וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של קריירה אגדית: זלאטן איברהימוביץ' פרש מכדורגל

החלוץ בן ה-41, שישב על הספסל במשחק סיום העונה של מילאן ודמע, נפרד: "אומר שלום לכדורגל, ויש כל כך הרבה אמוציות"

זלאטן איברהימוביץ' פורש מכדורגל ומקבל תשואות מהשחקנים ומאוהדי מילאן/אתר רשמי, SerieA

לאטן איברהימוביץ' ישב ביציע וראה את מילאן מנצחת 1:3 את ורונה. קצת אחרי המשחק הזה הוא הטיל פצצה והודיע על פרישה מכדורגל: "אני אומר שלום לכדורגל, הגיע זמני לפרוש".

איברהימוביץ' היה פצוע כמעט כל העונה ולא זכה לשחק גם במשחק הסיום של קבוצתו, אלא שהחלוץ בן ה-41 התרגש מאוד מקבלת הפנים שהקהל של מילאן ערך לו במשחק הזה והזיל דמעות, מה שרמז על כך שהוא מתכוון לתלות את הנעליים ולסיים קריירה מופלאה.

"יש לי כל כך הרבה זיכרונות מהאצטדיון הזה", אמר איברה, "אני רוצה להגיד תודה למשפחה השנייה שלי. לשחקנים, למאמן ולצוות של מילאן. רוצה להודות גם לאוהדים. זה קשה מאוד לפרוש. יש בי כל כך הרבה אמוציות. אשאר כדי לתמוך בקבוצה, פורצה מילאן ולהתראות".

זלאטן איברהימוביץ' מודיע על פרישה. Francesco Scaccianoce, GettyImages
אגדה. זלאטן נפרד/GettyImages, Francesco Scaccianoce

זלאטן החל את דרכו באקדמיה של מאלמו בשנת 1991, עלה לקבוצה הבוגרת ב-1999 ומשם עבר לאייאקס שם החל להפוך לקבלן תארים מפלצתי. אחרי שלוש שנים באמסטרדם עבר לראשונה לארץ המגף וחתם ביובנטוס, אצלה ההצלחה הייתה חלקית וללא תארים, וכעבור שנתיים חתם ביריבה אינטר, שם בילה עד שעבר בקיץ של 2009 לברצלונה תמורת סכום חסר תקדים בזמנו של 69 מיליון יורו.

באותה עונה אינטר זכתה בטרבל, במה שהיה לפספוס הראשון של השבדי בקריירה מזכייה בליגת האלופות, בו לא זכה מעולם. לאחר עונה הפכפכה בקאמפ נואו שהתאפיין בסכסוך עם פפ גווארדיולה, זלאטן עבר למילאן בהשאלה, ולאחר עונה חתם גם במדי הרוסונרי לעונה נוספת בה לקח אליפות. שנה לאחר מכן הצטרף לפרויקט השאפתני בפריז סן ז'רמן, כשבמהלך שהותו בעיר האורות הפך באופן זמני, עד שאדינסון קבאני עקף אותו, למלך שערי המועדון בכל הזמנים, ומאז גם קיליאן אמבפה הספיק לכבוש את הפסגה. ב-2016 הצטרף בחינם למנצ'סטר יונייטד והניף את גביע הליגה האירופית, ולאחר שנתיים חתם בלוס אנג'לס קלסי. בינואר 2020 שב לקבוצה שהצהיר שהיא התחנה האהובה עליו בקריירה הארוכה, מילאן, והחזיר את האליפות אחרי עשור לסן סירו.

איברהימוביץ' זכה 12 פעמים (שיא) בפרס כדורגלן השנה בשבדיה ועוד שלוש פעמים באיטליה. בשנת 2013 זכה בפרס פושקאש על השער המפורסם במספרת מול אנגליה כשער השנה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully