וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי "נפרד בסטייל" מפ.ס.ז', החוזה המפתיע בברצלונה כבר מחכה

הכוכב הארגטינאי "הוכיח לפ.ס.ז' מה היא מפסידה" ושבר עוד שני שיאים היסטוריים, בברצלונה בטוחים שהקאמבק בדרך וחושפים למה ירוויח יורו אחד יותר מלבנדובסקי. גאלטייה חוגג אליפות ומצהיר: "מגיע לי להמשיך לעוד עונה"

משחק האליפות של בנפיקה: ניצחון 0:3 על סנטה קלרה/ספורט1

פריז סן ז'רמן הפכה אתמול (שבת) לקבוצה עם הכי הרבה אליפויות בצרפת כשזכתה בתואר ה-11 בתולדותיה, והמאמן כריסטוף גאלטייה מתעקש: אל תקלו בזה ראש. זו הייתה עונה ארוכה עבור פ.ס.ז', מלאת עליות וירידות. לאחר שפתחה את העונה עם רצף של 17 משחקים ללא הפסד, אחרי המונדיאל חלה דעיכה. זה התחיל בתבוסה מול לאנס בתחילת השנה, ורצף מאכזב שלפרקים הטיל בספק את האליפות.

"במסגרת המקומית, זו הצלחה", אמר גאלטייה, "אנחנו האלופים. עונה קטסטרופלית היא כאשר פ.ס.ז' לא זוכה בליגה. למרות שזה אולי נראה קל, להיות אלופים דורש ביצועים. פעמיים בשנים האחרונות פ.ס.ז' לא זכתה באליפות, ואלה היו עונות מאוד מאוד קשות. היו כמה רצפים מאכזבים, במחצית השנייה של העונה. אנחנו הולכים לנתח את הכל ברוגע, במבט לאחור, ובהרבה בהירות".

גאלטייה טוען שהוא ראוי להמשיך לעונה שנייה, למרות שהביקורות כלפיו בעונה החולפת היו רבות ומגוונות. "כן, אני חושב שמגיע לו להמשיך. נתתי את כל מה שהיה לי, הצלחתי להחזיק מעמד בכמה רגעים קשים מאוד. באופן אישי, אני מרגיש שמגיע לי להמשיך".

לסנט אטיין יש 10 אליפויות, למארסיי 9, מונאקו ונאנט עם 8 כל אחת. "בואו לא ניקח זכייה בתואר כמשהו טריוויאלי", אמר גאלטייה, "ראינו גם בבונדסליגה שזה לא דבר קל לקחת אליפות. עכשיו אני רק חושב על אשתי שלא הייתה לה עונה קלה, ועל לואיס קמפוס איבד את אמא שלו".

היו"ר נאסר אל חלאיפי: "זה רגע היסטורי עבור פ.ס.ז. התואר ה-11 של המועדון הוא תגמול לכ העבודה הקשה שהשקענו כאן ב-12 השנים האחרונות. אני רוצה להודות לכל מי שתרם להצלחה העונה, אנחנו כבר לא יכולים לחכות ללשבוע הבא, לחגוג מול הקהל שלנו בפארק".

ליאונל מסי, פריז סן ז'רמן. JEAN-CHRISTOPHE VERHAEGEN/AFP, GettyImages
"נפרד בסטייל". מסי/GettyImages, JEAN-CHRISTOPHE VERHAEGEN/AFP

החגיגות של פ.ס.ז' עמדו בצל מה שהיה קרוב לוודאי המשחק האחרון של ליאו מסי בקבוצה. באופן סמלי, מסי נפרד מהאוהדים שלא עשו לו חיים קלים עם ערב שכל כולו המחשה של גדולתו ההיסטורית. מסי כבש את השער היחיד של פ.ס.ז' במשחק, והפך למלך השערים בתולדות חמש הליגות הבכירות באירופה, עם 496 כיבושים - אחד יותר מיריבו הנצחי כריסטיאנו רונאלדו.

מסי הגיע לשיא אחרי 577 הופעות, בעוד רונאלדו כבש 495 שערים ב-626 משחקים. בסך הכל, מסי כבש בממוצע 0.86 שערים למשחק. רונאלדו לדוגמא עומד על 0.79 שערים למשחק, וגרד מולר שמדורג שלישי בטבלה כבש 0.85.

מסי קבע שיא מדהים נוסף כשהפך לשחקן המעוטר בתולדות הכדורגל העולמי לצד דני אלבס. האליפות של פ.ס.ז' הייתה התואר הקבוצתי ה-43 בקריירה של מסי. וא זכה ב-10 אליפויות ספרד, 7 גביעים בספרד, 8 פעמים בסופר קופה הספרדי, 4 פעמים בליגת האלופות, 3 פעמים בגביע העולם לקבוצות, 3 פעמים בסופר קאפ האירופי, פעמיים באליפות צרפת, פעם אחת בגביע הצרפתי, פעם אחת בגביע העולמי, פעם אחת בקופה אמריקה, פעם אחת בפינליסימה, פעם אחת במונדיאל עד גיל 20 ובאמתחתו גם מדליית זהב אולימפית.

"ליאו נפרד בסטייל מפ.ס.ז', והוכיח לה מה היא מפסידה בעקבות ביחס שלה כלפיו", כתבו בתקשורת הארגטינאית.

לפי פבריציו רומאנו, "מסי יעזוב את פ.ס.ז' בשבועות הקרובים", ובברצלונה ממשיכים להתעקש שהוא בדרך לקאמבק למועדון בו בילה את מרבית הקריירה. לפי "מונדו דפורטיבו", מסי ואביו חורחה המשמש כסוכנו, כבר מודעים לפרטי החוזה שיוצע למסי במסגרת תוכנית ההבראה של ברצלונה, שנראה שתאושר בקרוב על ידי הליגה הספרדית.

במסגרת החוזה מסי אמנם יתפשר על מיליונים רבים שהיה יכול להרוויח בסעודיה, אבל ירוויח יורו אחד יותר מרוברט לבנדובסקי, בכיר המשתכרים בברצלונה בעונה החולפת, "כדי לגרום לו להבין שהוא נמצא בראש ההיררכיה". לפי ההערכות בברצלונה, ההכנסות של המועדון יגדלו ב-25% אם מסי אכן יחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully