וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב ענקים בשישי: אלקראס מחץ את ציציפאס ויפגוש את דג'וקוביץ'

המדורג ראשון בעולם שייט לחצי גמר רולאן גארוס עם 2:6, 1:6, 6:7 (5) על היווני, בעוד הגלדיאטור הסרבי חזר מפיגור וגבר על חצ'אנוב

קרלוס אלקראס זכה בטורניר מדריד/ספורט1

ביום שישי הקרוב נקבל את הרגע שכולנו חיכינו לו ברולאן גארוס 2023 - חצי הגמר בין קרלוס אלקראס לנובאק דג'וקוביץ'. שני המועמדים הבכירים הבטיחו הערב (שלישי) את מקומם בין ארבעת האחרונים, כאשר לאחד מהם המסלול היה קצת מורכב יותר. בעוד אלקראס הביס את סטפנוס ציציפאס תוך קצת יותר משעתיים, דג'וקוביץ' שמט את המערכה הראשונה מול קארן חצ'אנוב אך הפך בדרך לניצחון בארבע מערכות. אצל הנשים עלו ארינה סבאלנקה וקרולינה מוחובה.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
הפסיד מערכה, והתאושש. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס
קרלוס אלקראס. GettyImages
סיפק טניס מלהיב. קרלוס אלקראס/GettyImages

גברים

קרלוס אלקראס (1, ספרד) - סטפנוס ציציפאס (5, יוון) 2:6, 1:6, 6:7 (5)

היווני אמר לקראת ההתמודדות כי "זהו המפגש שכולנו חיכינו לו", אך כעת נדמה שהוא רק ירצה לשכוח ממה שקרה על החימר. המדורג ראשון בעולם המשיך בעונת החימר הנהדרת שכללה תארים במדריד וברצלונה, ולא ריחם על היווני עם 2:6 ו-1:6 במערכות הראשונות שנמשכו 67 דקות בלבד. המערכה השלישית הייתה יותר ארוכה וציציפאס התעורר עם שבירה והצלת שלוש נקודות משחק בדרך לשובר שוויון, אך בו הספרדי חזר לספק נקודות אדירות, ניצח 6:7 (5) והשלים ניצחון חלק. אחרי חמישה מפגשים ישירים בין השניים, ציציפאס עדיין ללא ניצחון והוא ימשיך לחכות.

נובאק דג'וקוביץ' (3, סרביה) - קארן חצ'אנוב (11, רוסיה) 6:4, 6:7 (0), 2:6, 4:6

המדורג 3 ממשיך לרדוף אחרי הגראנד סלאם ה-23 שיציב אותו לבד בראש טבלת כל הזמנים, והוא נראה נהדר בדרך לשם. הסרבי אמנם הופתע בפתיחה כששמט מערכה בפעם הראשונה בטורניר, אך לאחר מכן התאושש. חצ'אנוב גרר את דג'וקוביץ' לשובר שוויון במערכה השנייה, אך שם הסרבי הביס 0:7 ומשם לא הביט לאחור עם שתי שבירות בכל אחת משתי המערכות הבאות. הסרבי בשלב הבא אחרי שלוש שעות ו-43 דקות, ורושם חצי גמר ראשון בטורנירי החימר השנה.

ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית. רויטרס
ממשיכה בשלה. ארינה סבאלנקה/רויטרס
הטניסאית הצ'כית קרולינה מוחובה. רויטרס
חצי גמר גרנד סלאם, בפעם השנייה בקריירה. קרולינה מוחובה/רויטרס

נשים

אלינה סביטולינה (אוקראינה) - ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) 6:4, 6:4

אלינה סביטולינה האוקראינית נעדרה מהסבב במשך כשנה בגלל לידת בתה, וכשחזרה עלתה לכותרות לאור סירובה ללחוץ את ידה של אנה בלינקובה הרוסית בעקבות הפלישה למולדתה. לכן, המשחק היום מול סבאלנקה, הנציגה הבכירה של בלארוס והמדורגת שנייה, היה מתוח וטעון במיוחד לאור המלחמה בה מעורבת מאוד בלארוס. השתיים לא לחצו ידיים, לא לפני המשחק ולא בסיומו, על אף שסבאלנקה המתינה לה ליד הרשת.

בכל הנוגע לפן הספורטיבי, זה היה ניצחון מוחץ של סבאלנקה, שהעפילה לראשונה לחצי הגמר ברולאן גארוס והיא רחוקה ניצחון מגמר גרנד סלאם שני ב-2023, אחרי שזכתה באליפות אוסטרליה - היא למעשה במאזן 0:12 במשחקי גרנד סלאם השנה. נקודת המפנה במערכה הראשונה הייתה במשחקון התשיעי, בו נרשמה השבירה היחידה שהובילה לניצחון של סבאלנקה, ובמערכה השנייה הייתה זו סביטולינה ששברה ראשונה, אבל סבאלנקה השיבה בשתי שבירות רצופות וכך נחלצה מפיגור 2:0, עלתה ל-2:4 והעפילה לחצי הגמר לאחר שעה ו-38 דקות.

קרולינה מוחובה (צ'כיה) - אנסטסיה פבליוצ'נקובה (רוסיה) 5:7, 2:6

הצ'כית המשיכה את הטורניר המוצלח שלה ובכך השוותה את הישג השיא שלה בגרנד סלאמים (הגיעה לחצי הגמר גם באוסטרליה ב-2021). מנגד, הקאמבק של הרוסייה הוותיקה שהגיעה עד לגמר הטורניר לפני שנתיים ומאז נסוגה למקום ה-333 בעולם הגיע לסיומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully