וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הספורט לדירקטוריון מנהלת הליגה: תוספת של כ-30 מיליון שקל לקבוצות

23.5.2023 / 18:59

במהלך פגישה שנערכה בין מיקי זוהר לנציגי כל הקבוצות הוצגה תוכנית שצריכה להיות מגובשת לחלוטין עד ליום לאחר סיום הליגה על מנת שתוחל על עונת 2023/24. מספר הקבוצות בליגה יישאר על 13

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 23.5/ספורט1

דירקטוריון מנהלת ליגת העל בכדורסל נפגש היום (שלישי) עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר בישיבה שנערכה בתל אביב. במהלך הפגישה הציג זוהר תוכנית שבה אמור להיכנס לליגה תוספת של 30 מיליון שקל, שאמורה להיות מחולקת לקבוצות שירשמו עד ארבעה זרים בטופס במשך כל העונה. כזכור, לפני כחודשיים, בעת המשבר בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים הובטחה תוספת של 60 מיליון שקל למנהלת הליגה לקבוצות שירשמו עד ארבעה זרים.

בפגישה עצמה עלו לא מעט שאלות מצד חברי דירקטוריון מנהלת הליגה לזוהר על התוכנית, שעל פי חברי דירקטוריון שנכחו בפגישה, "הביע ידע רב וחי את עולם הכדורסל", אך לא על כל השאלות ניתנו תשובות מוחלטות. חלק מהשאלות היו על רזולוציות קטנות של מהלך העונה, כולל על שאלת החלפת זרים במהלכה, לדוגמא במקרה של פציעה. מספר הקבוצות בליגה ייעלה ל-14 רק בתום העונה הקרובה, כשבעונה הקרובה ישחקו בליגה 13 קבוצות.

זוהר ומנהלת הליגה ינסו להגיע להסכם כתוב עד ה-15 ביוני, יום לאחר סיום ליגת העל, על מנת להחיל את התוכנית כבר על העונה הקרובה. התקווה היא כי השאלות שלא נענו יפתרו בתקופה הקרובה וכי הכסף שאמור לעבור בתקציב שמאושר בימים הללו ייכנס לקופת המנהלת והקבוצות.

יו"ר מנהלת הליגה ארי שטיינברג עם יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי. דני מרון, מנהלת הליגה, אתר רשמי
בשורה לקבוצות? יו"ר המנהלת ארי שטיינברג ויו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי/אתר רשמי, דני מרון, מנהלת הליגה

"אני רוצה שנצמצם פערים מאירופה, התחושה שלי שאירופה בורחת לנו", פתח השר זוהר את דבריו והסביר, "יש לנו ליגה טובה, אבל עצם זה שיש שחקנים שבורחים לשחק באירופה מדאיג אותי, אני מפחד שנגיע למצב שנישאר פה רק עם שחקנים לא מספיק טובים. חשבתי שהגיע הזמן שנעלה את הרמה וגם נשפר את המצב של השחקנים הישראלים. שאלו אותי איך עושים את זה? אם נניח יהיה מספיק כסף לקבוצות להביא זרים עם רקורד מסוים אז לא יהיה מקום לטעויות וכך גם יהיה יותר במה לישראלים".

השר תיאר את המתווה באופן מפורט לקבוצות: "אני בעד ליגה של 14 קבוצות בשביל שיהיו יותר דקות לישראלים. אם רוצים ליגה טובה ותחרותית צריך לשים תקציב מינימום גבוה יותר. כל מי שישחק לאורך עונה שלמה עם ארבעה זרים בטופס יקבל את הכסף מהמשרד. אם יש קבוצות שלא רוצות את המגבלה הזאת עליהן זה בסדר גמור אבל ידעו מראש שלא יקבלו את הכסף. זו תהיה תוספת של 30 מיליון שקל למספרים של היום. זה יהפוך את הליגה למאוד מעניינת ואטרקטיבית ואין פה שאלה שזה ישפר משמעותית את השחקנים הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully