וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית דימונה נגד שינו זוארץ: "להקפיא לאלתר את התכנית"

31.5.2023 / 14:25

בני ביטון שיגר מכתב חריף בעקבות השינויים בליגות הנמוכות: "תוכנית חד צדדית ומהפכנית מההיבט השלילי, פוגענית ואנטי דמוקרטית. עם שחר, גולדהאר וברקת לא היית מעז להסתכסך". יו"ר ההתאחדות השיב: "ההחלטה התקבלה פה אחד, חלש הוא מי שחושש להוביל שינוי"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 31.5/ספורט1

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, שיגר השבוע מכתב חריף בחומרתו ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, בעקבות החלטת ההתאחדות להצר את צעדיהן של קבוצות הכדורגל מהליגות הנמוכות ולהגביל את תקציבן על מיליון שקלים ברוטו לעונה.

ביטון הודיע במכתבו, שהעתקים ממנו הגיעו גם לשר הספורט מיקי זוהר, ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ולמספר ראשי רשויות, כי הוא לא יבחל באמצעים כדי להביא לכך שההתאחדות בראשות זוארץ תקפיא את החלטותיה ותיכנס למשא ומתץ עם ראשי הרשויות שיש להם קבוצה בליגות הנמוכות.

"מדובר בהתערבות נפסדת מצד הגוף אשר אתה עומד בראשו, ובהחלטה שתגרום לפיאסקו ולחורבן מספר רב של קבוצות, דבר שעלול חלילה לחסל את הליגות הנמוכות", כתב ביטון לזוארץ, "אדוני, בחודש דצמבר האחרון נערכו בחירות לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל ואתה זכית בהן. ברכות על הזכייה. אולם ברור לך כי אם לפני אותן בחירות היית מציג בפני הבוחרים את תכניתך זו, לחיסול הליגות הנמוכות, מן הסתם היא הייתה נדחית על הסף ואתה לא היית היום יו"ר ההתאחדות...".

בני ביטון, ראש עיריית דימונה. דוברות העירייה,
מכתב חריף. ראש עיריית דימונה בני ביטון/דוברות העירייה

"ברור לך גם, כי מי שעיניו בראשו לא היה מעז לסמוך את ידו על תכנית כל כך חד צדדית ומהפכנית מההיבט השלילי, פוגענית ואנטי דמוקרטית שכזו. אני מאוד רוצה לכתוב לך אדוני, כי בתכנית זו הוכחת כי אתה גיבור על חלשים, אבל לא! אנחנו ראשי הרשויות לא חלשים כלל וכלל, אדרבה, אנחנו מנהלים יישובים חזקים, איתנים פיננסית, עם שאיפות, חלומות והגשמה. לכן אינך חזק על חלשים, אבל אתה כן הוכחת לנו כי אתה פוחד מהחזקים", המשיך ביטון.

"אני תוהה אדוני, גם בשם עמיתיי ראשי הרשויות אשר להן קבוצת כדורגל בליגה א' ובכלל בליגות הנמוכות, האם היית מעז לנקוט בצעד דומה גם כלפי קבוצות מליגה לאומית ומליגת העל? האם היית מעז להסתכסך עם טייקונים כמו יעקב שחר, מיטש גולדהאר, אלונה ברקת וברק אברמוב? הרי מדובר בבעלים של קבוצות שהתקציב שלהן נע סביב ה-100 מיליון שקלים, מי פחות ומי יותר! לא, אתה לא היית מעז להכניס את ראשך לכלוב האריות פן היית נבלע!!!".

ביטון אף הזהיר מעבירות פליליות בתחום הכסף בעקבות השינוי: "החלטתכם זו תעודד תשלומים ב"שחור" מחוסר ברירה, צעד שעלינו להימנע ממנו ואף למגר אותו מהשורש. שהרי כפי שציינתי לעיל, קבוצות רבות כבר חתמו על הסכמי שכר עם שחקנים, מאמנים, מאמני כושר ובעלי תפקידים. לכן אי שינוי ההחלטה תחשוף את הקבוצות לתביעות כספיות שיסכנו את עצם קיומן. מצפה לקבל ממך מענה ענייניי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל. דני מרון
לא נשאר חייב. שינו זוארץ/דני מרון

בתגובה, השיב זוארץ במכתב לראש העיר: "ההחלטה על הרפורמה בליגה א' התקבלה, כאמור, פה אחד. הצביעו עבורה חברי וחברות הנהלה, בעלים של קבוצות, יו"ר של קבוצות, נציגי ליגות מקצועניות וחובבניות, נציגי יישובי מרכז ופריפריה, נציגי ישובים יהודים וערבים. פה אחד!. אכן הובלתי את המהלך הכל-כך מתבקש לטעמי, אבל כפי שאתה ודאי יודע, קולו של העומד בראש העירייה או ההתאחדות הכדורגל שווה לקול של כל נציג אחר בהנהלה. לפחות אצלנו זה כך".

זוארץ המשיך: "הרפורמה האמורה היא פרי עבודה רצינית של ועדה שהוקמה עוד בתקופת ההנהלה הקודמת והגישה מסקנות ברורות, שתכליתן פיתוח הליגות החובבניות, הבטחת ניהול תקין, תחרותיות, ספורטיביות, פיתוח שחקנים והזדמנות שווה ככל הניתן. באופן הענייני ביותר, מצאו לנכון חברי ההנהלה הנוכחית, כי התכנית נכונה, ראויה ותשיא תרומה גדולה למטרות בשמן ולמענן פועלת ההתאחדות לכדורגל. כבר בדצמבר ,2022 אגב, אישרה הנהלת ההתאחדות מרכיבים מרכזיים ברפורמה המדוברת. ההמלצה אז הייתה כי תקרת שכר השחקנים תעמוד על סכום של 750 אלף שקל, ואילו אנחנו חשבנו שנכון יותר להעלותה למיליון שקלים. אם היית עוקב באמת אחרי הקמפיין שניהלתי, היית מוצא בו את כל הדברים שלטענתך הסתרתי. פי ולבי שווים. תמיד. בין אם יש בחירות ובין אם לא.

"יתרה מזו, זמן קצר לאחר בחירתי לתפקיד, ב-13 בפברואר, ערכתי בהתאחדות לכדורגל כנס עם ראשי ליגות א', בו פירטתי שוב את תוכניתי, את ההכרח בקיומה של בקרה תקציבית ואת הדרכים האחרות בהן מתכוונת ההתאחדות לכדורגל לפתח ולקדם את הליגות החובבניות, להן בעיני חשיבות ספורטיבית, ערכית, מקומית, לאומית ופוטנציאל אדיר שחייב להיות ממומש.הרהבת עוז ברוב וכינית אותי 'גיבור על חלשים'. ובכן, מכובדי, בסיפור הזה אין חלשים ואין גיבורים. לשמחתי, אשתדל להימנע גם מלקבוע אם מי שמכנה את תוכניתי, זאת שאושרה על ידי הנהלת ההתאחדות לכדורגל פה אחד, 'נואלת', הוא חלש, גיבור, אדם שהנימוס והכבוד הבסיסי נשכחו ממנו או מי שלא שלט ביצריו. דווקא אתה, כמי שעומד בראש עיריית דימונה ומכהן כסגן יו"ר השלטון המקומי, יודע כי לא פעם יהיו מי שיחלקו על מהלכים שמובילים העומדים בראש. חלש הוא מי שמפחד לפעול על פי צו מצפונו, נרתע מאיומי סרק או חושש להוביל שינוי מתבקש.

"בסיפא של מכתבך, כתבת כי אתה מצפה למענה ענייני. כולי תקווה כי עמדתי באתגר, חרף סגנונך, האשמות השווא ואיומי הסרק. ככל שתרצה להציג בפניי השגות ענייניות בנושא זה או בנושאים אחרים, אשמח אם תגיע לפגישה במשרדי ועוד יותר אם יהיה לי הכבוד לבקר שוב בעירך", סיכם זוארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully