וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' לא אהב את שריקות הבוז שספג בפריז: "זה לא מכבד"

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 11:29

הסרבי, שכבר ספג ביקורת על התנהלותו בטורניר, שוב קיבל תגובות שליליות ברולאן גארוס: "יש אנשים שאוהבים לשרוק, לא מבין את זה"

נובאק דג'וקוביץ' נראה די עצבני אמש (שבת) כאשר נשאל על קריאות בוז שספג מצד חלק מהצופים ברולאן גארוס במהלך ניצחונו על אלחנדרו דוידוביץ' פוקינה הספרדי.

דג'וקוביץ' עבד קשה בדרך לסיבוב הרביעי באליפות צרפת הפתוחה שנה 14 ברציפות עם ניצחון 6:7, 6:7, 2:6. לאורך כל המשחק שנמשך שלוש שעות ו-36 דקות, היו רבים בקהל במגרש פיליפ שאטרייה שהציקו ושרקו לסרבי.

דג'וקוביץ' נראה לא מרוצה מתגובת הקהל, אבל לא רצה להרחיב בנושא. "רוב האנשים באים ליהנות מטניס או לתמוך בשחקן כזה או אחר", אמר דג'וקוביץ', "אבל הם אינדיבידואלים. יש אנשים - יש קבוצות או מה שלא יהיה - שאוהבים לשרוק בוז על כל דבר שאתה עושה. זה משהו שנראה לי לא מכבד ולמען האמת אני לא מבין את זה. אבל זו זכותם. הם שילמו על הכרטיס. הם יכולים לעשות מה שהם רוצים".

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
המסר הפוליטי פגע בו? דג'וקוביץ'/רויטרס

אחרי שהיה רחוק שתי נקודות מלהפסיד את המערכה השנייה, בפיגור 5:4 בשובר השוויון הזה, דג'וקוביץ' לקח את שלוש הנקודות הבאות ושיחרר את רגשותיו עם שאגה ואגרוף קפוץ, מה שהרגיז חלק מהקהל הצרפתי.

הסרבי כבר עורר סביבו ביקורת, אחרי שבסיום אחד הניצחונות שלו כתב על המצלמה ש"קוסובו היא הלב של סרביה". זו הייתה קריצה לאופן שבו סרביה מולדתו מעולם לא קיבלה רשמית את הכרזת העצמאות של קוסובו ב-2008, למרות שהוכרה על ידי 100 מדינות. מעשיו זיכו אותו באזהרה משרת הספורט הצרפתית שהמסר הלאומני, האנטי קוסובורי, "אינו הולם" ולסרבי נאמר "לא להסתבך" שוב בפוליטיקה ברולאן גארוס.

השרה אמלי אודאה קסטרה הבהירה ש"המסר הזה הוא מאוד אקטיביסטי, מאוד פוליטי. אתה לא צריך להסתבך, במיוחד בנסיבות הנוכחיות, וזה לא צריך לקרות שוב". עוד אמרה אודאה-קסטרה, טניסאית לשעבר בעצמה, כי מנהלת הטורניר, אמלי מורסמו, שוחחה עם נולה ועם הצוות שלו כדי להדגיש את עקרון הנייטרליות הפוליטית בסבב.

ראש הוועד האולימפי של קוסובו, איסמט קרסניקי, אמר שדג'וקוביץ' "קידם תעמולה לאומנית והשתמש במצע הספורטיבי שלו לשם כך". הוא הוסיף: "ההצהרות שנאמרו ללא כל חרטה הביאו ישירות להעלאת רמת המתח והאלימות בין העמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully