וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתת את הטון: לוטון חולמת על עלייה היסטורית לפרמיירליג

אחת הערים הגרועות ביותר באנגליה, עם קבוצה שכמעט נעלמה מהמפה ומגרש ש"מגדיר מחדש את חוויית ההצטופפות", נמצאת פתאום במרחק של ניצחון אחד מהפרמיירליג (שבת, 18:45, ספורט1)

תקציר: לוטון - סנדרלנד 0:2/ספורט1

בשנים האחרונות בעיקר ראינו מועדוני 'יו-יו', מושג המתאר קבוצות שעולות ויורדות מהפרמייר ליג לליגת המשנה בתדירות קבועה, חוזרים על תסריט העליה לליגה העליונה או לחילופין קורסים בשנית לצ'מפיונשיפ. ווטפורד ונוריץ' הן דוגמאות מובהקות למועדונים שחוסר העקביות המקצועי שהם מציגים מוביל כתוצאה מכך לניתוק מוחלט מהקהל שלהם, ליציעים ריקים ולתחושת תסכול גלויה בקרב אוהדיהם שכבר שבעו מהנדנדה השלילית שמובלת על ידי בעלי הקבוצות. כל עליית ליגה נתפסת כעוד מטרה שהושגה וכל צניחה בחזרה לליגת המשנה נתפסת כחלק מהמדיניות שנקבעת על ידי ראשי המועדון, שבסופו של דבר יודעים כי 'מצנח הזהב' שיוענק להם מכספי זכויות השידור לעונתם הראשונה מחוץ לפרמייר ליג יסייע להם ככל הנראה להמשיך ולהגדיל את שורת הרווח של המועדון. ולכן עצם העובדה שלוטון טאון נמצאת מרחק משחק אחד בלבד ממקום בו מעולם לא ביקרה ועם סטטוס זר לה לחלוטין- קבוצת פרמייר ליג- מוסיפה מימד עצום של ריגוש שלא זכור במולדת הכדורגל כבר שנים רבות.

לוטון אמנם כבר חוותה הצלחה מקצועית אדירה בשנה שעברה כאשר סיימה את העונה הקודמת במקום השישי והודחה בחצי גמר הפלייאוף על ידי האדרספילד ועל אף הרצון הטבעי לעשות צעד קדימה מקצועית ולנסות להעפיל לפרמייר ליג השנה, היא לא הצטיירה כאחת הקבוצות הפייבוריטיות לעליית ליגה טרם תחילת העונה הנוכחית. התקציב שלה הוא מהצנועים בליגה, סגל שחקניה נחשב לאלמוני למדי והתשתיות שהמועדון יצר לאורך השנים נחשבות למיושנים למדי. מרבית פרשני הצ'מפיונשיפ לא ניבאו לה הצלחה יתרה, אולם הקבוצה הפכה את אחד החסרונות המרכזיים שלה- אצטדיונה הביתי- ליתרון העיקרי שלה. ביתה של לוטון טאון, קנילוורת' רואד, נבנה אמנם באותה שנה כמו מגרשה של פולהאם, קרייבן קוטג', בשנת 1905, אולם המרחק בין שני האצטדיונים הוא עצום. בזמן שפולהאם- הממוקמת באחד מאיזורי המגורים העשירים והמפוארים ביותר בבריטניה כולה- לוטון נחשבת לעיירה מורכבת למדי ובעלת אחוזי פשיעה גבוהים. יש הטוענים כי מגרשה הביתי הוא פועל יוצא ישיר של העיירה עצמה- מוזנח ורעוע, אך דווקא הקושי הפיזי עמו לוטון התמודדה הפך למעשה ליתרונה המרכזי בעונת 2023/2022.

האצטדיון הביתי של לוטון טאון. Marc Atkin, GettyImages
איך בכלל אפשר לארח כאן משחקי פרמיירליג? קנילוורת' רואד/GettyImages, Marc Atkin

קנילוורת' רואד מוגדר בעיניים אובייקטיביות כאצטדיון 'נון-ליג', שראוי לארח משחקי ליגה חצי מקצועניים במקרה הטוב, וכאצטדיון מיושן שמוטב היה להיהרס, במקרה הרע. כניסת אוהדי קבוצת החוץ ליציע ה-'אוק רואד אנד' המפורסם כרוכה במעבר דרך בתים של השכנים הסמוכים לאצטדיון תוך פסיעה על דשא ביתיהם והמעבר הראשי ליציע המרכזי כל כך נמוך במקומות מסויימים, שעליך להוריד את ראשך משמעותית על מנת להימנע מחבטה בכסאות העץ שמעטרים את הטריבונה. יציע העיתונאים כה אינטימי ודחוק, שבמשחק הגביע בעונה שעברה נגד צ'לסי חלק מנעליהם של אנשי התקשורת היו במרחק של סנטימטרים ספורים מראשו של מנג'ר הבלוז, תומאס טוכל, שהסתובב פעמיים לכיוונם של הכתבים במהלך המשחק ודרש מהם בהומור להנמיך את עוצמת הסאונד של המכשירים הניידים שלהם, משום שהוא שומע כל מילה. לוטון טאון כבר החלה בבניה אינטנסיבית של אצטדיונה החדש שיכיל למעלה מ-25,000 צופים, אבל גם אם בנייתו תושלם כראוי ותעמוד בסטנדרטים הנוקשים של הליגה, הוא לא עתיד להיות מוכן עד לתחילת שנת 2024 (לכל המוקדם), מה שגרם לגל ביקורות על האם- במידה ואכן תעפיל לפרמייר ליג- לוטון בכלל ראויה לארח את משחקיה הביתיים בקנילוורת' רואד.

מחר (שבת, 18:45, ספורט1) תעמוד לוטון במבחן הגדול ביותר שלה בעשרות השנים האחרונות כאשר תעלה על כר הדשא בוומבלי הנוצץ בעימות ישיר נגד קובנטרי סיטי על הכרטיס האחרון לפרמייר ליג. צירוף המילים 'לוטון טאון, פרמייר ליג' הוא משפט שמעולם לא נאמר בקונוטציה אחת זאת בשל העובדה שהקבוצה צנחה מן הליגה העליונה בעונת המשחקים האחרונה שהתקיימה עד להקמת הפרמייר ליג ומאז העפלה בחזרה לבמה המרכזית נתפסה כפנטזיה בלתי מושגת עבור אוהדי ה-'האטרס' המקומית. במשך שנים רבות, תושבי העיירה נטו להצניע את היותם תושבי המקום, ששויכה באופן תמידי לאחד המקומות הגרועים ביותר למחיה באנגליה, אבל על הבמה המרכזית כיום באצטדיון הלאומי סיפור הסינדרלה המקומי עשוי לקבל תפנית עוצמתית של ממש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טום לוקייר, שחקן לוטון. רויטרס
נוגעים בחלום. טום לוקייר/רויטרס

המושגים 'מועדון כדורגל וקהילה' היו בעברם שזורים האחד בשני באופן טבעי, אולם לאור המשאבים הפיננסים העצומים שמוזרקים למועדונים המקצוענים כיום, מרבית הנסיונות של הקבוצות לייצר חיבור כנה ואמיתי עם אנשי המקום שבו הם נמצאים, נתפס לעתים רבות כניסיון למטרות יחסי ציבור וללא כוונה עמוקה ממשית. בלוטון, באופן חד משמעי, המציאות היא שונה לחלוטין. בסיום עונת 2009/2008 בה לוטון טאון נשרה מפירמידת ה-'פוטבול ליג' המקצוענית לליגה החמישית החשש מורטיגו מקצועי וקריסה טוטאלית היה חי וקיים. בסקר שערכה התקשורת המקומית עם תושבי העיירה בתום עונת הירידה , קרוב לחמישים אחוז מהם ענו כי הם משוכנעים שאיכות חייהם תדרדר משמעותית במידה וקבוצת הכדורגל המקומית שלהם תחדל מפעילות. בסקר נוסף שנערך שבועות ספורים לאחר מכן הודו קרוב לשבעים אחוז מתושבי לוטון כי הם מוכנים שהמועצה המקומית תייקר את תשלומי הארנונה, במידה וזה יוביל להגדלת הסיוע העירונית במועדון המקומי ותבטיח את מניעת התפרקותו.

בשנת 1987 בגיליון השנתי של 'מגזין אצטדיוני הכדורגל בבריטניה', הוגדר קנילוורת' רואד כ-'מגרש המגדיר מחדש את חוויית ההצטופפות. לא חווית או הפנמת באמת מהי משמעות המושג חוויית כדורגל צפופה, עד שביקרת בקנילוורת' רואד', נכתב. מעל 35 שנה חלפו מאז ההגדרה המדוייקת של ביתה של לוטון טאון ובזמן שהמציאות הקיימת בכדורגל האנגלי השתנתה לחלוטין באופן המגדיר את חוויית הצפייה של האוהדים, הקשר בין לוטון טאון, אצטדיונה ובסיס אוהדיה חזק מתמיד. הם היו שם, בימים הקודרים שבהם החשש לקיום הקבוצה היה מוחשי ויומיומי, בנסיעות ליעדים אנונימיים ולמשחקי חוץ רחוקים שנות אור מתהילת הליגה העליונה האטרקטיבית. לוטון טאון נמצאת מרחק בודד מהעושר, היוקרה והאינטנסיביות המרתקת שמלווה כל קבוצת פרמייר ליג. המחשבה על כך ששחקני וורלד קלאס בדמותם של ארלינג הולאנד, הארי קיין ומרכוס ראשפורד עשויים לרוץ על כר הדשא בקנילוורת' רואד בעוד פחות משלושה חודשים עשויה להפוך למציאות של אוהדי הקבוצה, שינסו מחר באצטדיון הלאומי להעניק את הרוח הגבית החיובית הנדרשת לשחקניו של רוב אדוארדס כדי להפוך את הפנטזיה לחווייה מוחשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully