וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך יוצאים מזה? התסבוכת שאליה נקלעו בית"ר, ההתאחדות ובית הדין

7.6.2023 / 6:45

שינו זוארץ נתן לבית"ר ירושלים את הגביע, הדיינים לא יכולים לקחת לה את אירופה ומקווים למצוא פתרון לפלונטר שיצרו, התובע ניר רשף רוצה שהכל יהיה מאחוריו, המועדון רוצה לשחק בקונפרנס מבלי לאבד נקודות ולא בטוח שיערער. סאגת בין הדין לא נפתרה

מחוץ לקווים - 6.6: לירון שרון על שוק ההעברות המתחמם/מערכת וואלה!

תסבוכת. רק כך ניתן להגדיר את הסיטואציה אליה נקלעו ההתאחדות לכדורגל, בית"ר ירושלים ובית הדין המשמעתי, בעקבות הבהרת אופ"א לפיה אין בסמכות בית הדין וההתאחדות לכדורגל לשלול מבית"ר ירושלים את הזכות לשחק באירופה, אלא אם נשלל ממנה הגביע לפני כן.

היות שבהחלטת יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ מהלילה שלאחר גמר הגביע, לפיו ההכרעה תהיה ספורטיבית והגביע הוענק לבית"ר, ישנה כאן סיטואציה סבוכה כאשר עד השעות הקטנות של הלילה ניסו תובע ההתאחדות, הצוות המשפטי ובכירים במוסד להבין את המשמעויות והפתרונות האפשריים.

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס עם הבעלים ברק אברמוב בבית הנשיא. יונתן זינדל, פלאש 90
כלל לא בטוח שיוגש ערעור. אברמוב ואבוקסיס/פלאש 90, יונתן זינדל

בית"ר ירושלים מצידה זכתה בסך הכל לבשורה חיובית, אך היא עדיין לא יודעת איך לתקוף אותה. נכון לשעת לילה מאוחרת, בבית"ר החליטו כי ימתינו עם הערעור שהיו אמורים להגיש הבוקר עד אשר יבינו את כל הפרטים. יתרה מכך, ההתאחדות יכולה לרשום רק את בית"ר כקבוצה רביעית לאירופה ולא סביר שלא תעשה זאת.

יחד עם זאת, מבחינת אופ"א אין מניעה שיירשמו רק שלוש קבוצות לאירופה (כשיהיו לכך השלכות), אך הם בכל מקרה לא מוכנים לקבל מצב בו קבוצה לה לא הוענק הגביע תקבל את הכרטיס, ובעקבות זאת כולם מנסים למצוא פתרונות בו כל הצדדים ייצאו מרוצים.

צריך להדגיש - בית הדין עשה טעות, הוא קבע עונש שלא בסמכותו. ברגע ששינו זוארץ העניק לבית"ר את הגביע ולא הייתה לו אפשרות לקחת ממנה אותו, ההשתתפות באירופה כלל לא הייתה אמורה להיות על הפרק, אך בבית הדין לא עשו שיעורי בית לפני הדיון ולכן התסבוכת הנוכחית.

בית"ר ירושלים יכולה להמתין מהצד ולא לערער ולחכות לראות אם ההתאחדות תרשום אותה לאירופה. מבחינת בית"ר, זוארץ וראשי ההתאחדות רשאים לקבל החלטה כי בשל העובדה שבין הדין נתן עונש שלא בסמכותו הוא מתבטל והקבוצה רשאית לשחק באירופה.

יחד עם זאת, החלטה כזאת תביא לזילות של בית הדין המשמעתי, כאשר בכל הליך מסודר, גם אם בית הדין המשמעתי טעה, הדרך היחידה לשנות זאת היא דרך ערעור לבית המשפט העליון, שם קרוב לוודאי יחזירו לבית"ר את הזכות לשחק באירופה, אך מנגד גם יש אפשרות להחמיר ובשל המגבלה פשוט לקחת לה את הגביע ואז גם למנוע ממנה השתתפות באירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
ראש עיריית ירושלים משה ליאון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס. יונתן זינדל, פלאש 90
ברגע שהוחלט שהגביע של בית"ר, אי אפשר לקחת ממנה את ההשתתפות בקונפרנס/פלאש 90, יונתן זינדל

כל הצדדים - בית"ר, תובע ההתאחדות, ההתאחדות ובית הדין רוצים למצוא פתרון כדי לצאת מהפלונטר שנוצר. שיחות על עיסקת טיעון אפשרית התקיימו אתמול, אך כדי שזה יקרה בית"ר תצטרך להגיש ערעור, בית"ר תגיש ערעור רק אם תדע שישנה עיסקת טיעון שמראש מקובלת על בית הדין העליון ואז אפשר יהיה לסיים עם הסאגה.

איך זה יסתיים? הבוקר יימשכו השיחות, ייבדקו שוב כל האופציות, יהיו שיחות בין כל המעורבים וההערכה היא כי בסופו של דבר יימצא פתרון לפיו בית"ר תשחק באירופה. אם זה לא יקרה, בית"ר תפנה לבית המשפט, מה שיהפוך את הסאגה למסובכת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully