וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופניים: מדליית זהב לספורטאי וירטוס ישראל ניצן שמיס וטל רוזנפלד

מדליית זהב לניצן שמיס וטל רוזנפלד ספורטאי "וירטוס ישראל", בתחרות אופניים נג"ש (נגד השעון) 15 ק"מ במשחקי העולם המתקיימים בוישי צרפת

ניצן שמיס וטל רוזנפלד - וירטוס ישראל. וירטוס ישראל,
ניצן שמיס וטל רוזנפלד - וירטוס ישראל/וירטוס ישראל

17 ספורטאי וירטוס ישראל - עמותה למשחקים מיוחדים מייצגים את מדינת ישראל במשחקי העולם של הארגון העולמי Virtus שמתקיימים בצרפת בעיר וישי בתאריכים 4-10 ביוני. עמותת וירטוס ישראל מקיימת מזה 36 שנים פעילות ספורט תחרותית-הישגית ב-20 ענפי ספורט שונים (אולימפיים ושאינם אולימפיים) מונה כיום כ-4000 ספורטאים וספורטאיות עם מוגבלות שכלית, אוטיזם ותסמונת דאון, מכל רחבי הארץ.

ניצן שמס, בן 25 מאשדוד, מתחרה בתחרויות עולם בתחום האופניים. ניצן מתמודד עם אוטיזם בתפקוד גבוה שהתגלה בגיל שנתיים, השתתף בחוגי שחיה ובכדורסל בקבוצות רגילות. ההורים בנו לו הרצאה והוא מרצה בבתי ספר וארגונים ומספר על עצמו.

החיבור לספורט לא הגיע במקרה, הסבא מנהל סייף והאבא מנהל את מועדון הסייף. בגיל 11 כשהלקות בלטה אביו חיפש לו מסגרת מתאימה בכדורסל זה לא הסתדר. האב החל לרכב עם ניצן על אופניים והם השתתפו ב-2 אולימפיאדות באבו דאבי ולוס אנג'לס. ב-2019 באליפות עולם של וירטוס זכה ב-2 מדליות זהב בריצה. כיום רוכב על אופנים וגם משחק כדורסל.

לפרנסתו ניצן עובד בבנק פועלים במרכז תפעולי בנקאי לטיפול בצ'קים, בבק אופיס מזה 6 שנים. הוא אהוב ומוערך. נמצא בנבחרת בנק הפועלים באופני הרים. על מנת לעלות את רמת הרכיבות ניצן הצטרף לקבוצת טריאתלון בה הוא לוקח חלק באימונים באופני כביש עם הרוכבים החזקים ביותר של הקבוצה רובם אנשי ברזל. בנוסף ניצן נכנס לעולם חדש באופניים - מרוצי מסלול (ולדרום). ניצן התחיל להתאמן יחד עם טל רוזנפלד חברו למשלחת וירטוס ,התאהב בתחום ונכנס לאימונים סדירים. בתחרות הנוכחית ניצן השיג מדליית זהב.

"ההשתתפות היא הניצחון"

טל רוזנפלד בן 26, מכפר סבא, מתחרה בתחרויות עולם בתחום האופניים טל מתמודד עם אוטיזם ועובד בתעסוקה ברעננה. עוסק בספורט מגיל 7-8. טל רוכב באיגוד האופניים בליגה הרגילה, צבר מדליות רבות, שתי מדליות זהב וכסף .

טל מתחרה מעל עשור. התחיל בתחרויות של העמותה והתקדם לאופני שטח של איגוד האופניים, בגיל 15 נסע לתחרות בינלאומית עם העמותה, מתאמן בקבוצת אופניים מקצועית מהמובילות בישראל , עבר לרכיבת כביש,הוא מתאמן ומתחרה בתחרויות לצעירים רגילים במשך שנים. ב-2013 בארה"ב זכה במדליית ארד בפולין 2022 זכה במדליית ארד וכעת זכה במדליית זהב. טל נכנס לאימוני וולדרום - מסלול מעגלי עם שיפועים , מתאמן יחד עם ניצן.

אחת לארבע שנים מקיים הארגון הבינלאומי את תחרות משחקי העולם ואחת לשנתיים את משחקי אירופה. במקביל מתקיימות תחרויות במהלך כל השנה במדינות שונות ברחבי העולם. לפני כ-10 חודשים, בחודש יולי 2022, השתתפו 15 ספורטאי וירטוס ישראל במשחקי אירופה בקרקוב פולין וגרפו 22 מדליות, מהן 7 מדליות זהב בענפים ריצה, קפיצה לרוחק, רכיבת אופניים וטניס.

במשחקי העולם שיתקיימו כאמור בוישי צרפת בין התאריכים 4-10 ביוני ייטלו חלק מאות ספורטאים וספורטאיות מכל רחבי העולם, בתחרויות רב ענפים. 17 הספורטאים שייצגו את ישראל במשחקי העולם, יתחרו בשבעה ענפי ספורט: רכיבת אופניים, אתלטיקה, חתירה, טניס, טניס שולחן, ג'ודו ושחייה. יחד עמם ייצאו 8 מאמנים ואנשי צוות. הורי חלק מהספורטאים יתלוו אף הם.

ראובן אסטרחן, ראש המשלחת ומנהל הספורט בעמותה מסר: "בכל פעם מחדש אנחנו נפעמים מחדש מהרצון העז של הספורטאיות והספורטאים המיוחדים שלנו להתמודד עם כל קושי ואתגר ועם הרצון שלהם לממש את יכולותיהם. בוירטוס ישראל - העמותה למשחקים מיוחדים אנחנו מייצרים שינוי וגאים בכל אחת ואחד מאלפי הספורטאים שלנו. חברי המשלחת מתאמנים ומשקיעים רבות לקראת משחקי העולם, חלקם אף השתתפו במשחקי אירופה שהתקיימו לפני כ-10 חודשים והצליחו להשיג 22 מדליות, מהן 7 מדליות זהב. עבורם ועבורנו ההשתתפות היא הניצחון הראשון. אנחנו שמחים על ההישג של ניצן וטל בתחרות האופנים במשחקי העולם ומקווים לחזור לארץ עם חוויות ומדליות נוספות."

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully