וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסלמי שאמריקה אהבה לפחד ממנו: מת המתאבק "שיח' הברזל"

עולם ההיאבקות נפרד מ-The Iron Sheik האגדי, אלוף העולם לשעבר ויריבו הגדול של האלק הוגן, "הנבל האולטימטיבי". ומה האמת לגבי תמיכתו בסדאם חוסיין?

רבים בעולם ההיאבקות שיתפו מחוות ושלחו תנחומים למשפחה אחרי מותו של אגדת ה-WWE, "שיח' הברזל" ('The Iron Sheik'), שמת בגיל 81. המתאבק, ששמו האמיתי הוא חוסיין חוסרו עלי וזירי, נולד באירן. הוא הפך לכוכב על עולמי בשנות ה-80, וזכה באליפות העולם במשקל כבד של ה-WWF ב-1983.

בעבר הוא התחרה בנבחרת ההיאבקות היוונית-רומית של אירן למשחקים האולימפיים ב-1968, ולאחר מכן זכה בתואר אלוף המכללות ב-1971 לאחר שעבר לארצות הברית. כשהוא עשה את המעבר ל-WWF ב-1979 בתחילת דרכו, הוא הפך לכוכב על בינלאומי, לצד יריבים אגדיים כמו האלק הוגן, ג'סי ונטורה ואנדרה 'הענק'.

משפחתו ספדה לו: "אגדה אמיתית, כוח טבע ודמות אייקונית שהותירה חותם מדהים בעולם ההיאבקות המקצועית". סיבת המוות לא פורסמה. "ב-WWE נעצבנו לשמוע על מותו של המתאבק מהיכל התהילה, האיירון שיח', ומביעים את תנחומיו למשפחתו, לחבריו ולמעריציו", נכתב בציוץ מטעם הארגון שנקרא בעבר WWF.

לוחם ההאיבקות לשעבר, שיח' הברזל - The Iron Sheik. מתוך הרשתות החברתיות, צילום מסך
אהב להיות ה"רע". השיח'/צילום מסך, מתוך הרשתות החברתיות
לוחם ההיאבקות לשעבר, שיח' הברזל - The Iron Sheik. Ilya S. Savenok, GettyImages
לוחם ההיאבקות לשעבר, שיח' הברזל - The Iron Sheik/GettyImages, Ilya S. Savenok

ה-Iron Sheik כיכב ב-WWF לאורך שנות ה-80 ועד תחילת שנות ה-90, החזיק באליפות העולם במשקל כבד של ה-WWE ובאליפות הזוגות פעם אחת, לפני שנכנס להיכל התהילה של WWE ב-2005.

ב-1983 הוא הצטרף ל-WEF במשרה מלאה וניצח את בוב בקלונד בקרב על האליפות ב-26 בדצמבר 1983 במדיסון סקוור גארדן בניו יורק. בכך הוא סיים את שלטונו של בקלונד בן ה-2,135 ימים, שהוא השני באורכו ב- ההיסטוריה של אלופי ה-WWE.

רק 28 ימים לאחר מכן, השיח' איבד את תואר האליפות להאלק הוגן, וסימן את תחילתה של Hulkamania, אחד העידנים המצליחים בהיסטוריה של ה-WWE.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שיח' הברזל לא זכה בתואר יחידים נוסף ב-WWE, אבל הוא וניקולאי וולקוף ניצחו את בארי ווינדהאם ומייק רוטונדו מ-The U.S. Express וזכו אליפות הזוגות ברסלמניה הראשונה ב-1985. .

לאחר שעזב את ה-WWE לקראת סוף העשור, הוא חזר שוב ב-1991 תחת השם קולונל מוסטפא, ויצר ברית עם הגנרל עדנאן וסארג'נט סלוטר, שעוררו סערה בגלל התמיכה שלהם בעיראק ובסדאם חוסיין במהלך מלחמת המפרץ.

סלוטר החזיק באליפות ה-WWE במהלך אותה תקופה לפני שהפסיד אותה להוגן ברסלמניה 7. כמה חודשים לאחר מכן בסאמרסלאם 1991, איירון שיח' שיתף פעולה עם סלוטר ועדנאן נגד הוגאן וה"אולטימייט וורייר". יש לציין ששנים לאחר מכן, האיירון שיח' הבהיר שכאיראני, הוא שנא את סדאם חוסיין, על הפגיעה שלו בעם האיראני.

בשנים האחרונות "שיח' הברזל" נודע בנוכחותו במדיה החברתית, כאשר חשבון הטוויטר שלו צבר למעלה מ-600,000 עוקבים. החשבון של השיח' הפך ללהיט ברשת בזכות ההומור המשעשע, השפה הבוטה והקטילות על האלק הוגן.

עם זאת, עבור רבים הוא ייצג את ה"פרימיטיביות" של עולם ההיאבקות, עם סטריאוטיפים שטחיים כמו "המתאבק הערבי" המרושע, ששימש כאויב. עם זאת, היה בו הרבה הומור עצמי. "הוא היה הרע האולטימטיבי, האיש שכל אמריקה אהבה לפחד ממנו", נאמר עליו באחד ההספדים.

כמה מחבריו לזירת היאבקות התאבלו על מותו בטוויטר. "הוא היה אייקון אמיתי ומישהו שהשאיר חותם בהיאבקות שלעולם לא יהיה ניתן למחוק", כתב ג'ייק "הנחש" רוברטס. "עוד אחד מהגדולים הלך לעולמו".

"למרות שמעולם לא זכיתי להכיר היטב את השייח, התמזל מזלי להיות נוכח בשני הקרבות האייקוניים ביותר שלו - הזכייה שלו בתואר האליפות מבוב בקלונד במדיסון סקוור גארדן ב-26 בדצמבר 1983 ו"קרב מחנה האימונים" שלו. עם סרגנ'נט סלוטר באוגוסט 1984", כתב מיק פולי. "היה לי גם הכבוד להיאבק בשייח הברזל בפעם הראשונה והיחידה - בסיור ברפובליקה הדומניקנית ב-1987. חוסרו וזירי היה באמת יחיד במינו".

גם ריק פלייר, שמערכת היחסים שלו עם האיירון שיק נמשכה יותר מ-50 שנה פרסמה מכתב פרידה: "חברי היקר חוסרו וזירי!!!" פלייר צייץ בטוויטר, "התחלנו להיאבק יחד בשנת 1972. זה נראה כאילו זה היה כל כך מזמן! דרכינו הצטלבנו כל כך הרבה פעמים במהלך השנים ותמיד היית כל כך משעשע. השורה הכי גדולה שאמרת לי אי פעם ב-1972: "אם היה לי השיער שלך, הייתי עם אליזבת טיילור!" נוח על משכבך בשלום, חבר. שעשע את אלוהים כמו שהיית משעשע את כולנו!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully