וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזן לא פוסל את החזרת עומר אצילי לנבחרת: "מקצועית הוא ראוי"

"אני זה שזימנתי אותו, אם תיווצר סיטואציה שתאפשר את החזרתו, נשקול אותה", אמר המאמן הלאומי. על אבו פאני: "הוא מתנהג כמו שצריך". על ההצלחה במונדיאליטו: "עושים עבודה הירואית, יש שם שחקנים שהיו יכולים להשתלב עכשיו בבוגרת"

מסיבת העיתונאים של אלון חזן, מאמן נבחרת ישראל, לקראת בלארוס ואנדורה/צילום: יותם רונן עריכת וידאו: טל ויסמן

קמפיין מוקדמות יורו 2024 החל עבור נבחרת ישראל באכזבה בעקבות ה-1:1 הביתי נגד קוסובו באצטדיון בלומפילד וההפסד 3:0 לשוויץ החזקה, אבל בחלון המשחקים הקרוב יש לאלון חזן ושחקניו הזדמנות לשפר משמעותית את המצב בבית. לשם כך הם יצטרכו לנצח את בלארוס ביום שישי הבא בהונגריה ושלושה ימים לאחר מכן את אנדורה, במשחק שייערך באצטדיון טדי.

היום ערך אלון חזן מסיבת עיתונאים, ובה אמר: "הליגה הסתיימה לפני כשבועיים ואנחנו צריכים להכין את השחקנים שלנו כדי שיגיעו מוכנים, רעננים ורעבים. אנחנו לכאורה נפגוש נבחרות שהן אולי אנדרדוג נגדנו, אבל אנחנו מסתכלים על הקמפיין אחרי שלא הצלחנו להשיג שלוש נקודות מול קוסובו ושוויץ. המטרה היא לא שני משחקים, אלא להעפיל ליורו בסוף הקמפיין ובשביל זה עלינו לקחת שלוש נקודות מול בלארוס ולאחר מכן שלוש נקודות גם נגד אנדורה. יתרון כזה או אחר לכאורה על יריבה לא נותן לך שום דבר, כי בשביל לממש אותו אתה צריך לבוא נחוש ולעשות את הדברים. ברגע שלא נעשה את זה, כל הפייבוריטיות שלכאורה נמצאת לפני המשחק לא קיימת. אנחנו נבחרת טובה וכדי שנפגין את היכולות שלנו כנבחרת טובה, עלינו להשתפר".

"אני כבר קרוב לשנה בתפקיד ואף פעם לא נתתי יותר מדי משקל לשחקנים שחסרים, אלא לכאלו שנמצאים כאן", אמר. "הייתי רוצה שכולם יהיו בריאים ויעמדו לרשותנו, אבל אנחנו נבחרת ואנחנו צריכים להראות דברים שמייחדים נבחרת ולא שחקנים בודדים. אנחנו נתייחס רק לשחקנים שכאן ויכולים לעשות את זה".

מאמן נבחרת ישראל אלון חזן. יותם רונן
דרוך. חזן/יותם רונן

המאמן נשאל על האווירה באימונים השבוע: "מהימים אחרונים שלי איתם באימונים, אני מלא מחמאות לשחקנים. השחקנים הגיעו בגישה שמפתיעה אותי ברמות שמצליחות לטשטש כל מחשבה שאולי מישהו נמצא במקום אחר. הם עובדים בתנאים לא קלים, גם מבחינת מזג האוויר וגם כי זו תקופה של פגרה. הם מבינים את החשיבות שלהם ושל הנבחרת. הם מייצגים משהו שיותר גדול מסתם לעלות על כר הדשא".

על השחקנים שצפויים להמשיך לאחר מכן ליורו עד גיל 21 אמר חזן: "המשחק הראשון של הנבחרת הצעירה ב-22 בחודש ואנחנו מסיימים ב-19. אנחנו מתמקדים קודם כל בבוגרת ויש שיתוף פעולה מצוין עם גיא לוזון ועם המערכת שעוטפת את הנבחרות כדי לעשות את הדברים ברמה הכי גבוהה. מה שעומד כרגע על הפרק זה הצלחת הנבחרת הבוגרת ואחר כך הם יתפנו לנבחרת הצעירה".

על הצלחת הנבחרת במונדיאליטו והחשיבות של הצלחת הנבחרות על המדינה: "אני מאמן הנבחרת, אבל גם אוהב כדורגל ואזרח המדינה. הם עושים שם עבודה הירואית, בוני, אופיר וכל מי שעובד מאחורי הקלעים וכמובן השחקנים שמביאים את זה לכר הדשא בסופו של יום. זו גאווה להסתובב גם כמה ימים אחרי המשחקים ולשמוע כמה נחת ושמחה זה עושה. יש גם מספר שחקנים שהיו יכולים להשתלב בנבחרת הבוגרת ואני מתפלל שהנבחרת תמשיך בחלום הזה - אם הגענו לארבע האחרונות אנחנו ראויים לא פחות מאף נבחרת אחרת לזכות בתואר. כל רגע במדינה שלנו מלווה ברגע טרגי או עצוב שלא קשור לספורט ואנחנו בסופו של יום מייצגים מדינה. ראינו גם את דור תורג'מן עושה מחווה מרגשת, התפקיד שלנו הוא לעשות נחת לכדורגל הישראלי ולמדינת ישראל. היכולת שלנו לעשות דברים טובים גם תביא נחת למדינה ותעזור לפאר אותה".

על שילוב של שחקנים צעירי בסגלם: "הגישה שלי ושל יוסי היא לזמן שחקנים צעירים ולתת להם את הבמה גם במחיר של לשלם ביוקר. אי אפשר להרוויח שחקנים בלי לתת להם לשחק. לא צריך לחכות ליום מן הימים, אלא להזמין שחקנים, לתת להם את הבמה ולתת להם להתחשל. אני חושב שזה נכון לעשות את זה ולהפוך אותם לשחקנים מנוסים בנבחרת גם בגיל 22-23".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מוחמד אבו פאני שחקן נבחרת ישראל. מאור אלקסלסי
"מתנהג כמו שצריך". אבו פאני/מאור אלקסלסי

על חזרת אבו פאני לסגל: "אמרתי בעבר שהוא יחזור לנבחרת אם הוא יגלה יכולת טובה. הוא יודע מה הכללים ומתנהג כמו שצריך. הוא לא צריך להרגיש שונה או לקבל שיחת אזהרה".

על עומר אצילי: "אני דווקא זימנתי אותו לנבחרת, מקצועית אני חשבתי שהוא ראוי. נוצרה סיטואציה שגרמה לו להגיע לדיון שאולי פתח אצלו פצעים והוא הרגיש את זה. אני מבין את ההחלטה של עומר לא להגיע לנבחרת ישראל, כי לפני שהוא כדורגלן הוא בן אדם עם משפחה. הוא בחר את הבחירה שלו והיא מכובדת, אבל אם תיווצר בעתיד סיטואציה שתאפשר להחזיר אותו אז אנחנו נקבל החלטה מקצועית".

שחקן נבחרת ישראל עומר אצילי. אודי ציטיאט
"אני מבין את ההחלטה של עומר לא להגיע לנבחרת ישראל, כי לפני שהוא כדורגלן הוא בן אדם עם משפחה". אצילי/אודי ציטיאט

הסגל המלא

שוערים: דניאל פרץ, עומרי גלזר, יואב ג'רפי.

הגנה: דורון ליידנר, אבישי כהן, עאיד חבשי, אלי דסה, אופיר דוידזאדה, שגיב יחזקאל, שון גולדברג, רז שלמה.

קישור: אוסקר גלוך, דולב חזיזה, גבי קניקובסקי, דור פרץ, רמזי ספורי, מוחמד אבו פאני, דן גלזר, מנור סולומון, נטע לביא.

התקפה: ליאל עבדה, תאי בריבו, שון וייסמן, דין דוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully