וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידתה של תקווה אולימפית חדשה: הרוכב בן ה-14 הדהים בתחרות יוקרתית

הרוכב יהלי קז בן ה-14 וסוסו איזי טיימס השיגו ניצחון בלתי יאמן בתחרות הקפיצות היוקרתית בצרפת. "החלום הגדול הוא להגיע למשחקים האולימפיים", אומר קז, ובסוף השבוע הוא הוכיח שמבחינה מקצועית החלומות הללו נמצאים במסגרת מציאותית

יהלי קז. יחצ,
יהלי קז/יחצ

הרוכב הצעיר יהלי קז וסוסתו איזי טיימס (IzzyTimes VDP) ניצחו בתחרות הקפיצות היוקרתית של סבב האליפות ה-Longines Global Champions Tour שהסתיימה אמש בסן טרופה שבצרפת. קז בן ה-14, מהרצליה, פתח את התחרות בת שלושת הימים עם ניצחון בלתי נתפס כבר ביומה הראשון של התחרות הבינלאומית בה השתתפו רוכבים ורוכבות מ-24 מדינות, ביניהן המדינות הנחשבות ביותר בעולם רכיבת הסוסים. קז הגיע לתחרות עם שניים משלושת הסוסים שלו, כולם בני 10 - איזי טיימס ואימג'יניישן (Imagination), כשאת אייריס (Iris) הוא השאיר בחווה בטוסקנה, שם הוא מתגורר כיום.

הניצחון המדהים של צעיר המשתתפים בתחרות (בין יתר המשתתפים הייתה נערה בת 17, אבל יתר המשתתפים הם בעשורים השלישי עד החמישי לחייהם) הגיע במקצה הגראנד פרי הפתוח בדרגת שני כוכבים עם מעבר מעל מכשולים בגובה 1.25 מ', אחרי שעבר את המסלול ב-29.13 שנ'. בנוסף, קז סיים גם במקום השלישי באותו מקצה כשהוא רוכב על אימג'יניישן בזמן של 29.36 שנ'.

ההישג של יהלי קז מקבל משנה משמעות משתי סיבות: הראשונה, בגלל שהוא מתחרה נגד יריבים ממדינות שמסורת רכיבת הסוסים שלהן היא בת מאות שנים; והשנייה נובעת מהסיבה שהוא מתחרה נגד יריבים מנוסים ממנו בהרבה בכל הגילאים. אם ניקח בחשבון שגילו של יהלי יכול להקביל לשחיין בן 8, נבין את הפוטנציאל הטמון בו לשנים העתידיות בענף הרכיבה.

עבור יהלי שעבר לפני חמישה חודשים להתגורר באיטליה ומתאמן באקדמיה של קוואלריה טוסקנה, הייתה זו ההשתתפות הראשונה בתחרות מסדר גודל כזה שנחשבת לאחת התחרויות האיכותיות ביותר. "הציפייה הייתה להתחרות על המסלולים הכי נחשבים בעולם, מול הרוכבים הכי טובים ומנוסים בעולם. גם המחשבה על ניצחון הייתה שם, אבל היא לא הייתה העיקר." יהלי הוסיף, "החלום הגדול הוא להגיע למשחקים האולימפיים".

ביום השני של התחרות, במקצה ג'אמפ-אוף נגד השעון, עם מכשולים בגובה 1.30 מ', יהלי סיים במקום ה-17 עם הסוס איזי טיימס כשהשניים צברו 4 נק' חובה בשלב הראשון. ביום התחרויות האחרון קז ואיזי טיימס דורגו במקום ה-12 במקצה נגד השעון עם מכשולים בגובה 1.30 מ', בו הם השתתפו בשלב הג'אמפ-אוף, ועם הסוס אימג'יניישן הוא דורג במקום ה-14.

יהלי קז. יחצ,
יהלי קז/יחצ

בתחרות השתתפו שתי רוכבות ישראליות נוספות. היילי אליזבת שאופלד (Haley Elizabeth Schaufeld) עם הסוס פראח ואן קלאפשוט (Farah van Klapscheut) דורגה במקום הרביעי בקפיצות מעל מכשולים בגובה 1.15 מ'; איזבלה רוסקוף (Isabella Russekoff) והסוס סי ויאר 2 (C Vier 2) סיימו במקום התשיעי בדרגת 5 כוכבים בקפיצות מעל מכשולים בגובה 1.45 מ', ועם הסוס ג'אמפי ואן דה הרמיטייג' (Jumpy van de Hermitage) דורגה במקום ה-36 בדרגת 5 כוכבים בקפיצות מעל מכשולים בגובה 1.45 מ', ובמקום ה-31 בסיבוב השני בתחרות הדירוג האישי נגד השעון במעבר מכשולים בגובה של 1.60 מ'. ביום התחרויות האחרון סיימו רוסקוף והסוס סי ויאר 2 במקום ה-22 במקצה בדרגת 5 כוכבים עם מכשולים בגובה מטר וחצי, ואילו עם הסוס ג'אמפי ואן דה הרמיטייג', רוסקוף דורגה במקום ה-31 במקצה בדרגת גראנד פרי CSI5.

בשבוע הבא ישתתף קז הצעיר בתחרות נוספת מהסבב, הפעם בקאן (צרפת), וגם הפעם עם איזי טיימס ועם אימג'יניישן, ולאחר מנוחה קצרה הוא יחזור לסבב לתחרויות בפאריס ומונאקו, ובהן הוא מתכוון להכניס לתחרות את אייריס במקום אחד מהשניים האחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • סוסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully