וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין בחיים: בוסטון הביסה את מיאמי 99:116 בחוץ ונמנעה מסוויפ

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 6:55

ערב קליעה משופר מחוץ לקשת והתעלות של ג'ייסון טייטום שלהט עם 34 נקודות ו-11 ריבאונדים והפך לשיאן השלשות של הסלטיקס בפלייאוף, סידרו 1:3 בגמר המזרח. ההיט ספגו הפסד ביתי ראשון בפוסט סיזן

אחיו של ניקולה יוקיץ' חוגגים עם מייקל מאלון את ההעפלה של דנבר לגמר ה-NBA/מתוך טוויטר

עדיין בחיים: בוסטון גברה הלילה (בין שלישי לרביעי) 99:116 על מיאמי בחוץ, וצימקה את התוצאה בגמר המזרח ל-1:3 להיט, כשהיא נמנעת מהדחה בסוויפ. דנבר שכבר ממתינה ליריבה הבאה בגמר אחרי שהשלימה 0:4 על הלייקרס בגמר המערב, תצטרך להמתין לפחות עוד יומיים כדי לדעת סופית את מי תפגוש בקרב על הטבעת.

על הסלטיקס עברו ימים לא פשוטים מאז ההפסד במשחק השלישי. ביקורות על הכוכבים שלא הופיעו עד כה לסדרה, שמועות על תככים בחדר ההלבשה, על סכסוכים בין השחקנים ועל חוסר אמון שלהם מאחורי הקלעים במאמן ג'ו מאזולה - את הכל בוסטון הצליחה לשים בצד לערב אחד, או ליתר דיוק למחצית אחת, במהלכה חזרה מפיגור וגילתה אופי בדרך לניצחון.

ג'ייסון טייטום סיפק את משחקו הטוב ביותר בסדרה והתעלה עם 34 נקודות ו-11 ריבאונדים וחמישה שחקנים נוספים הגיעו לספרות כפולות ותמכו בו, כשהגורם המכריע במשחק הוא איפוס הידית של שחקני הסלטיקס מחוץ לקשת. אחרי שקלעו בקצב נמוך ובאחוזים נמוכים בשלושת המשחקים הקודמים בסדרה, הלילה בוסטון צלפה 18 שלשות ב-40 אחוזים לעומת 8 ב-25% בלבד של ההיט - והנתון הזה הכריע את המשחק.

שחקני בוסטון סלטיקס חוגגים עם ג'ייסון טייטום. רויטרס
הציל את הכבוד. טייטום חוגג/רויטרס
ג'ימי באטלר, מיאמי היט. רויטרס
לא תמיד מסוגל לעשות קסמים. ג'ימי באטלר/רויטרס

המחצית הראשונה התנהלה בשליטה של ההיט, שנראו נחושים להכריע את הסדרה באולם הביתי ולהתחיל כבר בהכנות למפגש עם ניקולה יוקיץ' וחבריו בגמר. ג'ימי באטלר המשיך להיראות מצוין, קיילב מרטין וגייב וינסנט המשיכו לתפקד היטב על תקן האקס פקטורים, וההיט ירדו להפסקה ביתרון 6. היתרון צמח ל-9 בפתיחת הרבע השלישי, אבל זה היה הרגע בו הסלטיקס התעוררו, ובדקות הבאות נראו סוף סוף כמו הקבוצה ההתקפית המרשימה שהיו לאורך כל העונה. הם יצאו לריצת 0:18 תוך שלוש דקות והפכו את הקערה על פיה. בסך הכל, על פני 14 דקות במחצית השנייה, הם רצו 22:48.

ג'ייסון טייטום שהיה בלתי ניתן לעצירה במחצית השנייה קיבל מנוחה בפתיחת הרבע האחרון וזה כמעט עלה לג'ו מאזולה ביוקר, ההיט כבר קיזזו את ההפרש ל-5 בלבד ונראה היה שהסלטיקס שוב מאבדים ביטחון ואולי מאבדים גם את הראש, אבל טייטום חזר, הקבוצה התעשתה ופתחה את היתרון מחדש. באותו רגע הוכרע סופית המשחק, ולהיט כבר לא הייתה דרך חזרה.

מאמן בוסטון סלטיקס ג'ו מאזולה. רויטרס
הסלטיקס דחו את הקץ, גם בשבילו. ג'ן מאזולה/רויטרס
ג'יילן בראון, בוסטון סלטיקס. רויטרס
אחד משישה שחקנים בספרות כפולות. ג'יילן בראון/רויטרס

ג'ייסון טייטום סיים את המשחק עם 33 נקודות, 11 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, בערב חשוב שהוכיח את אופיו. היו לו 25 נקודות במחצית השנייה, ובסך הכל בשני הרבעים האחרונים הוא היה אחראי ישיר בסלים או אסיסטים ל-40 נקודות מתוך ה-66 של הסלטיקס. טייטום גם הפך לשיאן השלשות של בוסטון בפלייאוף, אחרי שעקף את פול פירס. עוד חמישה שחקנים סייעו לטייטום וקלעו בספרות כפולות: ג'יילן בראון סים עם 17, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, דרק ווייט תרם 16, גרנט וויליאמס הוסיף 14 מהספסל וגם אל הורפורד (12, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים) ומרכוס סמארט (11 ו-6 אסיסטים) עשו את שלהם.

בצד השני, ההיט ספגו הפסד בית ראשון העונה בפלייאוף אחרי שישה ניצחונות רצופים. ג'ימי באטלר הוביל את הקבוצה פעם נוספת עם 29 נקודות, 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, גייב וינסנט (17) וקיילב מרטין (16) שוב היו האקס פקטורים, אבל באם אדבאיו לא היה מספיק דומיננטי, והסתפק ב-10 נקודות עם 7 זריקות בלבד מהשדה.

גם אחרי הניצחון הלילה שקבע שבוסטון תארח את המשחק השביעי בסדרה אם תצליח לנצח בשני המשחקים הבאים ולהשוות ל-3:3, ברור שהסיכויים למהפך נמוכים. 150 פעמים בעבר נקלעו קבוצות לפיגור 3:0 בפלייאוף ואף לא פעם אחת זה הסתיים במהפך, כך שבוסטון עדיין יודעת שגם אם הקרב כמעט אבוד מראש, לפחות היא שמרה על הכבוד.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully