וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריקות בוז ברולאן גארוס: "תשאלו אותה מה היא חושבת על המלחמה"

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 19:41

סצינה דרמטית בפריז: מרתה קוסטיוק האוקראינית סירבה ללחוץ יד לסבלאנקה הבלארוסית: "לא מכבדת אותה, העיתונאים צריכים לשנות את השאלות אליה"

מרתה קוסטיוק מסרבת לחוץ יד ליריבתה ארינה סבאלנקה. רויטרס
מרתה קוסטיוק מסרבת לחוץ יד ליריבתה ארינה סבאלנקה/רויטרס

מתיחות גדולה נרשמה היום (ראשון) ביום הראשון של טורניר הרולאן גארוס, עם מפגש בין ארינה סבאלנקה (2) הבלארוסית לבין יריבתה האוקראינית מרתה קוסטיוק. האוקראינית הפסידה 6:3, 6:2 וכצפוי סירבה ללחוץ את ידה של יריבתה, ולאחר מכן הביעה את זעמה על ההתנהלות של סבאלנקה, שלא מגנה בפומבי את המלחמה באוקראינה, שבמסגרתה רוסיה בתמיכת בלארוס תוקפת את המדינה במהלך שגבה אלפי חיי אדם.

קריאות בוז נשמעו באצטדיון פיליפ שאטרייה אחרי שהאוקראינית סירבה ללחוץ יד, אבל זה היה צפוי: קוסטיוק הצהירה בעבר שהיא לא תלחץ יד ליריבות בסבב מרוסיה ובלארוס אם היא תרגיש שהן לא עשו מספיק כדי לדבר נגד הפלישה.

סבאלנקה אמרה: "אני מבינה למה הם לא לוחצים לנו ידיים. אני יכולה לדמיין שאם הם ילחצו לנו ידיים, אולי יקרה להם משהו מהצד האוקראיני. אני מבינה שזה לא אישי. זהו. איך אפשר לתמוך במלחמה? אף אחד. אנשים נורמליים לעולם לא יתמכו בזה".

הטניסאית האוקראינית מרתה קוסטיוק. Robert Prange, GettyImages
ממשיכה בחרם. קוסטיוק/GettyImages, Robert Prange

אבל עבור קוסטיוק זה עניין אישי. "אני מרגישה שאתם צריכים לשאול את השחקנים האלה מי הם היו רוצים שינצח במלחמה. כי אם אתם שואלים את השאלה הזאת, אני לא כל כך בטוחה שהאנשים האלה יגידו שהם רוצים שאוקראינה תנצח", אמרה בת ה-20 לכתבים.

"היא (סבאלנקה) אף פעם לא אומרת שהיא אישית לא תומכת במלחמה הזו, ואני מרגישה שעיתונאים צריכים לשנות את השאלות שאתם שואלים את הספורטאים האלה, כי המלחמה קורית. עברו 15 חודשים מאז שהמלחמה התחילה".

קוסטיוק, שהוריה עדיין גרים באוקראינה, אמרה שלסבאלנקה הייתה חובה לדבר בגלל מעמדה כשחקנית מובילה. "רק להגיד משהו, אני חושבת שהיא יכולה פשוט להוציא איזה הודעה, כי רוב האנשים האלה, הם אפילו לא יכלו לצאת מהמדינה... מישהי כמו ארינה... היא נמנעת מהאחריות שלה להביע דעה על הדברים הכי חשובים בעולם. אני לא יכולה לכבד אותה. "אני לא מכבדת אותה בגלל ההתנהלות שלה במצב הזה".

בשנה שעברה הטניסאית הרוסייה דריה קסטקינה מתחה ביקורת על המלחמה, וכינתה אותה "סיוט מלא".

"אני חושבת שקסטקינה אמרה את ההצהרה שלה, והיא לא חוזרת לרוסיה, וזו הבחירה שלה. אני יכול לראות שהיא אמיתית - היא ויתרה על משהו שחשוב לה כדי להישאר בצד של האמת, ושל האדיבות והחסד. אהבה," אמר קוסטיוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully