וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועטות בתקרת הזכוכית: המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט מקדם את הכדורגלניות הישראליות

בשיתוף פעולה של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט עם התאחדות הכדורגל, הוקמה לראשונה תוכנית ניסיונית לספורטאיות ליגיונריות שמשחקות בחו"ל, וזאת כדי לאפשר להן ללמוד לתואר ראשון בחינוך גופני: "אחרי הכדורגל אני רוצה להמשיך לעסוק בספורט"

מועדון טורבינה פוטסדאם. יחצ,
מועדון טורבינה פוטסדאם/יחצ

בשיתוף פעולה של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט עם התאחדות הכדורגל, הוקמה לראשונה תוכנית ניסיונית לספורטאיות ליגיונריות שמשחקות בחו"ל, וזאת כדי לאפשר להן ללמוד לתואר ראשון בחינוך גופני. התוכניות מיועדת לשחקניות כדורגל ישראליות מהמובילות והמוכשרות בישראל, ביניהן שחקניות בולטות, דוגמת נועה סלימהוגיץ' ועדן אביטל, שמשחקות בליגות ראשונות בצרפת ובגרמניה.

הספורטאיות חלמו על קריירה מפוארת בליגות המובילות והן מצליחות לממש את הפוטנציאל שלהן, אבל מעוניינות גם להמשיך ולהתפתח מבחינת השכלתן האקדמית. הן העלו את הצורך שלהן בפני התאחדות הכדורגל, שפנתה למרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט לצורך שיתוף פעולה, שמתממש בימים אלו.

סלימהוגיץ' ואביטל מסיימות את השנה הראשונה ללימודיהן במרכז האקדמי והמסר של שתיהן ברור - אל תוותרו על החלומות שלכם. המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט מאפשר להן ללמוד ארבעה-חמישה קורסים מרחוק בכל סמסטר וזאת נוסף על הנחייה, ייעוץ וליווי מהמרצים בתוכנית.

שחקנית הכדורגל הישראלית נועה סלימהוגיץ' היא רק בת 19 וכבר עושה חיל בטורבינה פוטסדאם מהבונדסליגה הגרמנית. היא החלה את דרכה המקצועית כבר בגיל 7, כשהייתה הבת היחידה ששיחקה בקבוצת הבנים "מכבי נתניה".

"להיות כדורגלנית ישראלית עם קריירה בינלאומית, זהו חלומה של כל שחקנית כדורגל צעירה בישראל. זה אומר להתאמן ברמות הכי גבוהות ולעבוד קשה בכל יום מחדש כדי להגשים את החלום שלך," אומרת סלימהוגיץ'. "תמיד ידעתי שאצטרך ללמוד כדי להרחיב את האופקים שלי ולעסוק בתחום שקרוב לליבי, אך עדיין להישאר בעולמות הספורט, ולכן החלטתי ללמוד לתואר בחינוך גופני. המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט יחד עם התאחדות הכדורגל עזרו לנו בכך שבנו עבורנו תוכנית לימודים שמתאימה לספורטאיות שמשחקות בקבוצות בחו"ל ונלמדת מרחוק. נבנתה עבורנו מערכת שיש בה את כל החומרים שאנו זקוקות להם, ומרצים מעולים המעניקים לנו ליווי והכוונה ועוזרים לנו להצליח בצורה הטובה ביותר, גם אם זה מרחוק."

"לעזור לילדות וילדים להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם"

איך התוכנית משתלבת באימונים האינטנסיביים שהם חלק בלתי נפרד מהקריירה שלך?

"בין האימונים יש לי זמן פנוי שאני מקדישה אך ורק ללימודים. יש הרבה נסיעות ארוכות למשחקים, זה זמן מעולה להשלים חומר לימוד."

מה החלום שלך?

"אחרי הכדורגל אני רוצה מאוד להמשיך לעסוק בספורט - מאמנת, מורה, או אפילו פסיכולוגית ספורט. החלום הוא לעזור לילדות ולילדים להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם דרך הניסיון שיהיה לי אחרי כל המסע הגדול שמחכה לי."

עדן אביטל (26), הליגיונרית שמשחקת בסוואיו מהליגה הראשונה בצרפת, הפכה ממש לאחרונה לישראלית הראשונה שאת דמותה ניתן למצוא במשחק המחשב פיפ''א, לאחר שחברת המשחקים הפופולרית הוסיפה ליגות כדורגל נשים לגרסת 2023 של המשחק. זוהי נקודת ציון שאפשר להתגאות בה, מאחר שענף כדורגל הנשים בישראל עדיין לא הגיעה למימוש מקסימלי ויש לו לאן לשאוף.
"המקצוע שלנו תופס את מלוא היום, ואם לא הייתה ניתנת לי האופציה ללמוד באופן הזה, סביר להניח שלא הייתי לומדת לתואר. התוכנית שנבנתה לנו במרכז האקדמי הותאמה ללוח הזמנים השבועי של האימונים. זה מצריך מאיתנו אחריות ומשמעת עצמית, כי אני אחראית לקצב, ולמידה עצמית היא לא עניין פשוט. אבל עם זאת, אנחנו מוקפות במעטפת נהדרת שנענית לצרכים שלנו. אני רואה בלימודי תואר ראשון חשיבות גדולה מאוד עבורי."

פרופ' רוני לידור, סגן נשיאת המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט: "כמוסד אקדמי אשר מכשיר עתודאים בתחומי ספורט רחבים ומגוונים, אנו רואים חשיבות גדולה בקידום כדורגל נשי בישראל, ולכן השקענו בפתיחת תוכנית ייחודית לכדורגלניות ישראליות צעירות, שמשחקות בליגות מובילות בחו"ל. התוכנית מהווה מבחינתנו צעד משמעותי בחיזוק מקצועות הספורט והכדורגל הנשי בפרט בחברה הישראלית. אנחנו גאים מאוד בשיתוף הפעולה שיצרנו עם התאחדות הכדורגל, שמטרתו להעניק מעטפת בתחום פיתוח הקריירה ולעודד עוד ועוד ספורטאים מקצועיים להשתלב בתעשיית הספורט הישראלית ולקדם את עצמם בפן המקצועי והאישי."

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully