וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקיץ' בלע את הפיתיון של מיאמי? "מי שאומר את זה חסר מושג"

דנבר שוב הפסידה במשחק בו הסנטר הסרבי מתפוצץ, אבל ספולסטרה וההיט מתעקשים שלא השתמשו בזה בתור טקטיקה, מהללים את הווינרים ש"אף אחד לא מדבר עליהם" ומתענגים על המספרים שמוכיחים: אין קבוצה עם יותר אופי מהם ב-NBA. סיכום הניצחון

מיאמי חוגגת את הניצחון הענק בדנבר, ומנסה להאיר זרקור על הגיבורים השקטים מאחורי המשחק הגדול. אחרי ה-108:111 של ההיט על הנאגטס שקבע 1:1 בסדרת הגמר, אריק ספולסטרה הקדיש מילים חמות לשחקני המשנה של הקבוצה, ששוב התעלו ברגע האמת.

"החבר'ה שלנו פשוט אוהבים להתחרות, הם אוהבים לשחק ברגעי האמת, ולמזלנו הצלחנו לעשות מהלכי הגנה גדולים וקיבלנו תרומה גדולה מכל מיני שחקנים, שזה מאסט מול קבוצה ברמה הזאת. חלק מהריצה שלנו קרתה כשג'ימי באטלר היה על הספסל, וזה מעודד מאוד. דאנקן רובינסון נתן דקות גדולות, קייל לאורי הוסיף לנו את המנהיגות שנדרשת משחקן ותיק עם רוח של אלוף, וזה לא הסוף".

ספולסטרה שלף את קווין לאב ממעמקי הספסל אחרי שהפורוורד הוותיק לא קיבל אפילו דקה אחת במשחק 1, וקיבל ממנו תרומה חשובה שלא הסתכמה ב-6 הנקודות ו-10 הריבאונדים שאיתם סיים.

"קווין פתח בחמישייה בלא מעט משחקים העונה, ובסך הכל החזרנו אותו הלילה. לצערי, לא היה לי את החזון לשלב אותו במשחק הראשון, חששתי איך הוא ישתלב מול יריבה כזאת, אבל הוא תרם לנו המון הערב. היינו זקוקים לסייז שלו ולריבאונדים שלו. כמו קייל לאורי, גם הוא מביא איתו ניסיון ומנטליות מנצחת בתור אלוף לשעבר".

ג'ף גרין, דנבר נאגטס, לצד גייב וינסנט, מיאמי היט. Justin Edmonds, GettyImages
תתחילו לשים לב אליו. גייב וינסנט/GettyImages, Justin Edmonds

מעל כולם היה גייב וינסנט, שסיים כקלע הבולט של מיאמי עם 23 נקודות והראה קור רוח מרשים עם סלי מומנטום רבים. כמו לא מעט שחקנים במיאמי, גם וינסנט שחקן אלמוני למדי, שמעולם לא נבחר בדראפט אבל חצב את דרכו לרוטציה עם הרבה קשיחות ועבודה קשה.

"אנחנו מתים על גייב. התקשורת לא עוקבת אחריו, אבל בבקשה תתחילו לשים לב אליו", מתחנן ספולסטרה. "הוא עבר תהליך מדהים. כשהוא הגיע אלינו הוא היה שוטינג גארד, ורצינו להפוך אותו לרכז שיודע לארגן את המשחק, שיודע לשמור. הדבר הכי קשה בליגה הזאת זה להפוך שוטינג גארד לפוינט גארד, והוא קיבל את הדרישות שלנו בברכה. היו לו קשיים בדרך אבל הוא התעקש להמציא את עצמו מחדש, וממש השתפר בשלוש השנים האחרונות. הוא ווינר גדול. יש לו את הרוח התחרותית שנדרשת משחקנים במעמד הזה".

אקס פקטור נוסף היה דאנקן רובינסון, שצלף 10 נקודות רצופות ברבע האחרון וחולל את המהפך במו ידיו, עם דקות נפלאות. יחד עם באם אדבאיו וג'ימי באטלר שקלעו 21 נקודות כל אחד והוכיחו ווינריות בפעם המי-יודע-כמה, מיאמי רשמה עוד קאמבק טיפוסי. "יש לנו ביטחון עצום בדאנקן רובינסון, וג'ימי שהתעלה ברבע האחרון עושה את זה כל הפלייאוף", אמר אדבאיו.

מיאמי אולי לא הקבוצה הכי כישרונית בליגה, אבל המספרים מוכיחים שהיא בהחלט ראויה להיחשב כקבוצה עם האופי הכי מרשים ב-NBA. הניצחון הלילה היה הניצחון השביעי של ההיט בפלייאוף במשחקים בהם הם נקלעים לפיגור דו ספרתי. זה שווה לשיא כל הזמנים לקבוצה אחת בפלייאוף, אותו קבעו ההיט בשני מקרים נוספים (פלייאוף 2011 ופלייאוף 2012), כשגם גולדן סטייט הגדולה עשתה זאת בשנה שעברה.

קווין לאב, מיאמי היט. רויטרס
עוד אקס פקטור. קווין לאב/רויטרס

ספולסטרה עונה בתסכול לעיתונאית ESPN רמונה שלבורן: "זה מגוחך"

מלכת הקאמבקים עשתה זאת פעם נוספת, וקרדיט מגיע עם למאמן אריק ספולסטרה שעשה שימוש נרחב בהגנה איזורית שהוציאה את ההתקפה של הנאגטס מאיזון בחלק מהדקות, במיוחד ברבע האחרון. בארצות הברית מתחזק בימים האחרונים הנרטיב לפיו מיאמי רוצה לכפות על יוקיץ' לזרוק כמה שיותר לסל, כדי שיתמקד בצבירת נקודות ולא בניהול המשחק.

התיאוריה הזו מגובה בנתונים: הנאגטס עומדים בפלייאוף הזה על מאזן של שלושה הפסדים בשלושת המשחקים בהם יוקיץ' קלע 40 נקודות ומעלה, ועל מאזן 7:3 במשחרים בהם הג'וקר הסתפק ב-6 אסיסטים ומטה. הלילה היו לו 4 בלבד לעומת 5 איבודים.

אבל אם שואלים את אריק ספולסטרה, זו בטח לא טקטיקה שההיט מנסים להשתמש בה.

"צריך להיות ממש חסר מושג בכדורסל כדי לטעון שהמפתח כדי לעצור את דנבר הוא להפוך את יוקיץ' לסקורר. הוא שחקן ענק, פעמיים MVP, במשך שנתיים השחקן הטוב בעולם. אתה לא יכול פשוט לומר, 'אוקיי, בוא נגרום לו לקלוע'. הם לא משחקים בצורה הזאת, יש להם כל כך הרבה מהלכים שצריך לעצור, ואנחנו צריכים להתמקד במה שאנחנו יודעים לעשות טוב. אנחנו מנסים לשחק חזק בכל רגע נתון, זה המפתח מבחינתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully