וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קבוצה שהיא שיעור לחיים": מיאמי מודה על המסע, ובטוחה שהאליפות בדרך

ההיט מסכמים עונה משוגעת ומרגשת: ספולסטרה מסביר מדוע "זכה בכל הקופה" למרות שלא הניף את הגביע, באטלר מבטיח שהטבעת הולכת ומתקרבת, ואדבאיו גאה במסר שהועבר באמצעות השחקנים האלמוניים

"מחוץ לקווים" עם לירון שרון על האליפות ההיסטורית של דנבר/עריכת וידאו: זיו שטיינר

מיאמי מסיימת את העונה בראש מורם, אחרי קמפיין משוגע, מפתיע ומרגש. גם אחרי ההפסד 94:89 לדנבר הלילה (בין שני לשלישי) שהשלים 1:4 לנאגטס בסדרת הגמר, ההיט רחוקים מלהישמע מיואשים.

"ארבע השנים האחרונות היו נהדרות. שיחקתי עם חבר'ה נהדרים שנתנו לי הזדמנות לזכות באליפות. תמיד כיף להרגיש מוערך ואהוב במקום מסוים, ואני לא חושב שזה ישתנה בעתיד. אני אסיר תודה על כך שהגענו עד לכאן. אני מרגיש מבורך ובר מזל. אני עדיין מאמין בכל מה שיש לי שנזכה באליפות בהמשך הדרך. זה הולך ומתקרב", הצהיר ג'ימי באטלר, שקלע הלילה 21 נקודות, וסיים סדרת גמר אישית פחות טובה, אחרי פלייאוף יוצא מהכלל.

"לא הייתה לפציעה שלי שום השפעה. הקרסול שלי בסדר גמור, הפסדנו ואין שום תירוץ. זה כל מה שיש לי לומר", התייחס באטלר לפציעה שסחב מאז הסיבוב השני, ושאולי השפיעה על התצוגות שלו בגמר. "עשינו מספיק כדי לנצח, אני מאמין שיהיה בסדר בעתיד. המאמן והנשיא יבנו קבוצה חדשה שתיקח אותנו עוד יותר רחוק".

גם באם אדבאיו שקלע הלילה 20 נקודות, חש בעיקר גאווה. "לא פתחנו טוב את העונה והתמודדנו עם כל מיני קשיים. היו לנו פציעות, סגל קצר, הפסדים מרגיזים, זריקות שלא נכנסו. בשלב מסוים, פשוט מחקו אותנו. לא ספרו אותנו", הוא משחזר, "הפסדנו את המשחק הראשון בפליי-אין, אבל משם התחיל מסע בלתי ייאמן עד לגמר. הדבר היחיד שאני יכול לומר אחרי המסע הזה, זה שצריך להתחיל לתת כבוד לשחקנים שלא נבחרו בדראפט. ראיתם עד לאן הם יכולים לקחת אותך. אני מאושר להגיע כל כך רחוק, ונהנה לעשות את זה עם חבר'ה שנלחמים על השם והמוניטין שלהם מדי יום. הגענו עד לגמר והפסדנו בישורת האחרונה, אבל לא אכפת לי מה אומרים - אף פעם אסור להספיד את החבר'ה שלנו".

מאמן מיאמי אריק ספולסטרה לצד ג'ימי באטלר. Justin Edmonds, GettyImages
גאים בעצמם - ובצדק. ספולסטרה לצד ג'ימי באטלר/GettyImages, Justin Edmonds

אריק ספולסטרה סיכם: "החבר'ה שלנו יקחו את המסע הזה איתם עד סוף הקריירה. נלחמנו, התחרינו, לא ויתרנו לרגע. לא יכולנו למצוא מספיק פתרונות מול הקבוצה הזאת, שהיא ממש, ממש טובה, אבל אין חרטות בצד שלנו. לפעמים אתה פשוט מפסיד, ודנבר הייתה הקבוצה הטובה יותר בסדרה הזאת". לדבריו של המאמן, "ייקח לי הרבה זמן לנתח את המשחק הזה, אבל זה כנראה היה המשחק הכי קשוח שלנו הגנתית העונה, ועדיין הפסדנו. המשחק השני הכי קשוח שלנו העונה היה משחק 4 בגמר, שגם בו הפסדנו בספרות כפולות. זה אומר משהו על האיכות של דנבר. הם היו הקבוצה העדיפה בכל סדרה, הם היו ראויים מאוד לאליפות הזאת".

ספולסטרה הסביר מה מייחד את הקבוצה, ולמה מבחינתו הקבוצה הזו "היא שיעור לחיים".

"הקבוצה הזאת, הרבה אנשים מתחברים אליה. אם אי פעם הרגשת שמתייחסים אליך בביטול, אתה תתחבר לקבוצה שלנו. אם אי פעם הרגשת שמנסים לגרום לך להרגיש פחות טוב ממישהו אחר, אתה תתחבר לקבוצה שלנו. יש לנו הרבה שחקנים שהיו במקומות האלה, ויש הרבה אנשים שמתחברים לזה. האופן שבו הקבוצה הזאת התמודדה אם קשיים ואתגרים, זה חסר תקדים. אני מקווה שנוכל להעביר את השיעור הזה גם לילדים שלנו. למרות שזה רק ספורט, לפעמים מסתתרים בו מסרים לחיים. הקבוצה הזאת היא מסר לחיים - אפשר להתמודד עם סימני שאלה, אפשר להתמודד עם כישלונות, אפשר להפוך את כל זה לכוח, אפשר להתגבר על זה ולמצוא בצד השני דברים יפהפיים. אמנם לא זכינו באליפות, אבל לא תמיד מקבלים את כל מה שרוצים, גם בכדורסל וגם בחיים".

ספולסטרה שיבח את דנבר. "הם חתיכת קבוצה מעולה. חיים להוריד בפניהם את הכובע. הם משחקים נכון, הם קשוחים, הם מאומנים. ומעל הכל, יש לנו תרבות ארגונית מנצחת. הם ראויים לזה מאוד". הוא הוסיף: "אנחנו מצידנו מסיימים את העונה הזאת עם משהו מעבר לאליפות. חווינו זיכרונות שיישארו איתנו כל החיים, פיתחנו אחווה יוצאת דופן, בנינו קשרים שיישארו שנים קדימה. אמרתי לכל אחד מהשחקנים האלה שאני אוהב אותם, אוהב את הקבוצה הזאת, ומרגיש אסיר תודה על כל מה שעברנו העונה. זו עונה שאפשר לכתוב עליה ספר. אזכור את הקבוצה הזאת לנצח, ועוד שנים כשאיפגש עם אחד מהחבר'ה, פשוט נהיו מחוברים לגמרי, גם אם לא זכינו באליפות".

  • עוד באותו נושא:
  • מיאמי היט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully