וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שהציל את מילאן והפך אותה לאימפריה: סילביו ברלוסקוני מת

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 12:30

המיליארדר האיטלקי, שתחתיו מילאן זכתה בשמונה אליפויות וחמש אליפויות אירופה, מת בבית החולים בגיל 86 אחרי מאבק בלוקמיה

זלאטן איברהימוביץ' פורש מכדורגל ומקבל תשואות מהשחקנים ומאוהדי מילאן/אתר רשמי, SerieA

אבל באיטליה: סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה לשעבר ומי שהיה הבעלים המצליח של מילאן בשנותיה הגדולות, הלך היום (שני) לעולמו, כשהוא בגיל 86. הוא מת בבית החולים, אחרי שבשנים האחרונות נלחם בלוקמיה ממנה סבל תקופה ממושכת.

ברלוסקוני היה אחד מאנשי העסקים הכי מפורסמים באיטליה, ועם השנים הפך למיליארדר, לאיש תקשורת חשוב, וכך בהמשך גם לפוליטיקאי ולראש ממשלה. את הפריצה שלו לשוק התקשורת עשה ב-1974, כאשר רכש את הרשת Canale 5, ונכנס חזק גם לעולם הספורט, עם רכישת זכויות לשידורי ספורט.

ב-20 בפברואר 1986 הוא הציל את מילאן מפשיטת רגל כאשר הוא רוכש אותה מאיש העסקים ג'וסי פארינה, שכמעט הוביל לפירוקה, ומשם הכל היסטוריה. מהר מאוד ברלוסקוני הופך את מילאן לאימפריה ולאחד המועדונים הכי מפורסמים באירופה, ותחת המאמנים אריגו סאקי ופאביו קאפלו סוחף אותה להצלחות. תחתיו מילאן זכתה ב-8 אליפויות איטליה, גביע אחד, 7 סופר קאפ איטלקי, פעמיים גביע בייבשתי, 5 סופר קאפ אירופי, גביע העולם לקבוצות - ובעיקר 5 פעמים בליגת האלופות. בסך הכל הוא היה נשיא הרוסונרי מ-1986 עד 2017: ב-31 שנים הוא זכה ב-29 תארים, 13 מהם בינלאומיים.

סילביו ברלוסקוני בתחילת דרכו, 1977. Edoardo Fornaciari, GettyImages
אחת הדמויות הכי בולטות בכדורגל האיטלקי. ברלוסקוני בתחילת דרכו/GettyImages, Edoardo Fornaciari
שחקני מילאן קרלו אנצ'לוטי, פרנק רייקארד, מרקו ואן באסטן, רוד חוליט. GettyImages
קבוצת חלומות. מילאן הגדולה/GettyImages
הבעלים לשעבר של מילאן, סילביו ברלוסקוני. Edoardo Fornaciari, GettyImages
הבעלים לשעבר של מילאן, סילביו ברלוסקוני/GettyImages, Edoardo Fornaciari
סילביו ברלוסקוני חוגג עם מילאן את הזכייה באליפות אירופה 1990. GettyImages
סילביו ברלוסקוני חוגג עם מילאן את הזכייה באליפות אירופה 1990/GettyImages

ב-2018 הוא רכש את מונצה ב-2.9 מיליון יורו, כאשר הייתה בסרייה C, ומהר מאוד היא הצליחה לטפס והגיעה עד לליגה בכירה ב-2021/22. השנה מונצה סיימה במקום ה-11 עם 52 נקודות.

סילביו ברלוסקוני חוגג עם מילאן לצד פאולו מאלדיני והמאמן קרלו אנצ'לוטי. GettyImages
סילביו ברלוסקוני חוגג עם מילאן לצד פאולו מאלדיני והמאמן קרלו אנצ'לוטי/GettyImages

ברלוסקוני שימש ראש ממשלת איטליה במשך שלוש קדנציות לא רצופות, שהיו סוערות ורוויות שערוריות. בחודשים האחרונים חלה התדרדרות במצבו הרפואי אחרי שחלה בלוקמיה וסבל מזיהום בריאותיו, והוא אושפז כמה פעמים בבית חולים.

ברלוסקוני, שהיה מנהיג מפלגת הימין "פורצה איטליה" והקים אימפריית תקשורת, היה ראש הממשלה המבוגר ביותר באיטליה בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה, ובין המנהיגים המשפעים ביותר בתולדותיה.

הקדנציה האחרונה שלו נמשכה כשלוש שנים וחצי והסתיימה ב-2011, אך הוא המשיך להיות אחד השחקנים החשובים בפוליטיקה האיטלקית, ומפלגתו חברה בקואליציית הימין השלטת במדינה. אף שלא היה לו תפקיד רשמי בממשלה, מותו עשוי לערער את יציבות הפוליטיקה האיטלקית בחודשים הקרובים.

ברלוסקוני הסתבך לאורך הקריירה שלו בשורת פרשות, אחת מהן הייתה קשורה למסיבות החשק שארגן באחוזתו וזכו לכינוי "בונגה בונגה". בתחילת השנה הוא זוכה בפרשה, שבה הוא הואשם ששילם לנערות צעירות עבור יחסי מין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully