וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה ניצחה בגמר טורניר כדורגל יוניפייד של ספיישל אולימפיקס

אירוע הגמר של פרויקט מחלקות הנוער בכדורגל UNIFIED התקיים על שם עמנואל שפר ז"ל, הנחשב לגדול המאמנים בהיסטוריה של נבחרת ישראל. את גביע הניצחון, אותו העניקה שושנה, אלמנתו של שפר, הניפה הפועל חיפה ולמקום השני הגיעה הפועל קריית שמונה

הפועל חיפה זוכה בגביע עמנואל שפר. בן מלניק,
הפועל חיפה זוכה בגביע עמנואל שפר/בן מלניק

אירוע הגמר של פרוייקט UNIFIED במחלקות הנוער בהובלת ספיישל אולימפיקס ובשיתוף התאחדות הכדורגל ומשרד התרבות והספורט התקיים אתמול (ג) בבית הנבחרות בשפיים. לאחר שנה רצופה של אימונים משותפים בין כדורגלני וכדורגלניות ספיישל אולימפיקס ונבחרות הנוער של מועדוני הכדורגל המובילים בישראל, הגיע אירוע הגמר הגדול, בהשתתפות כלל המועדונים של מחלקות הנוער מרחבי הארץ.

אירוע הגמר הוקדש לזכר פועלו של עמנואל שפר ז"ל, ישראלי ציוני ופורץ דרך בעולם הכדורגל הישראלי, ומאמן נבחרת ישראל אשר הוביל אותה להשתתפותה היחידה בגביע העולם במונדיאל. שפר, הנחשב לגדול המאמנים בהיסטוריה של נבחרת ישראל כיהן בשתי קדנציות כמאמן הנבחרת. בראשונה הגיע לרבע גמר הטורניר האולימפי במקסיקו 1968 ו וב - 1970 הגיע כאמור לטורניר גמר המונדיאל.

הודות לתמיכתה של משפחת שפר בפרויקט, הוקדש האירוע לפועלו של עמנואל שפר ז"ל כמאמן ומחנך בישראל. באירוע נכחה משפחתו של שפר. שושנה אלמנתו, שניים מארבעת ילדיו ונכדיו. עוד נכחה באירוע אלונה ברקת בעלי הפועל באר שבע אשר הגיעה לראשונה לטורניר וקיבלה ביקור ראשון עם הקבוצה. את גביע הגמר העניקה למנצחים בטקס הסיום שושנה שפר לצד יו"ר ההתאחדות לכדורגל משה שינו זוארץ, ומנכ"לית ספיישל אולימפיקס שרון לוי בלנגה. עוד במסגרת האירוע הוצגה תערוכת צילומים וקטעי עיתונות המציינים נקודות משמעותיות בחייו ובקריירה של עמנואל שפר ז"ל.

באירוע הגמר השתתפו 12 מועדוני כדורגל: מכבי חיפה, הפועל חיפה, הפועל ת"א, מכבי ת"א, הפועל ב"ש, מכבי נתניה, הפועל רמת גן, עירוני ק"ש, הפועל חדרה, סקציה נס ציונה, הפועל עכו ומכבי רחובות, ומול כל קבוצה התחרתה קבוצת כדורגל מטעם ספיישל אולימפיקס.

שושנה שפר אלמנתו של עמנואל שפר. בן מלניק,
שושנה שפר אלמנתו של עמנואל שפר/בן מלניק

פרויקט UNIFIED הינו שיתוף פעולה בין קבוצות בשנתון נערים ג' ממחלקות הנוער של מועדוני הכדורגל המובילים בארץ, לבין קבוצות הכדורגל של "ספיישל אולימפיקס" המורכבות מספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית , המתאמנים באורח קבע במסגרות השונות.

ערן שפר, בנו של עמנואל שפר ז"ל: "שחקנים ושחקניות נהדרים ונהדרות שנמצאים פה היום אני רוצה להסביר למה לנו כשמפחה האירוע הזה מאוד חשוב. גאוותו של אבי תמיד הייתה החינוך. הוא ראה עצמו לא רק כמאמן אלא גם כמחנך. הוא גידל דור של שחקנים ודורות של מאמנים ולכן החיבור לספיישל אולימפיקס כל כך מיוחד עברונו ומראה את הכח והיופי שיש בכדורגל. תודה מיוחדת לשרון לוי בלנגה מנכ"לית ספיישל אולימפיקס, ולשינו זוארץ יו"ר התאחדות לכדורגל על תמיכתכם לאורך הדרך".

שרון לוי בלנגה מנכ"לית ספיישל אולימפיקס ישראל: "תחילה אני רוצה להודות מעומק ליבי למשפחת שפר, לשושנה, ערן ואבי. היום אנחנו חוגגים וחוגגות את שיא הפרויקט החשוב הזה, ודרך ההנצחה של עמנואל נעשה פיסת צדק עבור אנשים עם מובלות שכלית התפתחותית. אני מאושרת מהעובדה שלדור הצעיר יש את ההזדמנות לחוות טורניר ייחודי שכזה. בזכות המשפחה הנפלאה הזו ושותפנו יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, הפרויקט הזה קיים".

משה שינו זוארץ, יו"ר התאחדות לכדורגל: "אני מודה לשרון לוי בלנגה מנכל"ית ספיישל אולימפיקס ולצוות על ארגון אירוע מיוחד ומורכב זה. אני מודה לשושנה שפר, אלמנתו של עמנואל שפר המאמן האגדי. ותודה למשפחת שפר על ההירתמות והתרומה בזכותכם האירוע הזה התקיים. אני רוצה להוסיף ולומר לכלל המשתתפים כאן היום, הכדורגל שייך לכולם, ללא הבדל דת גזע או מין. כולם שווים במשחק. כולם יכולים לשחק יחד. להנות יחד. ולאהוב את המשחק יחד. כולנו מחוברים אחד לשני, פועלים אחד למען השני למען הספורט, למען הכדורגל וכמובן למען החברה. אני מקווה שבשנה הבאה נראה עוד מועדונים מצטרפים לפרויקט מחלקות הנוער עד שלכל מועדון בישראל תהיה קבוצת שווים בכדורגל".

ספיישל אולימפיקס הנו אחד משלושת הארגונים האולימפיים המוכרים על ידי ה - IOC (Committee Olympics International) לצד האולימפיאדה והמשחקים הפראלימפיים. הארגון מספק הכשרות, קורסים ומוביל אתיקה מקצועית לצד תחרויות מונגשות בארץ ובחו"ל עבור ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית, התפתחותית תקשורתית לאורך כל השנה בענפים אולימפיים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully