וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחק ניצחון אחד מאליפות היסטורית: דנבר עלתה ל-1:3 על מיאמי

גם במשחק בו יוקיץ' סוחב פציעה ונקלע לבעיית עבירות, גם בערב פושר של ג'מאל מארי, הנאגטס הראו עליונות וניצחו 95:108 בפלורידה. ארון גורדון (27 נקודות) וברוס בראון (21) סייעו ליוקיץ' (23 ו-12 ריבאונדים), הנאגטס יוכלו לסגור עניין בבית בלילה שבין שני לשלישי

את משחק 3 הכריעו כמעט במו ידיהם ניקולה יוקיץ' וג'מאל מארי. הלילה (בין שישי לשבת) במשחק 4 בסדרת גמר ה-NBA, דנבר כבר סיפקה תצוגת תכלית של קבוצתיות, ונראתה כמו מכונה משומנת, שבהחלט ראויה לטבעת. זה הסתיים עם ניצחון 95:108 במיאמי שקבע 1:3 לדנבר בסדרת הגמר, והשאיר אותה במרחק ניצחון בודד מאליפות ראשונה אי פעם.

אחרי שני ניצחונות חוץ משכנעים בפלורידה, דנבר תחזור הביתה בלילה שבין שני לשלישי ותנסה לסגור עניין ולהשלים 1:4 בסדרה לעיני הקהל הביתי, שמצפה בכיליון עיניים לתואר.

משחק 4 ייזכר בתור המשחק שהמחיש את העליונות של דנבר על מיאמי לא רק ביחס לכוכבים. ניקולה יוקיץ' סיים עם 23 נקודות, 12 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 3 חטיפות ושתי חסימות, במשחק בו סחב פציעה מוקדמת בקרסול ואף נקלע לבעיית עבירות. ג'מאל מארי הסתפק ב-15 נקודות עם 5 מ-17 בלבד מהשדה, אבל חילק גם 12 אסיסטים - והצוות המסייע של הנאגטס התעלה והיה זה שהעניק את הניצחון הפעם.

מעל כולם היה ארון גורדון, שצלף 27 נקודות, הוסיף 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים והיה חתום על שורה של מהלכים קריטיים ברבע האחרון. ברוס בראון הוסיף 21 נקודות מהספסל, וצלף שתי שלשות שסגרו עניין סופית בדקות הסיום. גם מייקל פורטר הופיע הפעם וסיים עם 11 נקודות.

בצד השני, מיאמי קיבלה 25 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים מג'ימי באטלר, 20 נקודות, 11 ריבאונדים ו-3 אסיסטים (לצד 8 איבודים) של באם אדבאיו, וקיבלה תרומה נאה משחקני המשנה קייל לאורי (13 ו-7 אסיסטים), קווין לאב ודאנקן רובינסון (12 כל אחד), ולמרות שעמדה בכמה יעדים מקצועיים שהציבה לעצמה לפני המשחק, רדפה אחרי הנאגטס ללא הצלחה ברוב שלבי המשחק.

שחקני דנבר נאגטס ג'מאל מארי, ארון גורדון. Megan Briggs, GettyImages
ככה נראית קבוצה אמיתית. מארי וגורדון חוגגים/GettyImages, Megan Briggs

ההיט ידעו שכדי לנצח, הם יצטרכו לעמוד במספר מפתחות בשני צידי המגרש. הם רצו להקשות יותר על ניקולה יוקיץ' וג'מאל מארי שסיימו עם טריפל דאבלים של 30 נקודות ומעלה במשחק 3; והתכוננו במטרה לבטל את היתרון העצום שהיה לדנבר בריבאונדים במשחק הקודם;

בשתי המטרות הללו השחקנים של אריק ספולסטרה עמדו - יוקיץ' ומארי הוגבלו יחסית בהתקפה, ובקרב על הכדורים החוזרים ההיט ניצחו 33:37. אבל גם זה לא הספיק למיאמי כדי לשלוט במשחק, וברוב שלביו היא רדפה אחרי דנבר.

כמו במשחק הקודם, גם הפעם הנאגטס הצליחו לברוח ולבסס את היתרון ברבע השלישי. מיאמי בנתה על עוד קאמבק מהסרטים ברבע האחרון, כפי שעשתה כל כך הרבה פעמים בשנים האחרונות ובמיוחד בפלייאוף הזה, אבל ג'מאל מארי ניווט את המשחק של דנבר בחכמה מבלי לכפות את עצמו, ורשם לעצמו ציון דרך מרשים, כשהפך לשחקן הראשון בתולדות ה-NBA שמגיע ל-10 אסיסטים ומעלה בארבעת המשחקים הראשונים של סדרת גמר.

ארון גורדון קבע שיא קריירה בפלייאוף והפך לשחקן הראשון של הנאגטס שאינו יוקיץ' או מארי שמגיע ל-25, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, וברוס בראון שקלע 11 נקודות ברבע האחרון, היה האקס פקטור.

מיאמי מצידה כבר עומדת על מאזן 6:2 מאז שהובילה 0:3 על בוסטון בגמר המזרח, ונראה שגם אדי הדלק האחרונים שלה בפלייאוף הזה כבר התפוגגו. קבוצות שהובילו 1:3 בסדרת הגמר זכו באליפות ב-35 מתוך 36 מקרים, כך שממילא הסיכויים שלהם לקאמבק נראים נמוכים - אבל כבר למדנו שההיט לעולם לא מוותרים, ולא מתייאשים.

שחקני מיאמי היט מקס סטרוס, קווין לאב, גייב וינסנט. Megan Briggs, GettyImages
זה אבוד? שחקני מיאמי מיואשים על הספסל/GettyImages, Megan Briggs

מהלך המשחק

רבע 1:

המשחק החל עם הגנות חזקות בשני הצדדים, שהובילו לסקור נמוך. יוקיץ' התחיל את המשחק עם 1 מ-4 מהשדה, ג'מאל מארי קלע סל שדה ראשון אחרי חמש דקות, אבל דנבר עדיין הובילה 7:9 כשנותרו שש דקות לתום הרבע. מייקל פורטר ג'וניור המשיך בכושר ההתקפי הרע של המשחקים האחרונים, אבל ברוס בראון שהחליף אותו נכנס חד, וחמש נקודות שלו כולל שלשה, קבעו 11:18 לנאגטס. מיאמי חזרה מפסק זמן חדה יותר, עם ג'ימי באטלר אגרסיבי ונחוש להיכנס למשחק. הוא הוביל ריצת 2:10 עד סוף הרבע, כולל שלשה בשנייה האחרונה שקבעה 20:21 למיאמי בתום הרבע הראשון.

ג'מאל מארי, דנבר נאגטס, נשמר על ידי שחקני מיאמי היט ג'ימי באטלר, מקס סטרוס. רויטרס
התקשה ברבע הראשון. ג'מאל מארי/רויטרס

רבע 2:

ניקולה יוקיץ' ירד לטיפול בחדר ההלבשה בעקבות מכה שספג בקרסול ברבע הראשון, אבל חזר לספסל כעבור זמן קצר, לאחר שככל הנראה התאושש. בלעדיו, ארון גורדון לקח על עצמו את משחק ההתקפה ועם 8 נקודות רצופות העלה את דנבר ליתרון 25:30. מיאמי שוב השוותה, אבל יוקיץ' חזר מהספסל עם שתי שלשות, וארון גורדון כבר הגיע ל-15 נקודות - מה שהחזיק את הנאגטס ביתרון. מייקל פורטר ג'וניור סיפק סוף סוף רצף של מהלכים חיוביים בהתקפה והיתרון צמח ל-9, אבל קייל לאורי ובאם אדבאיו דאגו לצמצם נזקים עד הירידה להפסקה. 51:55 לדנבר במחצית, למרות שיוקיץ' סוחב פציעה, ג'מאל מארי לא נכנס לעניינים (6 נקודות עד כה) והיתרון של דנבר בריבאונד מהמשחק הקודם נעלם כלא היה (16:18 למיאמי).

שחקני מיאמי היט ג'ימי באטלר, קייל לאורי. Mike Ehrmann, GettyImages
הראו סימני חיים לקראת הירידה למחצית. ג'ימי באטלר וקייל לאורי/GettyImages, Mike Ehrmann

רבע 3:

הרבע השלישי נראה כמו שידור חוזר של משחק 3: יוקיץ' לקח את העניינים לידיים, מיאמי לא הפסיקה להחטיא מחוץ לקשת והתקשתה גם באזור הצבע, ודנבר לאט לאט השתלטה על המשחק. יוקיץ' כבר הגיע ל-23 נקודות ו-10 ריבאונדים, ארון גורדון הגיע ל-18, והיתרון עמד על 12. קווין לאב הפיח רוח חיים במיאמי ובמשחק עם 5 נקודות רצופות, והיתרון קוזז ל-8. בשלב הזה נגרמה הפסקה במשחק אחרי שבאם אדבאיו נתלה על הסל ועיקם אותו. כשהמשחק חודש, חודש גם המומנטום של דנבר. שלשות של ברוס בראון וארון גורדון חתמו את הרבע ביתרון שיא של דנבר, 73:86.

יוקיץ' עם עוד ציון דרך היסטורי

מאמן מיאמי היט אריק ספולסטרה מאוכזב. רויטרס
הפנים של אריק ספולסטרה אומרות הכל/רויטרס

רבע 4:

ההיט שכבר מחקו בפלייאוף פיגור דו ספרתי ב-7 משחקים שונים, עלו לרבע האחרון נחושים לעשות זאת שוב. דאנקן רובינסון צלף שלשה בצד אחד, בצד שני ניקולה יוקיץ' ספג עבירה חמישית וירד לספסל, וההפרש צומק ל-8 בלבד, 86:78, תשע דקות לסיום. הנאגטס החזיקו מעמד בדקות בהן יוקיץ' המתין על הספסל, בעיקר בזכות קבלת החלטות מצוינת של ג'מאל מארי שלא התפתה לקחת זריקות קשות, ופיטם את חבריו באסיסטים נהדרים. כשיוקיץ' חזר, דווקא שחקני המשנה הכריעו את המשחק. שלשה של קנטביוס קולדוול פופ ו-8 נקודות של ברוס בראון קבעו 91:108 דקה לסיום, וסגרו סופית עניין. בסיום 95:108 לדנבר, שרחוקה ניצחון אחד בלבד מאליפות היסטורית.

ציון דרך יפה גם לג'מאל מארי

סטטיסטיקה

קלעו לדנבר: ארון גורדון 27 (11 מ-15 מהשדה), 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ניקולה יוקיץ' 23, 12 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 3 חטיפות ושתי חסימות, ברוס בראון (8 מ-11 מהשדה) 21, ג'מאל מארי 15 (5 מ-17 מהשדה) ו-12 אסיסטים על 0 איבודים, מייקל פורטר ג'וניור 11, קנטביוס קולדוול פופ 7, ג'ף גרין 3, כריסטיאן בראון 1.

קלעו למיאמי: ג'ימי באטלר 25, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, באם אדבאיו 20 (8 מ-18 מהשדה), 11 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-8 איבודים, קייל לאורי 13 ו-7 אסיסטים, קייל לאב ודאנקן רובינסון 12 כל אחד, קיילב מרטין 11 (5 ריבאונדים), גייב וינסנט 2 _1 מ-6 מהשדה), מקס סטרוס לא קלע (0 מ-4 מהשדה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully