וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בעקבות ההחלטה לצמצם את ליגות הנוער: "בלעדינו אין כדורגל"

27.5.2023 / 12:17

המתנגדים טוענים למחטף ופגיעה בכדורגלן ובקבוצות הפריפריה. התומכים טוענים שאנשי המקצוע ו-ועדת הנוער החליטו מזמן שזה יקדם את הענף. האם ליגת העל לנוער תקטן ל-14 קבוצות עם פלייאוף עליון ותחתון? ההחלטה מחר

הנשיא העניק לבית"ר ירושלים את גביע המדינה: "האלימות - מצב חירום"/אבי רוקח

בזמן שהכדורגל הישראלי מתכונן למשחק ההיסטורי של הנבחרת עד גיל 20 הערב (שבת, 00:00) במונדיאליטו, ממנו עשויה הנבחרת להעפיל לשלב שמינית הגמר, מתחוללת כאן סערה אמיתית בכל הקשור לליגות לנוער ולנערים.

הנהלת ההתאחדות לכדורגל תתכנס מחר (ראשון) לאשר בישיבה לא מעט שינויים בתקנון ומבנה הליגות לכדורגל. אחד הסעיפים שמובילים להתקוממות אמיתית בשלושת ימי החג האלה הוא שינוי וצמצום מבנה הליגות במחלקות הנוער. בישיבה מחר מתכוונים להעביר החלטה לפיה ליגת העל לנוער, אשר מונה 16 קבוצות, תצומצם ל-14 קבוצות, וכך גם הליגות שמתחת.

ועדת הנוער שעסקה בסוגיה הזו במשך זמן רב, גרסה כי יש מקום לצמצום מספר הקבוצות ולהפוך את ליגת העל לנוער למתכונת של ליגת העל לבוגרים. המשמעות - 14 קבוצות, ואולי אף חלוקה לפלייאוף עליון ותחתון.

קבוצת הנוער של מכבי חיפה, אלופת ליגת העל 2022/23. מכבי חיפה, אתר רשמי
סערה גדולה. קבוצת הנוער של מכבי חיפה/אתר רשמי, מכבי חיפה

לרעיון הזה יש מתנגדים רבים בקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית, ומכתבים בעניין נשלחו במהלך החג על ידי קבוצת מאבק משותפת שהוקמה, הן ליושב ראש ההתאחדות שינו זוארץ והן לשר התרבות והספורט מיקי זוהר.

במטה המאבק אותו מובילות הפועל באר שבע, הפועל חיפה, בני סכנין ועירוני קרית שמונה, נמסר בין היתר כי "במקום לצמצם קבוצות ולמנוע מילדים להגשים את החלום, יש צורך בהול להרחיב את הליגות ולהגיע למספר רב ככל האפשר של שחקנים בכל ישראל. בטח ובטח שלא לצמצם את הליגות ובפועל יוצא לפגוע בסיכויים של עשרות אלפי ילדים מכל רחבי הארץ שחולמים להיות שחקני כדורגל. בלעדינו אין כדורגל, וכולם צריכים להבין את זה".

המתנגדים לצמצום הוסיפו: "מהלך זה יוביל לפיטורי מאמנים, למועדונים להיות אך ורק תחרותיים, וזאת במקום ללמוד את יסודות המשחק מגיל צעיר ולא יהיו שום תהליכים מקצועיים לפיתוח שחקנים".

הגורמים אשר תומכים במהלך הצמצום עומדים על כך כי מדובר בהחלטה מקצועית שנבחנה כאמור זמן רב בוועדת הנוער של ההתאחדות לכדורגל. הם טוענים שאנשי מקצוע כמו ילה חוס ובוני גינזבורג הובילו את התהליך, ועמדו על כך שהשינוי יביא לשיפור בקידום איכות הכדורגלן הצעיר בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully