וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים ונוראים: מי ייקח אחריות על אובדן השליטה בפרשת בית"ר ירושלים?

6.6.2023 / 9:00

האיומים על דייני ההתאחדות עברו את הגבול, שר הספורט דבק באיומי סרק, ואם האוהדים אכן יפוצצו את משחק הנבחרת שינו זוארץ יתפטר? דעה

אוהדי בית"ר ירושלים מפגינים מול ביתו של תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

שלום לך כבוד שר התרבות והספורט מר מיקי זוהר. איימת השבוע כי "אם הרפורמה תמות - אשקול להתפטר מהממשלה". רגע אדוני שר הספורט - ואם תובע ההתאחדות ימות? או אחד הדיינים של בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל ימות? יירצח, אגב. גם אז תתפטר? אם כן- תודיע את זה בצורה חדה וברורה. עם מסר מאיים. ביננו, על מי בדיוק איימת ואת מי בכלל הפחדת עם האיום להתפטר מהממשלה אם המהפכה המשפטית תמות? אף אחד.

תעשה טובה אדוני השר, אנחנו בעולם הכדורגל נמצאים בין החיים למוות. בכל רגע יכול להיהרג כאן מישהו. מהאיום שלך להתפטר מהממשלה אף אחד לא ימות, מהאיומים של ראשי וחברי לה פמיליה יכולים למות בעלי תפקידים. תובע ההתאחדות מאויים, הדיינים מאויימים, עובדים בהתאחדות, מי לא! אז אולי אדוני השר הגיע הזמן להפסיק לדבר (ולאיים) ולהתחיל לעבוד? עם כל הכבוד למהפכה המשפטית, אתה שר הספורט. על התרבות כבר ויתרנו.

עזוב אותך מאיומים (אצלכם הם אף פעם לא מתממשים), קח פיקוד, קבל החלטות, תתחיל לעבוד. תתחיל לעבוד על המורשת שלך במשרד הספורט (מי יודע מתי תתפרק הממשלה או שתיאלץ לממש את האיום להתפטר). כמות האיומים של אוהדי בית"ר הקיצוניים באמת מפחידה. לא רחוק היום אדוני שר הספורט בו תיאלץ להגיע לבית העלמין כדי להספיד את תובע ההתאחדות, את אחד הדיינים, את אחד העובדים הבכירים בהתאחדות, וגם שחקן או אוהד. אולי גם, וגם, וגם.

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים למגרש בגמר גביע המדינה. מאור אלקסלסי
תרחישי האימה מגיעים דווקא לפני עוד רגע היסטורי. הפריצה לגמר/מאור אלקסלסי

אדוני שר הספורט, עזוב אותך מהצהרות והפחדות, עזוב אותך מאיומי סרק, קח פסק זמן מראיונות, תתרחק מהאולפנים, תוריד פרופיל ותתחיל לעבוד. תביא קבלות. מירי רגב חלמה להביא קבלות במשרד הספורט, היא רצתה להשאיר חותם, אבל פחדה. פחדה לעסוק בתופעת האלימות במגרשים, פחדה לטפל בחוליגנים החברים בארגון לה פמיליה.

מירי רגב ידעה את מה שאתה יודע. בארגון לה פמיליה לא נוגעים. בהם אתם לא מתעסקים, נגדם אתם לא יוצאים. כמו רגב, גם אתה פוחד מהברברים החברים בארגון. אין לי ציפיות מבעלי הקבוצות, בעיקר הגדולות, לחולל כאן שינוי להרגעת הרוחות, כמו שאין בי טיפת אופטימיות שמשהו כאן ישתנה. עושה רושם שכולם כבר איבדו שליטה. המשטרה כבר לא ממש מתרגשת מהפגנה (גם אם זו אלימה) מול ביתו של תובע ההתאחדות, גם לא מהאיומים נגדו. ולא רק נגדו. בעלי הקבוצות (למעט גולדהאר) מפחדים מהאוהדים, והענף בסכנת הכחדה. האירועים הללו עם תרחישי האימה באים דווקא אחרי רגע היסטורי בכדורגל הישראלי המתקיים בארגנטינה, ורגע לפני עוד רגע היסטורי.

אדוני שר הספורט, מתחת ביקורת על העונש שספגה בית"ר ירושלים, ומה עם גינוי לוונדליזם שביצעו כמה מאות מאוהדי הקבוצה מול ביתו של תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף? מה עם גינוי וקריאה לרגיעה בעקבות האיומים שהושמעו כלפי הדיינים ובכירי ההתאחדות? אהה נזכרתי, גם אתה חושש מחברי ארגון לה פמיליה. מדובר במוקש פוליטי (פריימריס). הבנתי. ושאלה לסיום מר זוהר- אם הרפורמה המשפטית תמות תשקול להתפטר, ואם אוהדי בית"ר יפוצצו את משחק הנבחרת בטדי נגד אנדורה במסגרת מוקדמות היורו אתה תתפטר? אם כן - תודיע את זה עכשיו.

עוד בוואלה!

בית"ר לוקחת בחשבון הגעה לבית המשפט. אפרים ברק מייעץ לצוות המשפטי

לכתבה המלאה
אוהדי בית"ר ירושלים חוסמים את מחלף אלוף שדה. ., צילום מסך
לעצור את ההסתה. אוהדי בית"ר אתמול/צילום מסך, .

מותר לאוהדי בית"ר ירושלים למחות נגד העונש, מותר ורצוי גם להפגין. אבל הפרחחים שבין אוהדיה הקיצוניים של בית"ר צריכים לבלות את הימים הקרובים במעצר. הייתי מצפה משר הספורט לצאת בקריאה למפכ"ל המשטרה לבצע מעצרים מיידיים של אותם חוליגנים שאיימו על אנשי ההתאחדות, לעצור את ההסתה המפחידה של האוהדים ברשתות החברתיות ולהכניס לכלא את אותם חוליגנים המאיימים בהצתת ההתאחדות ורצח הדיינים. השתיקה של ג'קי בן זקן, הבעלים של רדיו ירושלים, על עוד פצצת סירחון שהוציא שדר בתחנה שלו מהפה - מקוממת. מקוממת ומפחידה. וזו לא היתה פצצת הסירחון הראשונה שהוא שיגר מהאולפן המזעזע בירושלים.

בהנחה שכולם שברו את הכלים ואף אחד לא באמת רוצה ומתכוון להיאבק נגד האלימות במגרשים, אולי זה הרגע שיו"ר ההתאחדות שינו זוארץ צריך לקבל החלטה אמיצה כדי לזעזע את כולם. לא בדיבורים, לא בהודעה לתקשורת - במעשה קיצוני. אם כולם פועלים בקיצוניות מסוכנת, מאיימת ומפחידה, אז זה הרגע שראש ממשלת הכדורגל צריך לעשות מעשה. אוהדי בית"ר מאיימים לפוצץ את משחק הנבחרת נגד אנדורה בטדי ולגרום לענישה חמורה על ידי פיפ"א? אפשר כבר להודיע לראש הממשלה, לשר הספורט, ולמשטרה, כי ההתאחדות החליטה להודיע לפיפ"א על ביטול המשחק.

אם הרשות הפלסטינית לא הצליחה לסלק את ישראל מפיפ"א, אז אוהדי בית"ר יצליחו. אפשר לומר כי כמו שהמשטרה לא מתאמצת למגר את הרציחות במגזר הערבי, כך היא לא מתלהבת למגר את תופעת האלימות במגרשים. אני עדיין ממתין לגינוי של שר הספורט נגד ההתנהגות המחפירה של אוהדי בית"ר מול ביתו של תובע ההתאחדות. אגב אם אוהדי בית"ר היו קוראים את פרוטוקול הדיון שנערך בבית הדין, הם היו מבינים שהתובע עצמו הותקף בדיון על ידי אב בית הדין ישראל שמעוני על כך שלא הפעיל את הסעיף בתקנון המדבר על לקיחת הגביע מבית"ר ירושלים.

דייני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל: נעם ליובין, ישראל שמעוני, גיורא לנדאו. ניב אהרונסון
איפה האחריות השילוחית?/ניב אהרונסון

מילה לאב בית הדין שמעוני: בית הדין מעניש את הקבוצות המארחות על התפרעות אוהדים במסגרת הסעיף של "אחריות שילוחית" בתקנון המשמעת. לאורך השנים עשו הדיינים שימוש בלי הפסקה בסעיף הבעייתי הזה. אז איפה בדיוק האחריות השילוחית במשחק גמר הגביע? הרי בית"ר ירושלים לא היתה המארחת. המארחת והמארגנת היתה ההתאחדות לכדורגל. נכון, אי אפשר להעמיד את ההתאחדות לדין, לכן אין אפשרות (והיגיון) להטיל על בית"ר עונש חמור כל כך בלי שניתן להפעיל במקרה הזה את הסעיף "אחריות שילוחית".

שמעוני ביקר את התובע על כך שלא דרש לקחת מבית"ר את הגביע. בהתאם לתקנון. ומאחר שהגביע הוענק לבית"ר, המשמעות היא שלא חלה עליה אחריות שילוחית. לכן העונש של שמעוני חמור מאוד ואינו עומד בסטנדרטים שהורגלנו אליהם בבית הדין בנוגע לאחריות שילוחית, ולהערכתי בית הדין העליון ישנה את ההחלטה.

ומילה לזוארץ ולבעלי הקבוצות: מתי העונש הקולקטיבי יעלם מהעולם? מתי התקנון המיושן יעבור לארכיון? ומתי בדיוק מתכוון יו"ר ההתאחדות לבטל את הענישה הקולקטיבית? זוארץ צריך את האצבעות של בעלי הקבוצות בהנהלת ההתאחדות כדי לשנות את התקנון. והם, כך זה נראה, לא ממש ממהרים לשנות את התקנון. העונשים האלה כבר לא אפקטיביים? העונשים האלה כבר לא עובדים על האוהדים? את מי זה מעניין. הם, כרגיל, יודעים רק לצעוק ולחפש אשמים. הלו, אדון אברמוב, תפסיק לאיים לעזוב, ותפעל בהנהלת ההתאחדות לשינוי תקנון המשמעת.

כדי להימנע מהרחקה של נבחרת ישראל ממוקדמות היורו, כדאי להתאחדות להודיע כי תתבע כספית כל אוהד באופן אישי על הנזקים שיהיו. היא כבר עשתה זאת בעבר. בינתיים, איזה מזל שנבחרת הנוער משחקת בארגנטינה ולא כאן בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully