וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תהיה בקרוב מכונית פורמולה ישראלית?

במסגרת שיתוף פעולה ראשון וייחודי בפרויקט 'פורמולה סטודנט' הבינלאומי, סטודנטים מהפקולטה להנדסה באונ' תל אביב ומומנטום, מנוע הצמיחה של מקצועות הרכב בישראל באמצעות מכללת עתיד ת"א משלבים כוחות לפיתוח וייצור רכב פורמולה שייצג את ישראל בתחרות היוקרתית

סטודנטים פרוקט פורמולה קרדיט אונ' תל אביב. יחצ,
הסטודנטים שעל הפרויקט. מכונית פורמולה ישראלית בקרוב?/יחצ

הפרויקט הבינלאומי 'פורמולה סטודנט' לבניית רכב המרוץ "פורמולה", שנחשב לאחד מקרשי הקפיצה הטובים ביותר בין האקדמיה לעולם התעסוקה וחוגג השנה את שנתו ה-25 מייצר השנה שיתוף פעולה בין האקדמיה לשטח. לאחר שבעשור האחרון הוא מתקיים בישראל באוניברסיטאות שונות, לראשונה בשיתוף פעולה ייחודי וראשון מסוגו ייקחו חלק בתחרות היוקרתית והנחשקת סטודנטים להנדסה מאוניברסיטת תל אביב לצד סטודנטים להנדסת רכב ממכללת עתיד מטעם מומנטום - מנוע הצמיחה למקצועות הרכב. במסגרת הפרויקט הסטודנטים מתכננים ומייצרים רכב מרוץ מסוג פורמולה העומד בתקן FSAE - ארגון הנדסת רכב בינלאומי.

התוכנית, שאת ההשתתפות בה יזמו סטודנטים מהפקולטה להנדסה באונ' תל אביב, מאפשרת איחוד כוחות וידע מתחום הרכב מהאקדמיה ומהשטח לטובת תכנון ויצור רכב פורמולה, שיצטרך להוכיח יכולות הנדסיות גבוהות ולהתחרות מול רכבים שפיתחו סטודנטים ממדינות שונות בעולם. בין היכולות שהרכב יצטרך לעמוד בהם נכללת נסיעת ספרינט, שמיניות ומקצה סיבולת.

בנוסף, הרכב המיוצר הוא בקטגורית אוטו-קרוס, כאשר מדובר ברכב חד- מושבי, חשמלי, מנוהג או אוטונומי. הפרויקט הישראלי מביא בשורה נוספת לפיתוח: שילוב רכב שיתופעל ע"י נהג וכן רכב אוטונומי שיתופעל באמצעות מערכת ממוחשבת שתדע לנווט את הרכב לאורך המסלול.

"גם בהנדסה ופיתוח וגם בפן העסקי"

בפרויקט לוקחים חלק כ-50 סטודנטים מתחומי הנדסה שונים (הנדסת מכונות, הנדסת חשמל) הכוללים סטודנטים משנים ב', ג' ו-ד' לתואר יחד עם סטודנטים להנדסאות רכב במכללת עתיד תל אביב. באמצעות שיתוף הפעולה בין מהנדסים מאונ' תל אביב לבין הנדסאי הרכב ממכללת עתיד מטעם מומנטום נוצר שילוב מוחות בין מהנדס להנדסאי, כאשר כל אחד מביא ידע, ניסיון וכישרון התורמים לפיתוח ברמה גבוהה.

כיום הפרויקט בשלבי התיכנון, כאשר כל שלב צריך לעמוד בדרישות ארגון הרכב הבינלאומי.. לדוגמא כללים מחמירים בתחום הבטיחות, שיבטיחו כי הנהג מקבל את כל התנאים המקסימליים לבטיחות בנהיגה. עם זאת, יש לסטודנטים מקום לגמישות ויצירתיות. השאיפה של הסטודנטים היא להגיע לתחרות באירופה בסוף שנת הלימודים הבאה (קיץ 2024) וכמובן לשאוף לגייס מוחות חדשים בכל שנה על מנת לייצר רכב חדש ולשמור על המשכיות הפרויקט גם לדורות הבאים.

עוז פאר, דובר פרויקט פורמולה של אונ' תל אביב: "פרויקט פורמולה של הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל-אביב נחשב כבר מספר שנים לפרויקט מוביל בפקולטה ולמייצג מכובד של האוניברסיטה בפורומים שונים. דקאן הפקולטה להנדסה, פרופסור נעם אליעז, הגדיר אותנו כפרויקט דגל וזאת על-מנת לבסס המשכיות ומסורת לפרויקט. שיתוף הפעולה עם מכללת עתיד נוצר בעקבות פעילות של סטודנטים מהפרויקט עם ארגון מומנטום, המוכיח כי החדשנות והיצירתיות קיימת גם בהנדסה ובפיתוח וגם בפן העיסקי והיזמי והכל לטובת הסטודנטים".

חגית אליאס, מנכ"לית מומנטום: "פרויקט פורמולה מאפשר הזדמנות לייצר רצף בין הכשרה לתעסוקה, כאשר הסטודנטים מתרגלים את המיומנויות והכישורים של עולם התעסוקה המשתנה . היכולת לעבוד בצוות מגוון , לעסוק בחדשנות טכנולוגית , להביא לידי ביטוי יזמות ולעמוד בסטנדרטים גבוהים של תחרות . הדרך לעודד יותר צעירים לפתח חדשנות , וליזום היא בפרויקטים מהסוג הזה . עולם הרכב הופך להיות עולם המאפשר פיתוח ויזמות טכנולוגית והוא משקיע בעולם הצעירים".

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully