידה בידיו של החלוץ והפכה אותו ל"פנים" שלה, בזמן שבסגל נמצאים הכדורגלן הטוב בהיסטוריה והכדורגלן היקר בהיסטוריה; ואילו אמבפה שמר על נאמנות למועדון, ליעד של הפרויקט הקטארי (זכייה בליגת האלופות) ולמדינה, אחרי שגם הנשיא עמנואל מקרון השתתף במאמצים להשאירו, בין היתר מתוך מחשבה על אולימפיאדת פריז 2024 שבה הבטיח הכוכב להשתתף.

נראה היה שבכך נחתמה גם הפסקת אש לשנתיים, אבל אמבפה טרף את הקלפים. למעשה, העונה האיומה של הקבוצה היא שטרפה את הקלפים. פ.ס.ז' שוב לא הייתה קרובה להגשים את מטרת העל (הודחה כבר בשמינית הגמר) ואם זה לא מספיק אז גם כשלה בגביע ולקחה אליפות בקושי רב, אחרי שבעה הפסדים במהלך 2023 (הייתה בלתי מנוצחת בחציה הראשון של העונה). השינויים להם החלוץ היה שותף לא הובילו לשינוי חיובי. המצב אפילו הורע. אמבפה יגיע לגיל 25 בלי גביע אלופות אחד באמתחתו וגם בלי זכיות בכדור הזהב. לחבר עד לפני רגע, ליאו מסי, היו בגיל הזה שלושה תארי צ'מפיונס וארבעה כדורים מוזהבים.

בפריז חשבו שבכל זאת יוכלו למשוך עוד עונה ובמהלכה יגבירו את הלחץ במשא ומתן, בדומה לטקטיקה של 2022, עד שיצליחו להשיג הארכה נוספת. היו שיחות טובות על אש קטנה שאמורות היו להוות תשתית להמשך, כך האמינו. הם בטח לא ציפו לפטיש 5 קילו שהנחית עליהם אמבפה באמצעות מכתב קטן.

ליאונל מסי לצד קיליאן אמבפה פריז סן ז'רמן. GettyImages
יש לו פער עצום לסגור בכל הנוגע לזכיות בליגת האלופות. קיליאן אמבפה עם ליאונל מסי/GettyImages

במכתב בעצם הודיע אמבפה סופית כי אין בכוונתו לנהל משא ומתן על הארכת חוזה והוא יעזוב כמתוכנן בקיץ 2024. ההנחה במועדון, כך דווח ב"לה פריזיאן", היא שהדלפת המכתב הייתה מכוונת מצד הכוכב וסביבתו כדי לכפות מעבר מיידי לריאל מדריד. לגישתם, אמבפה רוצה לעזוב כבר בקיץ הנוכחי והצהרתו נועדה ללחוץ את פ.ס.ז', שכמובן תעדיף לקבל 150 מיליון יורו עכשיו ולא לאבד את השם הכי גדול באירופה בצורה מביכה ללא תמורה בעוד שנה.

"לא ביקשתי לעזוב לטובת ריאל", ניסה אמבפה להסביר לאחר חרושת השמועות. "רק אמרתי למועדון שאין בכוונתי להפעיל את האופציה להארכת החוזה בשנה. הם היו מודעים לכך". החלוץ הזכיר שוב שהכדור ברגליים שלו ומבחינת הקטארים זה היה צעד אחד יותר מדי.

בתקשורת המקורבת לנאסר אל חלאיפי דווח כי "הבוס איבד סבלנות", אחרי שנענה לרוב דרישותיו של אמבפה בקיץ הקודם והתעלם מכל מני אירועים סביבו במהלך העונה. הנשיא גם חש נבגד מצד היועץ המקצועי לואיס קמפוס, שהגיע לפני כשנה רק לאור אישור משפחת אמבפה שזכרה אותו לטובה מהימים המשותפים במונאקו. מבחינתו הוא בחר צד, ולא מן הנמנע שהפורטוגלי ישלם את המחיר עוד לפני פתרון בעיית אמבפה.

פ.ס.ז' חוגגת עם קיליאן אמבפה את שיא השערים של המועדון/מתוך האתר הרשמי של פ.ס.ז'

התזמון הוא שעורר את עיקר הזעם. אמבפה הפתיע את פריז סן ז'רמן כשהיא בעיצומו של שידוד מערכות: מחפשת מאמן, נפרדת ממסי ומשלימה החתמות של שחקנים חדשים. הוא הכריח אותה לשנות כיוון ובמקביל גם הכניס את הליגה לצרה. ב-12 בספטמבר ייסגר המכרז בנוגע לזכויות השידור לשנים 2024-2028. הציפייה הייתה לקבל מיליארד דולר, אבל כרגע מדובר בליגה בלי מסי ואולי גם בלי אמבפה. אם יימכר כבר בחלון הקיץ, לפני סיום המכרז, הסיכוי לקבל סכום כזה הופך אפסי וזה מדאיג מאוד את 17 הקבוצות הנוספות בליגה שצומצמה.

"ליגה בלי שמות כמו אמבפה לא תהיה אותו דבר", הזהיר ז'אן מישל אולאס, שסיים את תפקידו כנשיא ליון אחרי 36 שנה. "זה מלחיץ את כולם, בטח כשאנחנו שבועות לפני הגשת ההצעות". לורן ניקולן ממונפלייה הצטרף: "מבחינת המועדון שלי אלו חדשות טובות כי נספוג פחות שערים, אבל לצערי אי אפשר לומר אותו דבר על הליגה".

לכן גם הנשיא מקרון הבטיח להיכנס (שוב) לאירוע. הוא סייע בשנה שעברה והתגייס בחדווה גם הפעם, כאילו אין עניינים בוערים אחרים במדינה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון מנחם את קיליאן אמבפה אחרי ההפסד בגמר המונדיאל. Jean Catuffe, GettyImages
מבחינתו זו משימה לאומית. עמנואל מקרון/GettyImages, Jean Catuffe

אם מקרון לא ישפיע ושני הצדדים יישארו נחרצים בעמדתם - אמבפה לא מוכן לדבר בכלל על הארכת החוזה ופ.ס.ז' רוצה לקבל תמורה - אזי לא תהיה ברירה אלא להיפרד בחודשים הקרובים. במצב כזה ולאור הסיכוי האפסי שמנצ'סטר סיטי תאיים על ארלינג הולאנד באמצעות שם גדול בהתקפה, יש רק שלוש אופציות אחרות על השולחן.

ריאל מדריד היא תמיד המועמדת המובילה להנחתת אמבפה, כשהצורך שלה אף גדל בעקבות עזיבתו של קארים בנזמה. אבל הבלאנקוס לא שכחו את התרגיל של 2022 ויצטרכו לפתור את בעיית האמון מול קפטן נבחרת צרפת ופמלייתו. לצ'לסי אין בעיה מבחינה כלכלית, אבל אחרי עונה מחרידה אין לה מה להציע כרגע לחלוץ שרוצה את ליגת האלופות. כאן נכנסת לתמונה מנצ'סטר יונייטד, לה יש מעמד היסטורי, כרטיס לצ'מפיונס ופנקס פתוח שאמור להתרחב אם וכאשר תעבור לבעלות קטארית. זה גם יקל על עסקה שתהיה "בתוך המשפחה".

ובסופו של דבר, המשפחה תכריע. לא זו הקטארית, אלא משפחת אמבפה. בשנה שעברה הייתה זו האמא פאיזה למארי שבביקור אחד בקטאר שינתה את התמונה: מסיכום בריאל לחתימה בפ.ס.ז'. בינתיים היא פתחה סוכנות, או יותר נכון "חברת ייעוץ לשחקנים" שבה חברים רק שני בניה והמגויס הטרי ריאן שרקי, הכישרון הצעיר של ליון.

האם כל מהות הפיצוץ הייתה הזנקת הסוכנות החדשה של אמא? בסיפור בהמשכים הזה, דבר כבר לא יפתיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully