וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה את העתירה, אצטדיון וינטר לא קיבל רישיון עסק

7.6.2023 / 11:05

במשטרה והפרקליטות טוענים שבעליה הקודמים של הכח עמידר רמת גן, גל יוסף, מהווה עדיין חלק מהמקום ומקיים שם פעילות פלילית המסכנת את שלום הציבור ובטחונו

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 6.6/ספורט1

בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את עתירת קבוצת הכח עמידר רמת גן ובעליה, נמרוד ורד, לביטול החלטת המשטרה ועיריית רמת גן שלא להעניק רישיון עסק לאצטדיון וינטר. זאת, מאחר ובעליה הקודמים של הקבוצה, גל יוסף, מהווה עדיין חלק מהמקום ומקיים שם פעילות פלילית המסכנת את שלום הציבור ובטחונו.

לטענת העותרים, לאחר שהקבוצה קרסה כלכלית והוגשה בקשה לפירוק החל"צ (חברה לתועלת הציבור), התגבשה קבוצת משקיעים, ובראשם נמרוד ורד, להצלת מועדון הכדורגל בעל ההיסטוריה המפוארת. קבוצת המשקיעים, אשר הפכה לבעלי מועדון הכדורגל המדובר, החלה בתכנית הבראה אשר במסגרתה ביקש לקבל רישיון עסק להפעלת איצטדיון "וינטר" ברמת גן. בקשה זו סורבה ע"י המשטרה והעירייה. לטענת המשטרה, אשר יוצגה ע"י עורכת הדין מאיה לויאן מפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי), יש בידיה מידע מודיעני חסוי, עדכני ומבוסס, המראה כי יוסף ממשיך בפעילות עבריינית בבית העסק ומנצל את האצטדיון והנכסים בתוכו לקיום פעילות פלילית. על כן, בסמכותה למנוע מתן רישיון לעסק, על מנת להבטיח את שלום הציבור ובטחונו.

השופט עמית קובי ורדי מבית המשפט המחוזי בשבתו כבית המשפט לענינים מנהליים בתל אביב קיבל את עמדת המשטרה וציין כי "בסופו של יום, לב העניין, הינו הקשר של העותרים ושל העסק למר יוסף ולפעילותו העבריינית הנטענת של מר יוסף והכל בהתבסס על החומר המודיעיני החסוי שעל פיו יקום או יפול דבר, ובמקרה זה מידע זה מצביע אכן על כך שמר יוסף עדיין מעורב בעסק, מקיים קשר, שאינו רק חברי, עם מר ורד ומנצל את האצטדיון והנכסים בתוכו לקיום פעילות פלילית ולכן אין מקום להתערב בהחלטת המשטרה הסבירה בנסיבות העניין לסרב ליתן רישיון לעסק.

בית"ר ירושלים נגד הפועל תל אביב אצטדיון וינטר. ברני ארדוב
אצטדיון וינטר/ברני ארדוב

ביחס למעורבותו של הבעלים הקודמים, גל יוסף, ציין השופט קובי ורדי כי "לטעמי, הוכח בפני בראיות הנדרשות במשפט המנהלי ומהחומר החסוי כי יוסף ממשיך בפעילות בכלל בבית העסק... ובפעילות עבריינית בבית העסק בפרט, דבר המעלה סיכון וחשש לשלום הציבור ובטחונו, ויוסף לא התנתק, כפי שטוענים העותרים, מהעסק, מנכסים המצויים בו ומהפעילות בו וכן לא מהקשר שקיים בינו לבין ורד, קשר שאינו רק קשר חברי, כפי שטוען מר ורד... יש לציין כי המידע המודיעיני שהוצג לי ,אינו רק מידע מהעבר, אלא כולל גם מידע מודיעני עדכני מהשנים ומהתקופה שמר ורד "אוחז במושכות" הניהול של החל"צ, כשמדובר במידע מוצלב ממספר מקורות הנחשבים אמינים, כעולה מהסקירה המודיעינית שהוצגה לי..."

בהמשך, התייחס השופט לעובדה כי הקבוצה ובעליה עושים שימוש במתקני האצטדיון לצורך אימונים גם ללא האישור הנדרש, תוך סיכון המתאמנים ולצורך רווח כספי. "מעבר לכל האמור, לא ניתן להתעלם גם מעשיית הדין העצמי שנעשה לכאורה על ידי העותרים בכך שהם עורכים אימונים במתקן, למרות שהם יודעים שלשיטת העיריה, שהיא זו שנותנת את רישיון העסק, (וכן לשיטת המשטרה), גם אימונים במתקן מחייבים רישיון עסק ולא ניתן לבצע כל פעילות באצטדיון, לרבות אימונים ללא רישיון עסק , והעותרים לא יכולים, גם אם לשיטתם אימונים לא מצריכים רישיון עסק, לעשות דין עצמי ולהשתמש במתקן לאימונים ללא רישיון עסק" ציין השופט קובי ורדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully