וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר גדולה מברצלונה ובאיירן? מנ' סיטי נכנסה למועדון הטרבל היוקרתי

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 8:50

בארסה של הטיקי טאקה או של ה-MSN? באיירן המושלמת של היינקס או הדורסת של פליק? סיטי של פפ הפכה לשמינית שזוכה בטרבל, האם היא הגדולה מכולן?

תקציר ניצחונה של איטליה 1:2 על דרום קוריאה בחצי גמר המונדיאליטו/ספורט1

מנצ'סטר סיטי הצטרפה היום (שבת) למועדון מכובד ואקסקלוסיבי, של זוכות הטרבל, אחרי שגברה 0:1 על אינטר. עד היום שבע קבוצות בלבד באירופה הצליחו להשלים שנה מושלמת - עם זכייה באליפות, בגביע ובגביע אירופה (שהפך לליגת האלופות), כאשר שתי קבוצות הצליחו לזכות בטרבל פעמיים: באיירו מינכן וברצלונה.

רשימת הזוכות בטרבל:
1966/67: סלטיק
1971/72: אייאקס
1987/88: פ.ס.וו איינדהובן
1998/99: מנצ'סטר יונייטד
2008/09: ברצלונה
2009/10: אינטר
2012/13: באיירן מינכן
2014/15: ברצלונה
2019/20: באיירן מינכן
2022/23: מנצ'סטר סיטי

פפ גווארדיולה מאמן ברצלונה עם אלכסיס סאנצ'ס. GettyImages
עשה זאת שוב. פפ/GettyImages

1. ברצלונה

ברצלונה הייתה הקבוצה הראשונה בתולדות הכדורגל שזכתה בטרבל פעמיים: המועדון זכה בטרבל הראשון שלה ב-2008 תחת פפ גווארדיולה וב-2015 תחת לואיס אנריקה.

תחת פפ גווארדיולה ברצלונה חוותה את אחת השנים הטובות ביותר שלה, וזכתה בשפע של גביעים עם שיטת הטיקי-טאקה שכבשה את העולם. בעונת 2008/2009 גווארדיולה סחף את המועדון לשישה גביעים מדהימים: גביע המלך, הליגה, סופר קאפ אירופי, ליגת האלופות וגביע העולם למועדונים.

שש שנים מאוחר יותר ברצלונה נהנתה משלישיית 'MSN' קטלנית (מסי, סוארס וניימאר) שהובילה את המועדון לטרבל השני. שתי הקבוצות הללו בהחלט נחשבות לקבוצות הכדורגל הטובות ביותר בכל הזמנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

2. באיירן מינכן

באיירן של יופ היינקס הייתה בלתי ניתנת לעצירה, פירקה כל קבוצה שעמדה בדרכה, וזה כלל 0:8 בלתי נשכח במצטבר מול ברצלונה בחצי הגמר. אחרי האליפות והגביע, היא גברה בגמר 1:2 על דורטמונד.

חמש שנים לאחר מכן, הם הלכו עד הסוף כדי לזכות בטרבל השני שלהם בהדרכתו של הנזי פליק, שתחתיו הקבוצה שברה את שיא ששת הגביעים של ברצלונה, כולל רבע גמר שבו באיירן חיסלה את ברצלונה עם 2:8 מהמם. באיירן הפכה לקבוצה הראשונה שזכתה בליגת האלופות עם מאזן מושלם.

שחקני באיירן מינכן מניפים את האנזי פליק. רויטרס
עונה מושלמת. פליק ובאיירן/רויטרס

3. אינטר

אינטר זכתה בטרבל ההיסטורי שלה בסטייל,והצליחה לגרוף שלושה גביעים בשנה אחת בתקופה שבה ברצלונה הייתה ללא ספק המועדון הדומיננטי ביותר בעולם. ז'וזה מוריניו ידוע היה באותם ימים בטקטיקה ההגנתית שלו, שהובילה את אינטר לזכייה בגביע על חשבון רומא ומקום ראשון בסרייה A לפניה.

השיא היה מול ברצלונה בחצי הגמר, עם הדחה דרמטית ב-2:3 במצטבר. לאחר מכן אינטר פגשה את באיירן בגמר, וצמד של דייגו מיליטו העניק לה את הגביע בפעם הראשונה מאז 1965. עד היום היא הקבוצה האיטלקית היחידה שזכתה בטרבל.

4. מנצ'סטר יונייטד

מנצ'סטר יונייטד השיגה את הבלתי אפשרי ב-1999, ועד היום השדים האדומים היו המועדון האנגלי היחיד שזכה בטרבל. הקבוצה של סר אלכס פרגוסון הצליחה לזכות בתואר הפרמיירליג כשהקדימה את ארסנל החזקה של ארסן ונגר בנקודה אחת. מהר מאוד הוסיפה יונייטד תואר שני, כשגברה בגמר הגביע 0:2 על ניוקאסל.

רק גביע אחד נשאר כדי להשלים את הטרבל: יונייטד נגד באיירן מינכן בגמר. הגרמנים הובילו, ואז הגיעה תוספת הזמן, שרינגהאם ראשון, סולשיאר עם המהפך, והשאר היסטוריה, בלתי נשכחת.

אולה גונאר סולשיאר, מנצ'סטר יונייטד, כובש במהלך גמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן. Phil Cole, GettyImages
התמונה שווה אלף מילה. סולשיאר/GettyImages, Phil Cole

5. אייאקס

במהלך שנות ה-70 אייאקס הייתה אחד המועדונים הדומיננטיים באירופה, בראשותו של הכוכב המיתולוגי, האחד והיחיד, יוהאן קרויף. היא זכתה באליפות אחרי קרב צמוד, ובגמר ניצחה 0:2 את אינטר מילאנו כדי לזכות בגביע אירופה ברוטרדם, כשצמד של קרויף העניק למועדון את גביע אירופה השלישי ברציפות ואת הטרבל הראשון אי פעם בהיסטוריה המפוארת שלהם.

ז'וזה מוריניו מאמן אינטר (שמאל) עם מרקו מאטרצי. Shaun Botterill, GettyImages
עונה בלתי נשכחת. מוריניו ואינטר/GettyImages, Shaun Botterill

6. סלטיק

קבוצת אנדרדוג הסקוטית הצליחה להשלים עונה מדהימה, כנגד כל הסיכויים. סלטיק התחילה את מסע הטרבל שלה בזכייה בגביע הסקוטי באפריל 1967, כשהיא מנצחת את אברדין בגמר, ומיד אחרי זכתה באליפות הליגה הסקוטית אחרי מירוץ צמוד עם היריבה העירונית גלזגו ריינג'רס.

הסקוטים חוללו אז נס כשהגיעו לגמר גביע אירופה, שם התמודדו מול אינטר מילאן המהודרת של הלניו הררה בליסבון. זה נגמר בניצחון 1:2, מה שהפך את סלטיק למועדון הבריטי הראשון שזוכה בגביע אירופה.

במהלך אותה עונה סלטיק לא רק זכתה בטרבל אלא הוסיפה שני גביעים נוספים כדי להפוך את השנה שלהם לנוצצת עוד יותר: גביע הליגה הסקוטי וגביע גלזגו, וכבשו שיא של 196 שערים בכל המסגרות.

7. פ.ס.וו איינדהובן

אחרי אייאקס, פ.ס.וו הייתה הקבוצה ההולנדית השנייה שהשיגה את ההישג הנהדר, ועשתה זאת תחת המאמן האגדי חוס הידינק, עם רונלד קומאן ואדוארד לינסקנס בתור הכוכבים של הקבוצה. פ.ס.וו התחילה עם זכייה באליפות הולנד בפער של תשע נקודות, ואז ניצחה את רודה 2:3 כדי לזכות בגביע בפעם הרביעית.

בדרך לגמר גביע אירופה, פ.ס.וו עברה את גלאטסראיי, ראפיד וינה, בורדו וריאל מדריד כדי לקבוע דייט עם בנפיקה בשטוטגרט. אחרי 120 דקות, ההולנדים ניצחו 5:6 בדו-קרב פנדלים, והגשימו את החלום. מאז פ.ס.וו כמובן לא זכתה בגביע אירופה.

מי לדעתכם זוכת הטרבל הגדולה בכל הזמנים?

סלטיק (1966/67)
אייאקס (1971/72)
פ.ס.וו איינדהובן (1987/88)
מנצ'סטר יונייטד (1998/99)
ברצלונה (2008/09)
אינטר (2009/10)
באיירן מינכן (2012/13)
ברצלונה (2014/15)
באיירן מינכן (2019/20)
מנצ'סטר סיטי (2022/23)
2238 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully