וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכרתי את המועדון הכי טוב. איך אתה לא לוקח אותי בחשבון?". אבי ריקן בריאיון פרידה

11.6.2023 / 10:00

אבי ריקן פותח הכל ועדיין קשה לו שקראנקה לא ספר אותו בפלייאוף ובחצי גמר הגביע ("מהקווים הוצאתי את אבו פאני בצהוב שני. אותי אתה משבית?"). וגם: זהבי ("צריך לקחת יותר במסביב"), סבוריט ("פחות מחוברים") ואיביץ' ("הוא השאיר אותי העונה"). ריקן כמו שמעולם לא דיבר

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל באר שבע 0:3/ספורט 1

אני נפגש עם אבי ריקן ביום חמישי ב-18:00 בקפה ברנרד ברחוב רושטילד בראשון לציון. אותו מקום בו קיימתי איתו ריאיון שנתיים קודם, כשלא היה ברור אם יישאר במכבי תל אביב. הפעם אין סימני שאלה. ריקן בחוץ. מכבי תל אביב אפילו נפרדה ממנו בהודעה.

אנחנו נפגשים כמה שעות אחרי שמכבי תל אביב הודיעה על מימוש האופציה על אייל גולסה. הרבה אוהדים שואלים למה גולסה כן וריקן לא.

"אני צריך לענות על זה? אני מעריך את אייל ויש לי רק מלים טובות להגיד עליו. כשאנחנו שיחקנו יחד אמרתי לו: 'אייל, אני רוצה שתהיה טוב במשחק, כי כאשר אתה טוב, אני טוב'. לשאלה למה אני לא שם, אין לי תשובה".

- מישהו הסביר לך?

"היתה לי שיחת זום עם ג'ק אנגלידיס ובן מנספורד בימים שלפני המשחק האחרון באשדוד. הם שאלו מה אני רוצה לעשות. אמרתי שאני ממשיך לשחק והם אמרו שהם לא רואים אותי שחקן מכבי תל אביב בעונה הבאה. איחלתי להם בהצלחה ואני ממשיך קדימה".

- מישהו שמכיר אותך אמר לי שקיבלת את ההחלטה בהפתעה גדולה.

"אני לא חושב שזה נכון. השלמתי עם הסיטואציה הזו. דניאל פרץ בא אלי במשחק האחרון באשדוד ואמר לי: 'אבי, אתה לא נראה כמו מישהו שקיבל הודעה שהוא לא ימשיך'. עד הרגע האחרון התנהלתי כרגיל".

- הציעו לך לפרוש ולעבור לתפקיד במועדון?

"היה דיבור על זה".

- אם היית אומר להם שאתה מוכן לפרוש, היית עכשיו נערך לעבודה במכבי תל אביב?

"אני מעריך שכן".

- לא הציעו לך להחליף את ברק יצחקי?

"לא. הם אמרו שהתפקיד יהיה באקדמיה. אמרתי להם בשיחה שאם זה מה שהם מציעים, אני מחליט שאני ממשיך לשחק".

אבי ריקן, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
"אם כבר התגבשה החלטה להיפרד ממני, חבל שזה לא היה בבלומפילד. זה צובט". ריקן/אריאל שלום
"אסור למועדון כמו מכבי תל אביב לנרמל הפסדים. זו תחושה שהסתובבה איתי כשהייתי הרבה זמן מחוץ לסגל. לא יכולתי להשפיע יותר מדי מחוץ לסגל. כמה ימים לפני שאמרתי את הדברים חוויתי אירוע שגרם לי להגיד: 'מה 'קורה כאן?'"

- אחרי הניצחון על הפועל באר שבע 0:3, משחק בו חזרת לשחק אחרי ייבוש ממושך מצד קראנקה בפלייאוף, נאמת את נאום המכביזם שהלך לאיבוד במועדון. למי היה המסר הזה?

"אמרתי שאסור למועדון כמו מכבי תל אביב לנרמל הפסדים. זו תחושה שהסתובבה איתי כשהייתי הרבה זמן מחוץ לסגל. לא יכולתי להשפיע יותר מדי מחוץ לסגל. כמה ימים לפני שאמרתי את הדברים חוויתי אירוע שגרם לי להגיד: 'מה 'קורה כאן? איך אנחנו מקבלים ככה הפסדים?'".

- מה היה?

"היה יום הולדת בקבוצה למישהו וזה היה אחרי שני הפסדים בחצי הגמר לבית"ר ומיד אחרי זה בליגה למכבי חיפה. שני הפסדים ואנחנו בקרית שלום חוגגים יום הולדת לאחד השחקנים. עכשיו זו לא חגיגה, אלא כאפות כאלה שנותנים למישהו שחוגג, אבל היו יותר מדי צחוקים לטעמי. נכון שזה מנהג ונכון שזה שנים, אבל משהו צבט בי".

- שלא התאבלתם על ההפסדים?

"לא צריך להתאבל. אנחנו מתעסקים בספורט. אבל משהו הפריע לי ואז אמרתי את מה שאמרתי. לא ביקרתי את החברים שלי. שפכתי את אשר היה על לבי. בתוך תוכי ידעתי שאלה הימים האחרונים שלי אבל לצערי לא קיבלתי את הידיעה הרשמית על הפרידה לפני המשחק מול הפועל באר שבע".

- למה?

"כי הייתי יכול להיפרד בבלומפילד מהקהל אחרי ניצחון על הפועל באר שבע במקום כל המחזה שהיה באשדוד על הדשא כשהקהל פרץ פנימה ולא ידע שאני עוזב. אם כבר התגבשה החלטה להיפרד ממני, חבל שזה לא היה בבלומפילד שבוע קודם בצורה מסודרת ואז הייתי בא עם המשפחה שלי ועם חברים שליוו אותי שמונה שנים במכבי תל אביב והקהל בטח היה נפרד ממני אחרת. זה צובט קצת, אבל לא נורא".

- שמונה שנים במכבי תל אביב אבל אתה עוזב רק עם שתי אליפויות.

"למה אתה סופר ככה? תספור עשרה הישגים בשמונה שנים. תכניס את ליגת האלופות. חמש פעמים השתתפנו בליגה האירופית. היו גביעי טוטו, גביע המדינה, אלוף האלופים".

- אבל למה רק שתי אליפויות בשמונה השנים האחרונות?

"היו כל מיני סיבות, אבל בגדול היינו צריכים לקחת יותר אליפויות בשמונה השנים האלה".

- איתן טיבי ומהראן ראדי הפציצו הרבה יותר אליפויות.

"כנראה שלא היה לי את המזל שהיה להם".

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ' עם אבי ריקן. דני מרון
ריקן: "היריבות בשנתיים הראשונות של איביץ' לא היו ברמה של מכבי חיפה העונה. זו מכבי חיפה מאוד איכותית. אבל דע לך שגם אצל איביץ' העונה היינו מאוד דומיננטיים"/דני מרון
"נכנסתי לאיביץ' לחדר ואמרתי לו: 'שוב אתה עוזב ואני אצטרך להוכיח למאמן אחר כמה אני ראוי. עד שזה יקרה, כבר תיגמר העונה'. הוא צחק ואמר לי: 'גם לי לקח זמן העונה להבין כמה אתה עדיין כל כך חשוב'"

- בוא נחזור לנאום המכביזם שהלך קצת לאיבוד. אצל ולאדן איביץ' לא היית אומר שמכבי תל אביב מנרמלת הפסדים.

"חד משמעית לא הייתי אומר. ברור שלא".

- מה היה אצלו שונה?

"היום יום אצל איביץ' היה שונה. כל הסיטואציה בחצי העונה האחרונה, איפשרה להגיד: 'הפסדנו, אבל לא נורא'. ואני לא שם את המאמן הנוכחי במרכז".

- גם עם איביץ' לא הצגתם מה שציפו מכם.

"אני חושב שהיריבות בשנתיים הראשונות של איביץ' לא היו ברמה של מכבי חיפה העונה. זו מכבי חיפה מאוד איכותית. אבל דע לך שגם אצל איביץ' העונה היינו מאוד דומיננטיים. לצערי לא הצלחנו להגיע לשלב הבתים באירופה כי ניס היתה מאוד חזקה".

- אם איביץ' היה נשאר, הייתם לוקחים אליפות?

"אי אפשר לדעת. גם איתו היו לנו משחקים לא טובים בחיפה ובבאר שבע. איביץ' הבין תוך כדי תנועה שזו עונה אחרת ממה שהוא חווה איתנו בשנתיים של האליפויות".

- מה הרגשת כששמעת שהוא עוזב?

"לא האמנתי שהוא יעזוב. כשיצאו הידיעות אמרתי שאני לא רואה את זה קורה. לא רציתי שזה יקרה. היה לי מאוד קשה להשלים עם זה שהוא עזב. איביץ' זו הסיבה שהמשכתי לעונה השמינית. הוא היחידי שדחף לזה שאשאר בעונה שעברה".

- מה אמרת לאיביץ' כשהוא עזב?

"נכנסתי אליו לחדר ואמרתי לו: 'שוב אתה עוזב ואני אצטרך להוכיח למאמן אחר כמה אני ראוי. עד שזה יקרה, כבר תיגמר העונה'. הוא צחק ואמר לי: 'גם לי לקח זמן העונה להבין כמה אתה עדיין כל כך חשוב'".

אייטור קראנקה, מאמן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
ריקן על קראנקה: "אני חושב שהוא ומכבי תל אביב כמועדון לא יכלו לא לקחת אותי בחשבון לסגל במשחקים המאוד חשובים שהיו בחצי הגמר מול בית"ר ירושלים ובמשחק מול מכבי חיפה"/מאור אלקסלסי
"גם אם בחרת שלא אשחק, איך אתה לא סופר אחד כמוני לסגל? תן לי להיות עם השחקנים. תן לי לנסוע איתכם למלון. להיות עם החבר'ה. אולי הם צריכים אותי? אני זה שעושה את תפילות המנחה במשחקים לשחקנים. אולי הם צריכים את זה?"

- איך קיבלת את הייבוש של קראנקה בפלייאוף?

"זו הייתה מהתקופות הכי קשות בקריירה שלי, בטח במכבי תל אביב. אני לא זוכר סיטואציה שלא הייתי בסגל במכבי תל אביב כל כך הרבה זמן. התאמנתי טוב. נראיתי טוב באימונים והגענו למשחק והוא לא שם אותי בסגל".

- ביקשת הסברים?

"זה לא אני. אני לא אחד שעושה את זה. אני לא דופק בדלת ושואל למה אני לא משחק. בסוף העונה במשחק באשדוד ביקשתי לשוחח איתו. אמרתי לו את מה שאני מרגיש והוא אמר לי: 'יכול להיות שטעיתי'. אני חושב שהוא ומכבי תל אביב כמועדון לא יכלו לא לקחת אותי בחשבון לסגל במשחקים המאוד חשובים שהיו בחצי הגמר מול בית"ר ירושלים ובמשחק מול מכבי חיפה בסמי עופר שלושה ימים לאחר מכן כשהיה עוד סיכוי לאליפות. איך אתה לא לוקח אותי בחשבון? אני השחקן שמכיר את חדר ההלבשה הזה הכי טוב בעולם. לאורכו ולרוחבו. יכולתי לעזור במילה טובה פה ובמילה טובה שם. ובעידוד או בכיוון. בניסיון או בעזרה. הצלחתי לגרום לשחקן של מכבי חיפה לקבל צהוב שני כשאני מתחמם על הקווים".

- על מה אתה מדבר?

"הייתי בחוץ במשחק בבלומפילד כשניצחנו 0:3 את מכבי חיפה. אבו פאני עשה עבירה מאוחרת על גלזר ואני שיגעתי את הקוון מבחוץ שיגיד לשופט שזה צהוב. זה לא משהו לא ספורטיבי שעשיתי. עשיתי משהו במסגרת הנורמה ואני בטוח שאבו פאני לא היה שמח על זה".

- זה לא פטנט שרשום על איתי שכטר?

"יכול להיות, אבל זה עזר. גם אם בחרת שלא אשחק, איך אתה לא סופר אחד כמוני לסגל? תן לי להיות עם השחקנים. תן לי לנסוע איתכם למלון. להיות עם החבר'ה. אולי הם צריכים אותי? אני זה שעושה את תפילות המנחה במשחקים לשחקנים. אולי הם צריכים את זה?".

- מה ערן זהבי אמר לך כשלא שיחקת חודש וחצי?

"הוא רשם לי הודעת תמיכה ארוכה. הרוב תמכו אבל אלה שחקני כדורגל. זה עם קשה. גם אם הם שלחו לי הודעות, דקה אחרי זה הם התרכזו בעצמם".

- כדורגלנים דואגים רק לעצמם?

"לא ברמה של אינטרסנטיות. ברמה של ריכוז עם עצמך כדי להצליח. לא ברמה שלילית. כדורגלן לא יכול לקחת את הצרות של האחר".

- גם הקפטנים לא מסוגלים?

"למנהיגים זה קצת יותר קל. הם קצת יותר פתוחים וקשובים. כדורגלן שהולך עכשיו לחצי הגמר, הוא לא יכול לקחת את הבעיות של אבי ריקן שלא נמצא בסגל. אבל אבי ריקן שלא בסגל יכול לקחת את הבעיות של זה שפותח ויכול לעזור לו. יכולתי להקל עליהם בחצי הגמר. אני מכיר את כולם ויודע למי לפנות, איך לדבר, ממי לדרוש יותר וממי פחות. היו משחקים בהם נכנסתי לעשר דקות וצרחתי כמו משוגע. בבלומפילד נגד באר שבע כשניצחנו 0:1 נכנסתי לעשר דקות וצרחתי כמו פסיכי. לוקאסן אומר לי: 'מה אתה צורח ככה?'. אמרתי לו: 'דרק, אל תתייחס אלי. אני יודע למה אני צועק ככה. אני יודע ממי אני דורש ועל מי אני צועק'".

- זה לא היה התפקיד של ברק יצחקי להגיד לאייטור קראנקה שהוא עושה טעות איתך?

"אולי הוא אמר. ברק לא פרק יותר מדי וזו אולי הטעות שלו. הוא אף פעם לא אמר מה שהוא עושה והוא עשה המון. זקפו לו רק את הדברים הרעים. הפתיחות התקשורתית היתה יכולה לעזור לו. ברק ניהל את המועדון הזה לבד".

ברק יצחקי מאמן זמני של מכבי תל אביב. דני מרון
ריקן על יצחקי: "הוא אף פעם לא אמר מה שהוא עושה והוא עשה המון. זקפו לו רק את הדברים הרעים. הפתיחות התקשורתית היתה יכולה לעזור לו. ברק ניהל את המועדון הזה לבד"/דני מרון
"קראנקה? אני מכבד כל דמות מקצועית שעבדתי איתה בעבר ואכבד כל דמות מקצועית שאעבוד איתה בעתיד ואני מעדיף שלא תשאל על המאמן יותר". - בכל זאת אני אנסה, למה יש אנטי כלפיו? "אני מעדיף לא להישאל על המאמן"

- אמר לי גורם במועדון שבוע לפני שהעונה הסתיימה שהרבה שחקנים בקבוצה, מעדיפים מאמן אחר לעונה הבאה. ממה זה נובע?

"אני מכבד כל דמות מקצועית שעבדתי איתה בעבר ואכבד כל דמות מקצועית שאעבוד איתה בעתיד ואני מעדיף שלא תשאל על המאמן יותר".

- בכל זאת אני אנסה, למה יש אנטי כלפיו?

"אני מעדיף לא להישאל על המאמן".

- עליו ספציפית לא, כי על איביץ' דיברת.

"עליו אני מעדיף לא לדבר. ואני מכבד אותו מאוד".

- למה לא לבוא ולהגיד שכאשר הוא הגיע אוסקר גלוך עזב ולקח לו זמן ללמוד את המועדון והיו לו יריבות חזקות. לפי ברק יצחקי מדובר במאמן מקצועי וחרוץ.

"אתה מנסה להקשות אבל תעשה לי טובה ואל תשאל אותי עליו. אני מכבד אותו מקצועית".

- למה אתה מעדיף לא להישאל עליו?

"היתה לי גם פחות כימיה עם מאמנים אחרים. עליו אני מעדיף לא להישאל והאמן לי, אין לי שום דבר אישי נגדו".

- אם הוא יישאר, אין סיכוי לאליפות?

"אין לדעת. בוא נחליף נושא".

ערן זהבי מכבי תל אביב. אריאל שלום
ריקן: "ערן צריך לקחת על עצמו יותר ברמה של מעבר למגרש. צריכה להיות התערבות שלו יותר בדברים שהם מחוץ למגרש. הוא לא עשה את זה מספיק בעיניי"/אריאל שלום

- אוקיי. האמנת שעומר אצילי שעזב אתכם יהיה כזה שובר שוויון דומיננטי?

"כן".

- במכבי תל אביב הוא לא היה כזה.

"אנשים עוברים תהליכים בחיים. דור תורג'מן של עכשיו הוא לא דור תורג'מן שהיה לפני שנה. במכבי תל אביב היתה לעומר אצילי תחרות גדולה והוא לא שיחק כל הזמן".

- מכבי תל אביב טעתה?

"היו למכבי תל אביב את הסיבות שלה".

- דיברתם ביניכם השחקנים על זה שמכבי עשתה טעות.

"לא".

- וכשבאתם לשחק נגדו רציתם שהוא לא יכבוש מולכם?

"תמיד היה לו קשה נגד דוידזאדה. נגד דוידזאדה הוא לא הצליח. נראה לי שהשאירו את אופיר רק שיעצור את עומר".

- אבל הוא עוזב לדובאי.

"נכון. לא ידעו את זה. אולי עכשיו יבטלו לדוידזאדה את החוזה".

- לזכותו של דוידזאדה ייאמר שהוא התגבר על גירושין מתוקשרים וידע לתת משחקים טובים שהובילו לכך שהוא יישאר.

"אני מסכים לגמרי ויש עכשיו למכבי תל אביב שני מגנים נהדרים. גם אופיר וגם רוי רביבו שאני מאוד מחזיק ממנו. היו לנו הרבה שיחות, לי ולאופיר. והגדולה שלו שהוא הצליח להתגבר על העניינים האישיים שלו. הוא שיתף אותנו במה שקרה לו בזוגיות וזה עזר לו להשתחרר. הוא עשה ממש אסיפה ודיבר על כל מה שהוא עובר. יכול להיות שזה מה שעזר לו לנתק את עצמו. הוא מקצוען אמיתי. גם כשהיה לו קשה מול סבוריט בשנים עברו, הוא התאמן הכי טוב שיש. הוא ראוי להמשיך לעונה נוספת".

יונתן כהן, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
"יכול להיות שהדברים קצת יצאו משליטה בשני הצדדים אבל איביץ' רצה את טובת יונתן וטובת הקבוצה"/אריאל שלום

- בוא נדבר על יונתן כהן. הוא ציפה להתלבש ולשחק אצל איביץ' כמו שאתה ציפית לזה אצל קראנקה?

"איביץ' מכיר את יונתן כל כך טוב שהוא ידע שהדרך להוציא ממנו את המיטב, זה ככה. יכול להיות שהדברים קצת יצאו משליטה בשני הצדדים אבל איביץ' רצה את טובת יונתן וטובת הקבוצה. כשאיביץ' היה קשה עם יוני בקדנציה הראשונה שלו, יוני היה טוב. איביץ' רצה שיוני יעבוד קשה מאוד אחרי שהוא חזר מאיטליה. גם אוסקר עבר עם איביץ' תהליך. תאמין לי שאוסקר נמכר במחיר שהוא נמכר גם בגלל מה שהוא עבר עם איביץ'".

- אולי גם לך הנגיעות של איביץ' סייעו כי הנה אתה בן 34 ומחוזר.

"אתה יודע, בערב האחרון של העונה באשדוד ביקשתי לדבר עם קראנקה והשיחה הייתה מאוד מנומסת משני הצדדים. אמרתי לו שאני גאה על ההתנהלות שלי בתקופה שהוא לא נתן לי לשחק. אחד ותיק כמוני, הכי קל זה להתפזר ולהרגיש שדופקים אותי, אבל להיפך. התאמנתי יותר טוב ויותר קשה ולא נתתי לשום דבר להוריד אותי ומה שיפה זה התגובות שאני מקבל עד היום מאוהדים ולכולם השתדלתי להשיב. הם ידעו להעריך את התרומה שלי".

- מה אתה מחפש עכשיו?

"אתגר חדש. חשוב לי לבוא למקום שיעריך אותי. אני מחפש מקום בו אהיה מי שאני ואוכל לסייע".

- בוא נדבר על עוד שחקן ותיק, אפילו מבוגר ממך בשנתיים, ערן זהבי. בסופו של דבר הוא לא הצליח לזכות באליפות.

"אתה יודע אומרים על מאמן חדש שהוא זקוק לזמן וזר חדש אותו דבר. גם ערן זהבי היה צריך זמן כדי להבין טיפה יותר לאן הוא חזר. ערן מבין היום יותר לאן הוא הגיע. יכול להיות שהדרישות שלו גם השתנו. ערן צריך לקחת על עצמו יותר ברמה של מעבר למגרש. צריכה להיות התערבות שלו יותר בדברים שהם מחוץ למגרש. הוא לא עשה את זה מספיק בעיניי".

- כמו המקרה שלך?

"אני בחוץ. אני מדבר על המועדון. ערן צריך ברמה של המסביב להיות עוד יותר דומיננטי. בן (מנספורד) צריך להיעזר בערן. לדעתי לא נעזרים בו מספיק".

אילון אלמוג, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
ריקן: "אני עדיין מחזיק ממנו מקצועית, אבל הוא צריך לעשות שינוי מנטלי". אלמוג/אריאל שלום

- מה אתה אומר על מה שעשה דור תורג'מן במונדיאליטו?

"ענק וכתבתי לו ממש היום הודעה לפני חצי הגמר. אני זוכר שהיינו שנינו לא מעט מחוץ להרכב העונה והייתי מדבר איתו על לעבוד קשה וללחוץ יותר. אני שמח שהוא לקח משהו".

- איביץ' אמר שהוא יכול להיות יותר גדול מזהבי.

"קראתי. הוא אמר שזה יקרה אם תהיה לו הגישה של ערן ואת זה אין לו עדיין. דור אולי יותר טכני מערן, אבל ערן גולר יותר גדול ואת זה דור צריך לשפר".

- רארש אילייה היה כזה חלש שלא הגיעו לו יותר דקות?

"יכול להיות שזו היתה טעות להביא בחור כל כך צעיר לחמישה חודשים כשמראש הוא הגיע בלי דקות בניס. הוא לא היה מספיק מוכח. זו עסקה שלא היתה טובה לשני הצדדים למרות שאני אומר לך שהוא שחקן מצוין. מכבי תל אביב לא היתה יכולה לתת לו שישה משחקים ברצף שאולי היו הופכים אותו לשחקן יותר משמעותי".

- בריאיון שעשינו לפני שנתיים שאלתי אותך מי משחקני מכבי תל אביב לא מיצה את הפוטנציאל שבו. נקבת בשמו של אילון אלמוג. עברו שנתיים והוא באותו המקום.

"אילון עדיין לא עשה את השינוי המנטלי שהוא צריך לעשות. אילון בחר לצאת למקום לא מספיק טוב. הוא עבר העונה שיעור לחיים. הוא ראה עד כמה בכדורגל הדברים הולכים קשה. הפוטנציאל שלו עדיין קיים. אני עדיין מחזיק ממנו מקצועית, אבל הוא צריך לעשות שינוי מנטלי והוא צריך לעשות עונות טובות ולהטביע חותם בגולים וביציבות".

- באותו ריאיון שאלתי אותך את מי מכבי תל אביב מפספסת וענית שחר פיבן.

"אני עדיין חושב שהוא מתפספס במכבי תל אביב. אני מחזיק ממנו מאוד. הוא מהבלמים הישראלים הכי טובים שלנו אבל הוא לא מצליח לייצר יציבות. אני חושב ששחר צריך לצאת לאירופה בכל מחיר".

- ועוד מאותו ריאיון לפני שנתיים, אמרת שאנריק סבוריט הוא הזר שאתה הכי מחובר אליו. עדיין?

"פחות. קצת התרחקנו בתקופה האחרונה. עדיין חברים, אבל פחות מחוברים. אולי בגלל שהוא התרחק מהאיזור, נהיה אבא לילד. אולי הוא לא צריך עזרה והתאקלם טוב".

שחקני מכבי תל אביב אבי ריקן, ג'ורג'ה יובאנוביץ'. אריאל שלום
ריקן על פרידה מיובאנוביץ': "אם תהיה סיטואציה כזו, זה בהחלט יכול להיות טוב לשני הצדדים"/אריאל שלום

- יהיה נכון למכבי תל אביב להיפרד מיובאנוביץ'?

"אני חושב שאם תהיה סיטואציה כזו, זה בהחלט יכול להיות טוב לשני הצדדים".

- למה גבי קניקובסקי עובר כל כך הרבה ירידות ועליות במהלך העונה?

"הוא ילד מדהים. אמרתי לו פעם: 'גבי, אתה הרבה פעמים אשם. אתה רוצה לעזור לכולם. תן לאנשים לקחת אחריות ואז הקבוצה תהיה אולי יותר טובה'. גבי מבזבז המון אנרגיות בעזרה לאחרים. יכול להיות שזו אחת הבעיות שלו. בכל הפעמים שהוא שיחק איתי הוא היה מצוין וכבש שערים. הוא אמר לי: 'יותר קל לי לשחק איתך'".

- ראיתי אותך נוגע הרבה בדן ביטון.

"אני אוהב אותו ומחזיק ממנו. דן עבר סיפור חיים נוגע ללב. לדעתי הוא רגיש מדי אבל זה האופי שלו. דן ביטון צריך שיחבקו אותו".

- מי נתן למי יותר. אבי ריקן למכבי תל אביב או מכבי תל אביב לאבי ריקן?

"מכבי תל אביב נתנה לי המון והשתדלתי להחזיר באותה מידה. אני מרגיש שהחזרתי למכבי בכל יום שהתעוררתי והגעתי למועדון. ייצגתי את המועדון בכבוד. במגרש, באירועים מסביב".

- מה אתה הכי אוהב במכבי תל אביב?

"השאיפה להיות בטופ ולרצות לזכות בכל התארים. יש מעגל אוהדים מטורף למועדון. אני שמח על ההחלטה להגיע משוויץ למכבי תל אביב. הדלת שלי לשם תמיד פתוחה, כך הם אומרים".

- למה בעצם לא לחזור לבית"ר ירושלים?

"זו היתה יכולה להיות סגירת המעגל האולטימטיבית. אבל זה לא מתבשל. אני יכול לתרום גם שם אבל זה כרגע לא רלוונטי. שום פנייה ושום הצעה. היה דיבור ואין התעניינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully