וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות 41 נקודות של יוקיץ': מיאמי ניצחה 108:111 בדנבר, וקבעה 1:1 בגמר

יוקיץ' כיכב עם 41 נקודות ונראה בדרך לעוד הצגה וניצחון שיקרב אותו לטבעת ראשונה, אבל אז הגיעו שחקני המשנה של מיאמי: וינסנט (23 נקודות) ורובינסון חברו לבאטלר (21 ו-9 אסיסטים) בדרך למהפך מהסרטים. מארי החטיא על הבאזר, ההיט צלפו 17 שלשות

יש קבוצות שאסור להספיד לעולם. מיאמי הגיעה הלילה (בין ראשון לשני) למשחק 2 בסדרת גמר ה-NBA מול דנבר כאנדרדוג מובהק, אחרי משחק ראשון חד צדדי שהתנהל בשליטה מוחלטת של אלופת המערב. אבל כפי שהוכח לא אחת בשנים האחרונות, ההיט מתפקדים הכי טוב עם הגב לקיר. זה בדיוק מה שקרה גם הפעם, כשההיט חזרו מדנבר עם ניצחון 108:111 עצום, גנבו את הביתיות בסדרה, והנחילו לנאגטס הפסד בית ראשון בפלייאוף.

ההיט התגברו על עוד הצגה מופתית של ניקולה יוקיץ' שכיכב עם 41 נקודות ו-11 ריבאונדים, והמפתח בדרך לשם היה איפוס הכוונות מחוץ לקשת. אחרי מפגן הקליעה החלש במשחק 1, ההיט צלפו 17 שלשות ב-48%, ושמרו את הטוב ביותר לרבע האחרון, בו חזרו ממינוס 8 וניצחו בו 25:36.

שחקני המשנה של ההיט התעלו בגדול. גייב וינסנט סיים כקלע הבולט עם 23 נקודות, מקס סטרוס הוסיף 14 (אחרי שלא קלע במשחק 1), דאנקן רובינסון צלף 10 נקודות ברגעים קריטיים ברגע האחרון, ויחד עם קייל לאורי (9 ו-3 אסיסטים) וקווין לאב שנזרק למערכה לראשונה בסדרה וסיפק 6 נקודות, 10 ריבאונדים והגנה לא רעה על יוקיץ', היה לצוות המסייע של ההיט תפקיד מכריע. ג'ימי באטלר (9 אסיסטים) ובאם אדבאיו (9 ריבאונדים, 4 אסיסטים ושתי חסימות) עשו את שלהם וקלעו 21 כל אחד.

מנגד, ג'מאל מארי התקשה וסיים עם 18 נקודות (7 מ-15 מהשדה) לצד 10 אסיסטים, ארון גורדון תרם 12 ו-7 ריבאונדים וברוס בראון הוסיף 11 ו-5, אבל הנאגטס קיבלו תרומה מועטה מדי ממייקל פורטר ג'וניור שהסתפק ב-5 נקודות.

שחקני מיאמי היט קווין לאב, ג'ימי באטלר. Matthew Stockman, GettyImages
ניצחון ענק. ג'ימי באטלר וקווין לאב/GettyImages, Matthew Stockman

מיאמי הופיעה למשחק עם כמה התאמות מקצועיות. בשלב ראשון, היא החליטה למנוע מיוקיץ' בכל מחיר לנהל את המשחק כרצונו, וכפתה עליו זריקות עם הגנה אגרסיבית ויעילה שמנעה קווי מסירה. קווין לאב נשלף מהנפטלין כדי לסייע במשימה להצר את צעדיו של יוקיץ', והסנטר הסרבי אמנם סיפק התעלות התקפית יוצאת דופן, אבל סיים עם יותר איבודים (5) מאסיסטים (4), וגם נראה מתוסכל ועצבני.

הסטטיסטיקה מראה שהתפוצצויות התקפיות של יוקיץ' הם לא בהכרח סימן חיובי עבור הנאגטס: בשלושת המשחקים בפלייאוף שבהם הוא קלע 40 נקודות ומעלה, היא הפסידה. גם הפעם החוקיות נשמרה, וההיט רשמו ניצחון חוץ ראשון בדנבר מאז 2016.

כעת הביתיות תהיה בצד של מיאמי, ויוקיץ' וחבריו יצטרכו להגיב במשחק 3 כדי להימנע מהסתבכות מפתיעה שתרחיק מהם את האליפות ההיסטורית שהעיר כל כך מייחלת לה.

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס. רויטרס
ההתאמות עבדו בצורה מושלמת. יוקיץ' מתוסכל/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1:

אריק ספולסטרה ביצע שינוי בחמישייה כשהקפיץ לשם את קווין לאב שכלל לא שיחק במשחק הראשון, וצוות הפעם לניקולה יוקיץ'. האפקט הורגש באופן מיידי: מיאמי הקשתה על דנבר בהתקפה, עלתה ליתרון 0:7 מהיר, והמשיכה במומנטום בעזרת היד המשופרת של מקס סטרוס שסיים ללא סלי שדה במשחק הראשון, והפעם פתח עם 3 מ-4 מחוץ לקשת. אחרי שש דקות, היתרון של ההיט הגיע לדו ספרתי - 10:21. יוקיץ' החל להיכנס לעניינים ולנגוס בהפרש, כשהוא מגיע ל-11 נקודות אישיות. לצערו, ג'מאל מארי המשיך להתקשות וסיים את הרבע עם החטאה שלישית מהשדה, כשהוא נותר ללא נקודות. מיאמי הובילה 23:26 בסיומו של הרבע.

מקס סטרוס, מיאמי היט. רויטרס
עשה את ההבדל ברבע הראשון. מקס סטרוס צולף שלשה/רויטרס

רבע 2:

הנאגטס פתחו את הרבע עם יוקיץ' על הספסל, אבל בכל זאת השלימו את המהפך ועלו ליתרון ראשון במשחק 14 דקות מפתיחתו - 26:27. ג'מאל מארי עלה ללוח עם נקודות ראשונות בהתקפת מעבר, והמשיך לריצת 0:9 פרטית שהטיסה את דנבר ליתרון דו ספרתי, 32:44, דווקא בדקות בהן יוקיץ' קיבל מנוחה. היתרון כבר הגיע ל-15, אבל ההיט נותרו במרחק סביר בזכות אחוזי קליעה מצוינים מחוץ לקשת. גייב וינסנט היה המוציא לפועל של ההיט בדקות הללו, בהן ההפרש המשיך לרדת וקוזז ל-5 בלבד. יוקיץ' עוד רשם שני מהלכים נפלאים לפני ההפסקה, אבל המחצית הראשונה ננעלה עם סל של באם אדבאיו שהוריד את הקבוצות למחצית עם יתרון מינימלי של הנאגטס - 51:57.

ג'מאל מארי, דנבר נאגטס. Matthew Stockman, GettyImages
נכנס לעניינים ברבע השני. ג'מאל מארי/GettyImages, Matthew Stockman

רבע 3:

מבול השלשות של מיאמי נמשך עם פתיחת המחצית השנייה. שתי שלשות של גייב וינסנט ואחת נוספת של קווין לאב קירבו את מיאמי ל-64:62 בלבד, כשבצד השני יוקיץ' שומר את היתרון בצד של דנבר. הדקות הבאות לוו במעט סלים והרבה עצבים: יוקיץ' זעם על השופטים, וגם באם אדבאיו מחה אחרי שהודבקה לו עבירה שלישית. סל של מייקל פורטר ג'וניור העניק לדנבר יתרון 66:71 כשנותרו חמש דקות לתום הרבע, ולאחר מכן יוקיץ' לחץ שוב על הדוושה, ודאג לשמור על טווח ביטחון מההיט לפני פתיחת הרבע האחרון. 7 נקודות רצופות של הג'וקר הביאו אותו ל-31 נקודות כולל 18 ברבע השלישי לבדו, והורידו את דנבר ביתרון 75:83 לקראת הרבע האחרון.

שחקני דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ', ג'מאל מארי. רויטרס
השתלט על המשחק ברבע השלישי, וזה לא הספיק. יוקיץ' בהתייעצות עם מארי/רויטרס

רבע 4:

הרבע נפתח עם 8 נקודות רצופות של דאנקן רובינסון, שלא עלה על הלוח עד אז אבל השאיר את מיאמי קרובה-קרובה, וגרם למייק מאלון להזעיק פסק זמן ביתרון 83:85 בלבד עם 10 דקות על השעון. המומנטום האדיר של ההיט נמשך גם אחרי פסק הזמן, ושלשה של וינסנט העלתה אותם ליתרון ראשון מאז הדקה ה-12 במשחק, עם 85:86. סל נוסף של דאנקן רובינסון הכריח את דנבר לקחת פסק זמן נוסף, כשהם במינוס 3 כשנותרו 9 דקות לסיום. גם זה לא עצר את מיאמי, שהמשיכה להציג הגנה איזורית יעילה שהקשתה על יוקיץ' וחבריו, ובצד השני קיבלה 6 נקודות רצופות של ג'ימי באטלר בדיוק בזמן. יוקיץ' ומארי לא ויתרו וקיזזו הפרש שיא של 12 נקודות למינוס 3 בלבד בשניות הסיום, והנאגטס קיבלו הזדמנות לשלוח את המשחק להארכה, אבל מארי החטיא שלשה קשה על הבאזר. 108:111 ענק למיאמי בסיום.

קווין לאב, מיאמי היט. רויטרס
השפן. קווין לאב/רויטרס

סטטיסטיקה

קלעו למיאמי: גייב וינסנט 23 (8 מ-12 מהשדה, 4 מ-6 מהשלוש), ג'ימי באטלר (9 אסיסטים, 4 ריבאונדים, איבוד אחד) ובאם אדבאיו (9 ריבאונדים, 4 אסיסטים ושתי חסימות) 21 כל אחד, מקס סטרוס 14, דאנקן רובינסון 10, קייל לאורי 9, קווין לאב 6 (10 ריבאונדים), קודי זלר 4, קיילב מרטין 3 (5 ריבאונדים).

קלעו לדנבר: ניקולה יוקיץ' 41 (16 מ-28 מהשדה, 11 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-5 איבודים), ג'מאל מארי 18 (10 אסיסטים), ארון גורדון 12 (7 ריבאונדים), ברוס בראון 11, ג'ף גרין 9, כריסטיאן בראון וקנטביוס קולדוול פופ 6 כל אחד, מייקל פורטר ג'וניור 5 (2 מ-8 מהשדה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully