וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול בדרך ליורו: צרפת הביסה את גיברלטר, אנגליה את מלטה

עודכן לאחרונה: 17.6.2023 / 0:28

ז'ירו, אמבפה מ-11 מטר ועצמי של מולי סידרו לטריקולור 0:3 קל, גם שלושת האריות חגגו במשחק חוץ עם 0:4 הודות לעצמי של אפאפ, אלכסנדר ארנולד ופנדלים של קיין ו-ווילסון. ניצחונות דרמטיים לטורקיה, אוקראינה ודנמרק

תקציר: גיברלטר - צרפת 3:0/ספורט 1

המחזור השלישי של שלב מוקדמות יורו 2024 החל הערב (שישי) עם דרמות גדולת. מלבד משחקי הבית הישראלי והניצחויות הקלילים של הנבחרות הגדולות של אירופה ובהן צרפת ואנגליה, הייתה זו דנמרק שרק בזכות התערבות שופטי המסך ניצחה את צפון אירלנד, בעוד טורקיה גברה 2:3 על לטביה בדקה ה-90+6. אוקראינה השלימה מהפך הדהים כשחזרה מ-2:0 ל-2:3 על צפון מקדוניה.

אוליבייה ז'ירו שחקן נבחרת צרפת חוגג שער. רויטרס
שער קל ומהיר. ז'ירו ושחקני צרפת חוגגים על גיברלטר/רויטרס

גיברלטר - צרפת 3:0

סגנית אלופת העולם ממשיכה לשייט אל עבר אליפות אירופה בשנה הבאה בגרמניה. אחרי שדרסה 0:4 את הולנד וגברה 0:1 על אירלנד, היא שיחקה בהילוך ראשון מול גיברלטר החלשה ולקחה את שלוש הנקודות באין מפריע.

כבר בדקה השלישית עלתה ליתרון מנגיחה של אוליבייה ז'ירו, מלך שערי הטריקולור בכל הזמנים שסופר כבר 54 כיבושים, ובתוספת הזמן (45+3) קיליאן אמבפה, הקפטן הצרפתי, סחט פנדל ובעצמו בעט פנימה מ-11 מטר. תוצאת המשחק נקבעה בדקה ה-78, כאשר רוחב שמסר אמבפה הסתיים בשער עצמי של איימן מולי. כצפוי, גיברלטר נותרה ללא אף ניצחון במסגרת משחקי מוקדמות היורו או המונדיאל. בצרפת השוער בריס סמבה והבלם ווסלי פופאנה פתחו בהרכב ורשמו הופעות בכורה.

מהלך המשחק

דקה 3: גול! 0:1 לצרפת. קומאן עשה ככל העולה על רוחו בקו ימין, הרים לרחבה וז'ירו מתוך רחבת החמש נגח בחופשיות לרשת. שערו ה-54 של מלך שערי צרפת בכל הזמנים.

דקה 45+3: גול! צרפת הכפילה את יתרונה בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה. אמבפה ניסה להקפיץ מעל השומר וסחט ממנו נגיעת יד, לקח על עצמו את הפנדל וקבע 0:2 בהפסקה.

דקה 78: גול! השלישי של צרפת. אמבפה פרץ על קו שמאל, העביר רוחב ואיימן מולי מתוך רחבת החמש בעט פנימה ולחובתו נרשם שער עצמי.

משחק נוסף:

יוון - אירלנד 1:2
ליוון: אנסטסיוס בקסטאס (15), יורגוס מסוראס (49). לאירלנד: נתן קולינס (27), מאט דוהרטי הורחק (90+5)

שחקני נבחרת טורקיה חוגגים. רויטרס
ניצלו מסנסציה בלטביה. שחקני נבחרת טורקיה/רויטרס

לטביה - טורקיה 3:2

לא קל לטורקים עד כה במוקדמות, אבל הם עשו את המוטל עליהם בתום דרמת ענק. אחרי שהחלו את הקמפיין עם ניצחון קשה על ארמניה והפסידו לקרואטיה החזקה, היום הם נלחמו בשיניים בלטביה והצליחו לצאת משם עם שלוש הנקודות בזכות שער בדק ה-90+6. עבדולכרים ברדקצ'י כבש ראשון בדקה ה-22, אבל אדוארדס אמסיס הלטבי הדהים בדקה ה-51. צ'נגיז אונדר השיב את טורקיה ליתרון בחלוף 10 דקות ונראה היה שזה יספיק לאורחת, גם הודות לשופטי המסך שהתערבו ופסלו שער לטבי של גוטקובסקיס, אלא שקריסטרס טוברס קבע 2:2 מדהים בדקה ה-90+4. לטביה, שנותרה עוד קודם לכן ב-10 שחקנים בעקבות הרחקת אמסיס בצהוב שני ואדום בדקה ה-83, לא הצליחה להחזיק מעמד כי בדקה ה-90+6 הגיע אירפן קחבג'י וקבע 2:3 מטורף לטורקיה.

ויילס - ארמניה 4:2

ההפתעה הכי גדולה הגיעה מקרדיף. הדרקונים ביורו 2016 הגיעו עד חצי הגמר, אבל ביום שאחרי גארת' בייל הם הובכו כהוגן ואיבדו את פסגת הבית אחרי שצברו ארבע נקודות בשני מחזורי הפתיחה. דניאל ג'יימס (10) כבש ראשון, אבל האורחת הפכה במהרה עם שערים של לוקאס סלאראיין (19) וגרנט ראנוס (30). ראנוס, שגם כבש צמד ב-2:2 מול קפריסין במרץ, השלים צמד גם היום כשבדקה ה-66 נהנה מבישול של סלאראיין וקבע 1:3. האיר ווילסון (73) עוד צימק, אבל המילה האחרונה הייתה של סלאראיין שהשלים צמד גם הוא בדקה ה-75. קיפר מור הוולשי עוד הורחק בדקה ה-78.

צפו בתקציר ניצחונה של אנגליה על מלטה

תקציר: מלטה - אנגליה 4:0/ספורט 1
הארי קיין, חלוץ נבחרת אנגליה. רויטרס
אלכסנדר ארנולד ירה ממרחק, קיין סחט פנדל והצטרף לחגיגה/רויטרס

מלטה - אנגליה 4:0

שלושת האריות ממשיכים בטיול שלהם אל עבר היורו בגרמניה בקיץ הבא. אחרי הניצחונות על איטליה ואוקראינה, הגיעה המשחק במלטה שהסתיים ברביעייה קלילה. אפאפ ממלטה כבש שער עצמי מהיר בדקה ה-8 וכעבור 20 דקות טרנט אלכנסדר ארנולד שפתח בקישור ירה כדור אדיר מחוץ לרחבה וקבע 0:2. הארי קיין סחט פנדל והצטרף גם הוא לחגיגה כשכבש בדקה ה-30 ופנדל נוסף הבקיע מי שהחליף אותו, קאלום ווילסון שבדקה ה-82 חגג שער שני בנבחרת וקבע 0:4 בסיום. המנג'ר האנגלי גארת' סאות'גייט פתח ללא אף נציג של מנצ'סטר סיטי אחרי שאלו חגגו את הזכייה בטרבל, אבל כן העלה מהספסל במחצית את פיל פודן במקום בוקאיו סאקה שנפגע. אברצ'י אזה ערך הופעת בכורה כשעלה מהספסל בדקה ה-69 על חשבון ג'יימס מדיסון.

מהלך המשחק:

דקה 9: גול! אלכסנדר ארנולד בכדור חכם מעל קו ההגנה מצא את סאקה, הרוחב שלו היה מסתיים בשער קל של קיין אילולא התערבותו של פרדיננדו אפאפ, אבל האחרון בעט כדור חזק לתוך השער ולחובתו נרשם שער עצמי.

דקה 28: גול! אלכסנדר ארנולד ירה כדור לפינה הרחוקה, השוער שעמד על קו החמש לא יכול היה להושיע.

דקה 30: גול! אנגליה כבר ב-0:3. קיין הוכשל ברחבה ובכבודו ובעצמו גלגל פנימה מנקודת הפנדל את שערו ה-56 בנבחרת ב-83 הופעות.

דקה 82: גול! קאלום ווילסון, שבדקה ה-60 החליף את הארי קיין, הבקיע גם כן מנקודת הפנדל וקבע 0:4.

צפון מקדוניה - אוקראינה 3:2

הדרמה הכי גדולה של הערב נרשמה בסקופיה ובסיומה אוקראינה, הנבחרת ששמטה יתרון כפול במשחק הידידות נגד גרמניה ביום שני ונפרדה מולה ב-3:3, היא זו שנחלצה מפיגור של שני שערים וניצחה 2:3 ולקחה נקודות ראשונות בקמפיין. אניס בארדי חגג אחרי שכבש בפנדל בדקה ה-41 ואליף אלמאס בדקה ה-39 הכפיל את היתרון המקדוני, אבל הקאמבק של האורחת החל עם שער של איליה זבארני בדקה ה-63, נמשך כאשר יוכים קונופליה קבע 2:2 בדקה ה-67 והמשפך הושלם עם שער של ויקטור ציגנקוב בדקה ה-83, עשר דקות אחרי שהמארחת הסתבכה עוד יותר בעקבות הרחקת ויסאר מוסליו.

כריסטיאן אריקסן, קשר נבחרת דנמרק. רויטרס
הדנים צריכים להודות ל-VAR. אריקסן/רויטרס

דנמרק - צפון אירלנד 0:1

הנבחרת הדנית בירידה משמעותית מאז המונדיאל המאכזב בו היא סיימה את דרכה כבר בשלב הבתים, וגם במחזור השני של מוקדמות היורו במסגרת בית ח', היא הופתעה בענק אצל קזחסטן שהפכה פיגור 2:0 ל-2:3 סנסציוני וסיבכה את החבורה שהגיעה עד חצי גמר היורו האחרון. היום בקופנהגן מול הצפון אירים זה כמעט הסתיים בהפתעת ענק נוספת על חשבונם של הדנים כאשר קאלום מרשל קבע 1:1 בדקה ה-90+4, אבל שופטי המסך פסלו את השער עקב נבדל והדנים נשמו לרווחה וניצחו בזכות מה שהפך לשער הניצחון שכבש יונאס וילד מיד עם פתיחת המחצית השנייה, בדקה ה-47.

צפו בתקציר ניצחונה של פינלנד

תקציר: פינלנד - סלובניה 0:2/ספורט1
יואל פוהיאנפאלו שחקן נבחרת פינלנד חוגג שער. רויטרס
הסלובנים טעו, פוהיאנפאלו ופינלנד ניצלו זאת/רויטרס

פינלנד - סלובניה 0:2

זמנית נרשם מהפך בפסגת הבית. סלובניה הגיעה לפינלנד אחרי שני ניצחונות, אבל נקלעה לפיגור מוקדם, הפסידה ופינלנד קפצה בתחילת הערב לראש הבית, עד אשר דנמרק ניצחה ועקפה אותה. יואל פוהיאנפאלו כבש לזכות המקומיים בדקה ה-13 אחרי סדרת טעויות שבסופה טמו פוקי העביר רוחב מימין והוא בעט בין הרגליים של השוער לוקאש הרדצקי, אוליבר אנטמן קבע בדקה ה-64 את תוצאת הסיום בבעיטה חדה לפינה הרחוקה, גם הוא נהנה ממסירה שקיבל מפוקי. היה זה המפגש הראשון אי פעם במסגרת רשמית בין הנבחרות.

סן מרינו - קזחסטן 3:0

אחרי אחד הניצחונות הגדולים בתולדות הנבחרת עם מהפך עצום ו-2:3 על דנמרק במחזור הקודם, נבחרת קזחסטן המשיכה במומנטום ואולי סיפקה הוכחה נוספת לכך שהיא יכולה להוות איום על כל נבחרת בבית ח' במסע אל עבר היורו, גם אם היריבה הייתה סן מרניו הקטנטנה. בשני המפגשים היחידים שלהם מול סן מרינו הקטנה, הקזחים ניצחו 1:3 ו-0:4 את הנבחרת שלא השיגה נקודה באף מסגרת רשמית מאז נובמבר 2020 והיום הספיקו לה שערים של יאן וורוגובסקי (37), אשקט טאגיברגן בפנדל (64) ובקטיור זאינוטדינוב (90+5).

צפו בתקציר הניצחון של פינלנד על סלובניה

תקציר: פינלנד - סלובניה 0:2/ספורט1

משחקי יום שבת במוקדמות יורו 2024

ליטא - בולגריה
לוקסמבורג - ליכטנשטיין
אזרבייג'ן - אסטוניה
מונטנגרו - הונגריה
נורבגיה - סקוטלנד
אלבניה - מולדובה
בלגיה - אוסטריה
קפריסין - גאורגיה
איי פארו - צ'כיה
איסלנד - סלובקיה
פורטוגל - בוסניה והרצגובינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully