וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאמי הביסה 84:103 את בוסטון במשחק 7, ועלתה לגמר ה-NBA

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 6:56

הסלטיקס קיוו לעשות היסטוריה ולחזור מ-3:0, אבל התפרקו בבית ברגע האמת: ההיט רשמו ניצחון גדול בבוסטון בזכות יכולת נהדרת של קיילב מרטין (26 נקודות) וג'ימי באטלר (28), בעוד טייטום הפצוע וחבריו אכזבו ונכנעו ללא תנאי

ג'ימי באטלר מקבל את תואר ה-MVP של סדרת הגמר האזורי, שחקני מיאמי היט חוגגים אחרי שניצחו במשחק 7 והוכתרו כאלופי המזרח. Adam Glanzman, GettyImages
ה-MVP. באטלר/GettyImages, Adam Glanzman

מיאמי עלתה הבוקר (שלישי) לגמר ה-NBA אחרי שגברה בצורה מרשימה 84:103 על בוסטון במשחק השביעי והמכריע בגמר המזרח והשלימה ניצחון 3:4 בסדרה. בוסטון רצתה להיות הקבוצה הראשונה בהיסטוריה של ה-NBA שמוחקת פיגור 3:0 ומנצחת 3:4, אבל דווקא בבית במשחק המכריע התקשתה, בעוד מיאמי הציגה את האופי הייחודי שלה, שהוביל אותה השנה להצלחה מרשימה בפלייאוף. כעת ההיט העפילו לגמר מול דנבר, אלופת המערב, כשיתרון הביתיות יהיה כמובן של הנאגטס. המשחק הראשון ייערך כבר ביום חמישי בלילה בדנבר.

ג'ימי באטלר מול ג'יילן בראון, מיאמי היט מול בוסטון סלטיקס. Maddie Meyer, GettyImages
מגיעים כאנדרדוג לגמר. מישהו יכול להספיד אותם? באטלר/GettyImages, Maddie Meyer

ג'ימי באטלר, שבסיום כמובן נבחר ל-MVP של סדרת הגמר האזורי, סיים עם 28 נקודות, אבל מי שכיכב לאורך שלושת הרבעים הראשונים עבור מיאמי היה קיילב מרטין, שסיים עם 26 נקודות ב-11 מ-16 מהשדה (4 מ-6 מהשלוש) ו-10 ריבאונדים. באם אדבאיו סיים עם 12 נקודות ו-10 ריבאונדים עבור מיאמי, שהפכה למדורגת 8 הראשונה שעולה לגמר מאז ניו יורק ב-1999.

מנגד, דרק ווייט קלע 18 נקודות עבור בוסטון, שקיבלה מהלומה כואבת כבר בפתיחה כאשר כוכבה ג'ייסון טייטום נפצע. טייטום, שבמשחק 7 מול פילדפיה קלע 51 נקודות, סבל מכאבים בקרסול לאורך כל המשחק, ונראה צולע לאורך כל הערב, אותו סיים עם 14 נקודות ו-11 כדורים חוזרים. ג'יילן בראון איכזב מאוד עם 19 נקודות ב-1 מ-9 מהשלוש ו-8 איבודי כדור. בסך הכל בוסטון סיימה את הערב עם 9 מ-42 מהשלוש, 21 אחוז.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
ג'ייסון טייטום עם המאמן ג'ו מאזולה, בוסטון סלטיקס. Maddie Meyer, GettyImages
נפצע כבר בפתיחה. טייטום/GettyImages, Maddie Meyer
קיילב מרטין, מיאמי היט מול בוסטון סלטיקס. Maddie Meyer, GettyImages
איזו הצגה. מרטין/GettyImages, Maddie Meyer

בוסטון הציגה יכולת מאכזבת לאורך כל המשחק, וכבר ברבע הראשון קלעה 15 נקודות בלבד (הרבע הכי חלש שלה בסדרה), עם 0 מ-10 מהשלוש. הסלטיקס עוד הוליכו ב-5 הפרש, לפני שמיאמי רשמה ריצת 4:14. בתחילת הרבע השני האורחים רשמו ריצת 6:16 וכבר עלו ליתרון 17 נקודות, לפני שירדו להפסקה ביתרון 11 נקודות, 41:52.

ברבע השלישי בוסטון ניסתה לחזור בכל הכוח, והצליחה לצמק את הפער ל-7 בלבד, אבל קיילב מרטין המשיך לצלוף והצליח לשמור על היתרון של מיאמי, שלרבע האחרון עלתה ביתרון 10 נקודות, 66:76 . בפתיחת הרבע הרביעי מיאמי רשמה ריצת 0:7 מהירה, ועלתה ליתרון שממנו הסלטיקס כבר לא הצליחו לחזור. הפער כבר עלה בשיאו ל-21 נקודות, והקהל המקומי בגארדן החל לשרוק בוז לקבוצה הביתית המאכזבת.

ג'ימי באטלר, מיאמי היט מול בוסטון סלטיקס. Maddie Meyer, GettyImages
ברגע האמת, למי תקרא? באטלר/GettyImages, Maddie Meyer
שחקני מיאמי היט חוגגים עם הגביע, אחרי שניצחו במשחק 7 והוכתרו כאלופי המזרח. Adam Glanzman, GettyImages
מגיע להם. מיאמי חוגגת בבוסטון/GettyImages, Adam Glanzman

כזכור, מיאמי הובילה 0:3 בסדרה ונראתה בדרכה הבטוחה לגמר, אחרי שניצחה בשני המשחקים הראשונים בבוסטון ועוד אחד במיאמי. הסלטיקס הצליחו לשמור על כבודם וניצחו במשחק הרביעי בפלורידה כדי לצמק ל-3:1, חזרו הביתה לבוסטון וניצחו שוב, ואז במשחק 6 הצליחו לנצח בזכות הסל הדרמטי של דרק ווייט והשוו ל-3:3 כדי לכפות משחק שביעי.

מיאמי מעפילה לגמר אחרי שנכנסה לפלייאוף בקושי, מהמקום השמיני במזרח, אחרי מאבק בפליי-אין, אבל ההיט הדיחו את מילווקי בסיבוב הראשון ואת ניו יורק בסיבוב השני, וכעת גם את הסלטיקס.

בוסטון קיוותה להיות הראשונה אי פעם ב-NBA שמוחקת פיגור 3:0, אבל מיאמי ניצחה בחוץ בזכות קור הרוח של כוכביה, ואומנם על הנייר היא נראית כאנדרדוג מובהק מול דנבר בגמר, אבל כרגע קשה מאוד להספיד אותה ולבטל את סיכוייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully