וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בהיסטוריה: דנבר אלופת ה-NBA

ניקולה יוקיץ' עשה זאת: הפנומן הסרבי חתם פלייאוף עצום עם 28 נקודות ו-16 ריבאונדים שסחפו את הנאגטס לניצחון 89:94 על מיאמי והשלימו 1:4 בסדרת הגמר. הסנטר הפך לראשון אי פעם שמסיים פלייאוף כמלך הסלים, הריבאונדים והאסיסטים, ג'ימי באטלר כמעט הוביל קאמבק אופייני

אין ראויה ממנה, וממנו: דנבר נאגטס זכתה הבוקר (שלישי) באליפות ראשונה בתולדותיה, והשלימה פלייאוף היסטורי עבור ניקולה יוקיץ' וחבריו, לאחר שגברה 89:94 על מיאמי והשלימה ניצחון 1:4 בסדרת גמר ה-NBA. אחרי 47 שנים בליגה הטובה בעולם, הנאגטס סוף סוף זוכים באליפות, והם חבים אותה לפנומן הסרבי, אותו בחרו בבחירה ה-41 בדראפט 2014, שהתבררה כזכייה בלוטו.

הסנטר הסרבי שמעטים האמינו שיוכל בכלל להתברג כשחקן לגיטימי ב-NBA, חתם פלייאוף אישי נדיר ועונה אישית מופלאה, עם 28 נקודות ו-16 ריבאונדים שסחפו את הנאגטס לניצחון, ונתנו את החותמת הסופית על הפיכתו לאחד משחקני הפנים הגדולים בכל הזמנים.

יוקיץ' מסיים את הפלייאוף עם ממוצעים של 30 נקודות, 13.5 ריבאונדים ו-9.5 אסיסטים, ומדובר לכל הדעות באחד המסעות הכי מרשימים אי פעם לטבעת. יוקיץ' סיים את הפוסט סיזן כמלך הסלים, הריבאונדים והאסיסטים - דבר שאף שחקן בהיסטוריה לא עשה לפניו. את סדאת הגמר הוא סיים עם ממוצעים אדירים של 30.2 נקודות, 14 ריבאונדים ו-7.2 אסיסטים.

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס, עם גביע ה-MVP של סדרת הגמר. Matthew Stockman, GettyImages
הכי ראוי שיש. יוקיץ'/GettyImages, Matthew Stockman

האליפות הזו רשומה גם על שמו של השותף שלו לדרך, ג'מאל מארי. הגארד שהתאושש משתי פציעות קשות שאיימו על המשך הקריירה שלו, שמעולם לא נבחר לאולסטאר, שתמיד נשאר בצל, סיים פלייאוף עילאי משלו עם ממוצעים של 26.1 נקודות, 5.7 ריבאונדים ו-7.1 אסיסטים. הלילה היו לו 14 נקודות בלבד, אבל 8 מהן הגיעו ברבע האחרון, ולצד הנקודות הוא הוסיף גם 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. מייקל פורטר ג'וניור הוסיף דאבל-דאבל של 16 נקודות ו-13 ריבאונדים, וגם קנטביוס קולדוול פופ (11) וברוס בראון (10 ו-6 ריבאונדים) תרמו רבות לניצחון, גם במשחק שהיה אולי הכי חלש של הנאגטס בסדרה.

מיאמי מצידה מסייעת מסע מרשים כנגד כל הסיכויים, עם טעם חמצמץ בפה. ההיט, שכמעט הודחו בפליי-אין והגיעו לפלייאוף כאנדרדוג אחרי שסיימו את העונה הסדירה במקום ה-8 בלבד במזרח, ראויים לכל השבחים והברכות, אבל בסדרת הגמר הם פשוט לא הצליחו לתת פייט של ממש, והלילה הם איבדו משחק שנראה בידיים שלהם. ג'ימי באטלר הוביל את ההיט עם 21 נקודות (5 מ-18 מהשדה, 9 מ-11 מהעונשין) לצד 5 אסיסטים, באם אדבאיו הוסיף 20 ו-12 ריבאונדים, קייל לאורי ומקס סטרוס הוסיפו 12 כל אחד וגם קיילב מרטין הגיע ל-10, אבל זה לא הספיק.

ברוס בראון, דנבר נאגטס. Matthew Stockman, GettyImages
שוב היה האקס פקטור ברבע האחרון. ברוס בראון/GettyImages, Matthew Stockman

מהלך המשחק

רבע 1:

הנאגטס פתחו את המשחק בצורה מהוססת ומבולבלת, כשהם רושמים 4 איבודים בשלוש הדקות הראשונות. מנגד, מיאמי התקשתה להשיג נקודות בהתקפה. דנבר הייתה הראשונה שהשתחררה מהלחץ ויצאה לריצת 0:9 שקבעה 5:12 אחרי ארבע דקות. מיאמי עמדה באותה נקודה על 2 מ-14 עלובים מהשדה, אבל פסק הזמן באם אדבאיו יצא נחוש ומרוכז, ושני מהלכים רצופים של סל ועבירה שלו הביאו אותו ל-12 נקודות, והקפיצו את מיאמי ליתרון 18:22. מייקל פורטר ג'וניור השווה עם 4 נקודות רצופות, אבל אקורד הסיום של הרבע היה של מצטיין המשחק עד כה באם אדבאיו, שקבע 22:24 למיאמי.

ג'ימי באטלר, מיאמי היט. Matthew Stockman, GettyImages
לא קלע ברבע הראשון, אבל עדיין סיים אותו ביתרון. ג'ימי באטלר/GettyImages, Matthew Stockman

רבע 2:

הנאגטס החלו את הרבע השני עם ניקולה יוקיץ' על הספסל בגלל שצבר שתי עבירות, אבל ג'מאל מארי לא הצליח להיכנס למשחק. בצד השני קיילב מרטין ודאנקן רובינסון עלו היטב מהספסל והובילו את מיאמי ליתרון דו ספרתי ראשון במשחק, 29:39, כשנותרו 7 דקות למחצית. דנבר החלה לנגוס לאט לאט בהפרש בזכות דקות טובות של יוקיץ', אבל מיאמי שמרה על היתרון לקראת הירידה להפסקה, והוליכה 44:51 במחצית. הנאגטס סיימו את המחצית הראשונה עם 1 מ-14 מהשלוש, 3 מ-8 מהעונשין ועם 10 איבודים, בעוד ג'ימי באטלר מתקשה אצל ההיט (8 נקודות עם 2 מ-8 מהשדה), אבל באם אדבאיו מצטיין עם 18 נקודות.

באם אדבאיו, מיאמי היט. רויטרס
המצטיין של המחצית הראשונה. אדבאיו/רויטרס

רבע 3:

דנבר המשיכה להחטיא שלשות פנויות בתחילת הרבע, ומיאמי ניצלה זאת כדי לשמור על מרחק ביטחון בזכות מהלכים טובים של גייב וינסנט וקווין לאב. בשלב הזה יוקיץ' ומארי העלו הילוך, והחלו להציג יכולת משופרת. כל אחד מהם קלע סלים כחלק מריצת 4:13 של הנאגטס, שהשוו ל-60:60 כשנותרו שש דקות וחצי לתום הרבע. מיאמי החזיקה מעמד בזכות הגנה מצוינת שהמשיכה להגביל את דנבר, אבל הנאגטס עלו ליתרון ראשון מאז 16:18 בשלהי הרבע הראשון, עם שלשה של מייקל פורטר ג'וניור שקבעה 66:69. שלשה של קייל לאורי חתמה את הרבע כשהיתרון בכל זאת בצד של מיאמי, 70:71.

ג'מאל מארי, דנבר נאגטס, מול קווין לאב, מיאמי היט. Matthew Stockman, GettyImages
התעורר ברבע האחרון. מארי מול קווין לאב/GettyImages, Matthew Stockman

רבע 4:

דנבר עלתה נחושה וחדה לרבע המכריע. ההגנה המשיכה לעצור את מיאמי, ומנגד ג'מאל מארי שהחל את הרבע עם 6 נקודות בלבד על הלוח, כבר עמד על 14 4 דקות מפתיחתו. סלים נוספים של ניקולה יוקיץ' העלו את היתרון של דנבר ל-7, אבל מיאמי לא ויתרה. ריצת 0:9 פרטית של ג'ימי באטלר, כולל שתי שלשות ושלוש קליעות עונשין אחרי עבירה שנויה במחלוקת של ארון גורדון, הפכו את התוצאה וקבעו 85:86 למיאמי, שלוש דקות לסיום. בדקות האחרונות, דווקא שחקני המשנה של דנבר התעלו. סלים של כריסטיאן בראון וברוס בראון העלו את הנאגטס ליתרון, ומנגד ג'ימי באטלר איבד כדור מכריע 30 שניות לסיום. בהתקפה הבאה של מיאמי באטלר גם החטיא שלשה שיכולה הייתה להשוות את המשחק, וברוס בראון קלע פעמיים מהקו, קבע 89:94 לדנבר כשנותרו 14 שניות על השעון, וסגר עניין. מיאמי עוד הספיקה להחטיא, ודנבר העבירה את השניות עד הבאזר. 89:94 לדנבר בסיום, ויש לנו אלופה היסטורית!

ג'ימי באטלר, מיאמי היט. Matthew Stockman, GettyImages
כמעט קאמבק כמעט שהוא יודע, אבל רק כמעט. ג'ימי באטלר/GettyImages, Matthew Stockman

סטטיסטיקה

קלעו לדנבר: ניקולה יוקיץ' 28 (12 מ-16 מהשדה, 3 מ-5 מהעונשין) 16 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, מייקל פורטר ג'וניור 16 ו-13 ריבאונדים, ג'מאל מארי 14 (6 מ-15 מהשדה), 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, קנטביוס קולדוול פופ 11, ברוס בראון 10 (6 ריבאונדים), כריסטיאן בראון 7, ארון גורדון (7 ריבאונדים) וג'ף גרין 4 כל אחד.

קלעו למיאמי: ג'ימי באטלר 21 (5 מ-18 מהשדה, 9 מ-11 מהעונשין), באם אדבאיו 20 (2 במחצית השנייה) ו-12 ריבאונדים, מקס סטרוס (8 ריבאונדים) וקייל לאורי (9 ריבאונדים ו-4 אסיסטים) 12 כל אחד, קיילב מרטין 10, גייב וינסנט 6, דאנקן רובינסון 5, קווין לאב 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully