וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמת ענק: בוסטון קלעה בשנייה האחרונה, וכפתה משחק 7 מול מיאמי

טירוף בגמר המזרח: ג'ימי באטלר החזיר את ההיט מפיגור דו ספרתי ברבע האחרון, אבל סל של דרק ווייט על הבאזר העניק לסלטיקס ניצחון 103:104 ומנע הדחה. בוסטון תעשה היסטוריה במשחק המכריע?

אחיו של ניקולה יוקיץ' חוגגים עם מייקל מאלון את ההעפלה של דנבר לגמר ה-NBA/מתוך טוויטר

המשחק של הפלייאוף: סדרת גמר המזרח בין בוסטון למיאמי ממשיכה לספק דרמות ענק ומהפכים היסטוריים, וכעת חובבי הכדורסל יוכלו ליהנות ממנה עוד קצת, אחרי שהסלטיקס ניצחו 103:104 דרמטי בפלורידה וכפו משחק 7 ומכריע.

דרק ווייט היה חתום על סל הניצחון שנקלע על הבאזר מריבאונד התקפה, אחרי שמרכוס סמארט החטיא שלשה. הסל של ווייט מנע מג'ימי באטלר להפוך פעם נוספת לגיבור הגדול של הפלייאוף, אחרי שהוא החזיר את ההיט כמעט במו ידיו מפיגור 10 בשלהי הרבע האחרון, וקלע שלוש פעמים מקו העונשין 3 שניות לסיום, כשהוא מביא את ההיט לעמדת ניצחון.

בעקבות התוצאה, בוסטון תקבל את ההזדמנות לרשום הישג היסטורי ולהפוך לקבוצה הראשונה אי פעם שמוחקת פיגור 3:0 בסדרת פלייאוף ועולה שלב. 150 קבוצות ניסו לעשות זאת לפניה וכשלו, ומחרתיים היא תקבל את הצ'אנס להשלים את המשימה שעד לא מזמן נראתה בלתי אפשרית. כך או כך, הסלטיקס כבר הפכו לקבוצה הרביעית בהיסטוריה שמשווה ל-3:3 לאחר שהייתה בפיגור 3:0.

שחקני בוסטון סלטיקס חוגגים עם דרק ווייט. רויטרס
לא ייאמן. דרק ווייט חוגג/רויטרס
שחקני בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום, דרק ווייט. רויטרס
בדרך להיסטוריה. טייטום חוגג עם ווייט/רויטרס

נישאת על גלי המומנטום האדיר מהמשחקים הקודמים בסדרה, בוסטון פתחה את המשחק טובה, חדה ומפוקסת יותר. הם בנו יתרון דו ספרתי ראשון כבר ברבע הפותח, וראו את ג'ייסון טייטום משתלט על המשחק במחצית הראשונה עם 25 נקודות. זה לא הספיק כדי לבנות יתרון גדול מול היריבה העיקשת, שהצליחה לצמצם לקראת הירידה להפסקה ולרדת אליה בפיגור מינימלי של 4 נקודות, למרות מחצית התקפית חלשה של ג'ימי באטלר.

ג'יילן בראון ומרכוס סמארט היו המוציאים לפועל העיקריים של הסלטיקס ברבע השלישי בו הצליחו לשמור על היתרון, בזמן ששתי הקבוצות נראו לחוצות וכבדות, והתקשו לשים נקודות על הלוח. בסופו של דבר, הכל התנקז לדקות האחרונות. אסיסט של ג'ימי באטלר לשלשה של דאנקן רובינסון וסל נוסף שלו העניקו להיט יתרון כשנותרו שבע וחצי דקות לסיום, אבל הסלטיקס יצאו משם לריצת 5:16 ופתחו יתרון 10, 88:98, עם חמש דקות על השעון. גמור? לא אם תשאלו את ג'ימי באטלר. 9 נקודות שלו סחפו את ההיט לריצה משלהם, ו-53 שניות לסיום היתרון של בוסטון עמד על נקודה אחת בלבד.

ג'ייסון טייטום נחסם פעמיים בהתקפה הבאה, דאנקם רובינסון החטיא שלשה בצד השני, ומרכוס סמארט נשלח לקו העונשין אבל דייק רק פעם אחת משם כשנותרו 16 שניות. מיאמי יצאה להתקפה בפיגור של שתי נקודות, ועבירה של אל הורפורד על ניסיון שלשה של ג'ימי באטלר שלחה את כוכב מיאמי לקו העונשין, משם דייק שלוש פעמים בקור רוח אופייני, והעביר את היתרון להיט. בוסטון לקחה פסק זמן ממנו יצאה עם זריקה קשה מהשלוש של מרכוס סמארט, אבל למזלה דווקא דרק ווייט התגנב בזמן, ועם טיפ-אין דרמטי כשנותרה מאייה אחת על השעון, העניק את הניצחון.

שחקני בוסטון סלטיקס חוגגים עם דרק ווייט. Megan Briggs, GettyImages
גיבור השעה. דרק ווייט/GettyImages, Megan Briggs
ג'ימי באטלר, מיאמי היט. Mike Ehrmann, GettyImages
שוב הדהים, שוב זה לא הספיק. ג'ימי באטלר/GettyImages, Mike Ehrmann

עכשיו בוסטון רוצה לעשות היסטוריה. שלוש הקבוצות היחידות בהיסטוריה שכפו לפניה משחק 7 אחרי שהיו בפיגור 3:0, הפסידו את המשחק המכריע בחוץ. הסלטיקס יקבלו הזדמנות לעשות היסטוריה בבית, ולעלות לגמר מול דנבר. כך או כך, בוסטון מגלה בפלייאוף הזה חוסן מנטלי כמעט חסר תקדים, ועומדת כעת על מאזן 0:5 במשחקים עם פוטנציאל להדחה, כולל 0:3 במשחקי חוץ.

ג'ייסון טייטום סיים כקלע הבולט של בוסטון עם 31 נקודות (8 מ-22 מהשדה, 0 מ-8 מהשלוש, 15 מ-15 מהעונשין) כשהוא מוסיף 12 ריבאונדים, 5 אסיסטים ושתי חסימות. ג'יילן בראון כיכב אף הוא עם 26 נקודות ו-10 ריבאונדים, ולמרכוס סמארט היו 21 נקודות. גיבור הניצחון דרק ווייט סיים עם 11 ו-6 אסיסטים, וגם רוברט וויליאמס הגיע לספרות כפולות ותרם 10 נקודות משלו. את הניצחון הסלטיקס השיגו למרות יום קליעה חלש מחוץ לקשת, עם 7 שלשות ב-20% בלבד.

בצד השני, ג'ימי באטלר עשה כל שביכולתו, התאושש משלושה רבעים חלשים ברמה האישית וסיים את המשחק עם שורה סטטיסטית של 24 נקודות, 11 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. קיילב מרטין שהוקפץ לחמישייה בניסיון לשנות משהו בדינמיקה של הסדרה, בלט עם 21 ו-15 ריבאונדים וגם גייב וינסנט שחזר אחרי שהחמיץ את המשחק הקודם בשל פציעה, סיפק את הסחורה עם 15. באם אדבאיו רשם דאבל-דאבל עם 11 נקודות (4 מ-16 בלבד מהשדה), 13 ריבאונדים וגם 5 אסיסטים ודאנקן רובינסון הוסיף 13 מהספסל, אבל זה לא הספיק למיאמי, ששוב נמצאת כעת עם הגב לקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully