וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפילו המשפחה שלי לא ידעה": זלאטן הסביר את הפרישה, וקינח בעקיצה

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 7:42

אחרי שאצטדיון שלם בכה והריע לו, איברהימוביץ' דיבר על ההחלטה לפרוש, ועל העתיד שלו: "מעכשיו האדרנלין יהיה שונה, אצטרך להבין מה לעשות. אם אחזור לכדורגל, אצטרך להתחיל מאפס". וכמובן: אי אפשר בלי אמירה שחצנית

זלאטן איברהימוביץ' פורש מכדורגל ומקבל תשואות מהשחקנים ומאוהדי מילאן/אתר רשמי, SerieA

עולם הכדורגל נפרד מאגדה. חלוץ מילאן ונבחרת שבדיה, זלאטן איברהימוביץ', החליט לסיים את קריירת הכדורגל שלו, ונפרד אתמול (ראשון) מהמגרשים. חוזהו של השחקן בן ה-41 במילאן מסתיים בסוף יוני ולא יחודש לאחר עונה מוכת פציעות, מה שכפה עליו לסיים קריירה יוצאת דופן.

אחרי שנפרד מהקהל בסצינה מרגשת, איברהימוביץ' חשף במסיבת עיתונאים שאיש לא ידע על ההכרזה והבשורה הגדולה שהוא עומד להטיל. "אפילו המשפחה שלי לא ידעה, כי רציתי שכשאני אכריז על זה כולם ישמעו את זה בו זמנית", אמר, והוסיף בקריצה לעיתונאים: "עכשיו תהיה לכם פחות עבודה".

זלאטן איברהימוביץ' מודיע על פרישה. Francesco Scaccianoce, GettyImages
תודה על הכל. זלאטן/GettyImages, Francesco Scaccianoce
זלאטן איברהימוביץ' פורש מכדורגל ומודה לשחקני מילאן. Marco Luzzani, GettyImages
זלאטן איברהימוביץ' פורש מכדורגל ומודה לשחקני מילאן/GettyImages, Marco Luzzani

איברהימוביץ' כבש 93 שערים ב-163 הופעות במהלך שני קדנציות במילאנו. הוא חזר בינואר 2020 ועזר למילאן לזכות באליפות הסרייה A בשנה שעברה - השנייה שלו עם הרוסונרי. "ממחר אהיה איש חופשי ואפתח פרק חדש בחיי", אמר, "היו לי כמה הצעות, זה נכון, אבל אמרתי להם שכבר החלטתי לפרוש".

הסקורר השבדי, שסיים קריירה עם 561 שערים בקבוצות ובנבחרת, ולא הצליח לעצור את הדמעות כשאוהדי מילאן פרסו כרזה ענקית שעליה נכתב "להתראות" וקראו בשמו. איברהימוביץ' חפן את ידיו בצורת לב והפריח נשיקות לאוהדים. "כשראיתי את הגשם, אמרתי לעצמי, 'גם אלוהים עצוב'. נראיתי כמו זומבי, הייתי מתוח, אבל השלמתי עם זה".

היה גם טקס מיוחד שהוקדש לו לאחר המשחק, כאשר שחקני מילאן והצוות העניקו לו משמר כבוד כשיצא למגרש. חלק מהשחקנים מיררו בבכי. "מעולם לא איבדתי את התשוקה. כשהגעתי בפעם השנייה, השחקנים היו ילדים. ועל המגרש, פתאום ראיתי את כולם בוכים. השחקנים, המשפחה שלי, אשתי, האוהדים. הוכחתי שלסופרמן יש לב ענקי, כל מי שמכיר אותי יודע את זה".

אוהדי מילאן נפרדים מהחלוץ זלאטן איברהימוביץ' שעוזב. Marco Luzzani, GettyImages
אוהדי מילאן נפרדים מהחלוץ זלאטן איברהימוביץ' שעוזב/GettyImages, Marco Luzzani
זלאטן איברהימוביץ', חלוץ מילאן. GABRIEL BOUYS, GettyImages
זלאטן איברהימוביץ', חלוץ מילאן/GettyImages, GABRIEL BOUYS

"אני נפרד מכדורגל, אבל לא מכם", אמר לאחר שזכה לכבוד על ידי הקהל בסן סירו אחרי הניצחון של מילאן 1:3 על ורונה במשחק סיום העונה. זלאטן החל את הקריירה המקצועית שלו במאלמו ב-1999 ועזב לאייאקס ב-2001 - לפני שיצא לקריירה אדירה, בלתי נשכחת, שבה הותיר חותם בשלל קבוצות אירופיות מובילות כולל מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה, פריז סן ז'רמן, אינטר ומילאן. אוהדי ורונה שרקו לו בוז במהלך טקס הפרידה, וזלאטן אמר: "תמשיכו לשרוק, לראות אותי זה הרגע הכי גדול שלכם העונה".

לצערו, ולצערנו, איברהימוביץ' נאבק בפציעות ורשם רק ארבע הופעות העונה במילאן, לאחר שעבר ניתוח בברך בשנה שעברה. "יש לי כל כך הרבה זיכרונות ורגשות בתוך האצטדיון הזה", אמר. "בפעם הראשונה שהגעתי נתתם לי אושר, בפעם השנייה נתתם לי אהבה.

"אני רוצה להודות למשפחה שלי. אני רוצה להודות למשפחה השנייה שלי: השחקנים. אני רוצה להודות למאמן ולצוות שלו על האחריות, אני רוצה להודות למנהלים על ההזדמנות. אחרון חביב, מהלב , אני רוצה להודות לכם האוהדים".

לדבריו, "פחד זה כשאתה מתעורר בבוקר ולא יודע מה לעשות. מעכשיו, האדרנלין יהיה אחר. אהיה בעולם אחר. אתגעגע לחדר ההלבשה. חבל לי שלא שיחקתי היום, אבל זה בסדר, כשהייתי בארה"ב, לא חשבתי שאוכל לחזור לשחק באירופה. אתגעגע לדרך לאצטדיון". האם יהפוך למאמן או מנהל? "אצטרך לחשוב מה אעשה. כשחקן אתה יכול לבטא את עצמך, כמאמן פחות. לא חושב שאעזוב את הכדורגל, אבל אם אכנס שוב לעולם הזה, אצטרך להתחיל מאפס".

איברהימוביץ', מלך השערים של שוודיה בכל הזמנים עם 62 שערים ב-121 משחקים, עזב את הנבחרת לאחר יורו 2016 אך חזר ב-2021 לקמפיין המוקדמות המונדיאל הלא מוצלח שלהם. הוא הבקיע הכי הרבה שערים בקריירה שלו בפ.ס.ז', 156 פעמים ב-180 משחקים, ובלוס אנג'לס גלאקסי מצא את הרשת 53 פעמים ב-55 משחקיו. "כשהתחלתי את דרכי השוו אותי למרקו ואן באסטן", אמר בחיוך, "אבל עכשיו מרקו זה מרקו, ואיברה זה איברה".

איברהימוביץ' סיים את נאומו בחיוך ובסגנון הראוותני האופייני לו. "זה קשה מדי עכשיו, יש כל כך הרבה רגשות שעוברים בי עכשיו", אמר, "אבל אני אגיד דבר אחד, 'אני עוד אראה אתכם בסביבה, אם יהיה לכם מזל'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully