וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרוג מערכת ה-VAR בליגת העל: הקבוצות הסכימו לבקשת השופטים

29.5.2023 / 9:30

הקבוצות יסייעו לממן את שכלול המערכת לקראת העונה הבאה. באיגוד השופטים רוצים לרכוש מצלמות נוספות לאצטדיונים "בעייתיים"

תקציר הניצחון 0:3 של בית"ר ירושלים על מכבי נתניה בגמר גביע המדינה/ספורט1

עונת הכדורגל בליגת העל הסתיימה, ואחד הדברים שנעשה בהם שיפור זה השימוש בשופט ה-VAR. אם בשנים הקודמות היו יותר מדי טעויות גם אצלי שופטי המסך ובעיקר בקשר שבין שופט ה-VAR לשופט המרכזי, הרי שבעונה החולפת היו כבר מספר מקרים מאוד מינימליים של טעויות כאלה. באיגוד השופטים מסמנים את הנושא בהצלחה.

יחד עם זאת, היו בעונה החולפת יותר מדי מקרים של בעיה טכנית הקשורה בשימוש ב-VAR, יותר מדי פעמים של נתק בין מרכז ה-VAR בשוהם לבין המגרשים, מקרים של הפסקות חשמל ועוד פעמים שבהן משחקים התחילו כאשר מערכת ה-VAR עדיין לא הייתה מופעלת.

אתמול (ראשון) הגיעו נציגי איגוד השופטים, המנכ"ל יריב טפר, האחראי על ה-VAR שמואל שטייף ושופט ה-VAR הבכיר של ישראל זיו אדלר, כדי להרצות בפני הנהלת המנהלת ובתוכה כל נציגי הקבוצות, במטרה לסקור את השיפור במערכת ואת השינויים שנעשו השנה, אבל לא פחות חשוב מבחינת איגוד השופטים, כדי לשכנע שיש צורך במימון מצד הקבוצות בשדרוג מערכת ה-VAR.

רועי ריינשרייבר שופט כדורגל ניגש לבדיקת VAR. אריאל שלום
הטכנולוגיה אמורה להשתפר. רועי ריינשרייבר ניגש לבדיקת VAR/אריאל שלום

בסיום הפגישה הסכימו הקבוצות במנהלת הליגות, כי יש צורך להוציא את חדר ה-VAR מערוץ הספורט ולהקים עוד חדר VAR בשוהם, במרכז שבו יש כבר ארבעה חדרים. כמו כן, סוכם שיהיה עוד איש טכני בכל משחק על מנת לסייע בפתרון תקלות. בנוסף, המנהלת תרכוש עוד שרת לטובת המערכת בעלות של 60 אלף דולר, כדי שיהיה גיבוי לתקלות.

בנוסף, תתקבל החלטה בתקופה הקרובה על תקצוב לעוד מצלמות לטובת מגרשים שבהם אין מספיק מצלמות, כדי ששופטי ה-VAR יוכלו לקבל את ההחלטות מכמה שיותר זוויות צילום.

מדובר כאמור בתוספת משמעותית לשדרוג המערכת. בקבוצות רואים ב-VAR כלי מרכזי לעשיית צדק במשחקים ויסכימו לבקשת איגוד השופטים שהגיעה אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully