וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה עושים היסטוריה: דנבר השלימה סוויפ על הלייקרס ועלתה לגמר ה-NBA

הדרך המושלמת לעלות לגמר ראשון אי פעם: אחרי מחצית מופלאה של לברון ג'יימס, ניקולה יוקיץ' התעורר, החזיר את הנאגטס ממינוס 15, ושרד כל הדרך ל-111:113 גדול, תוך שהוא הופך לשיאן הטריפל דאבלים בפלייאוף. 40 נקודות של ג'יימס לא מנעו ממנו הדחה בסוויפ שלישי בקריירה

ג'ימי באטלר חוגג את ההעפלה של מיאמי היט לחצי גמר המזרח/מתוך האתר הרשמי של מיאמי

אין דרך יותר מתוקה מזו לעשות היסטוריה: דנבר עלתה הלילה (בין שני לשלישי) לגמר ה-NBA לראשונה בתולדותיה, אחרי שניצחה 111:113 את הלייקרס בלוס אנג'לס והשלימה סוויפ עם 0:4 מרשים בגמר המערב. לילה היסטורי שכזה עבור הנאגטס היה חייב להיות שזור בהיסטוריה פרטית של ניקולה יוקיץ', שכבר נראה שאפשר להכריז עליו כגדול שחקני הקבוצה בכל הזמנים. הסנטר הסרבי סיפק עוד משחק עילאי עם 30 נקודות, 14 ריבאונדים ו-13 אסיסטים, ובכך שבר את השיא של ווילט צ'מברליין שהחזיק 56 שנים, כשהגיע ל-8 טריפל דאבלים בפלייאוף אחד - יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה.

יוקיץ' גם היה חתום על מה שהתברר כסל הניצחון 51 שניות לסיום, והוסיף 3 חסימות בערב פנטסטי נוסף שהמחיש כמה הוא מוכן ללכת כל הדרך לאליפות ולבסס את מעמדו כאחד הסנטרים הגדולים בכל הזמנים.

בצד השני, לברון ג'יימס רשם משחק הירואי שלא הספיק. בגיל 38, כשהוא והלייקרס עם הגב לקיר, קינס ג'יימס רשם מחצית ראשונה אדירה עם 31 נקודות - הכי הרבה שלו אי פעם במחצית כלשהי בפלייאוף - והצעיד את הלייקרס ליתרון בטוח. הוא סיים את משחק ענק בו לא נח למשך 6 שניות בלבד עם 40 נקודות, 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אבל ירד מאוכזב אחרי שהחטיא חצי דקה לסיום, ונחסם בהתקפה האחרונה של המשחק על ידי ארון גורדון. בשורה התחתונה, ג'יימס מודח בסוויפ בפעם השלישית בקריירה, והלייקרס מסיימים פלייאוף מפתיע עם מפח נפש.

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס. Harry How, GettyImages
אגדה בהתהוות. יוקיץ'/GettyImages, Harry How
לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. Harry How, GettyImages
אגדה שהייתה באמת. לברון/GettyImages, Harry How

לברון הצהיר לפני המשחק שהוא עדיין מאמין שאפשר לעשות מהפך היסטורי, וגיבה את האמירות הללו עם פתיחה סוערת. ג'יימס קלע לא פחות מ-21 נקודות ברבע הראשון לבדו, ודאג שהלייקרס יובילו בבטחה במחצית הראשונה. להפסקה לברון ירד עם 31 נקודות - הכי הרבה שלו אי פעם במחצית אחת בפלייאוף - והלייקרס הובילו ב-15 הפרש, במה שנראה היה כמו פוטנציאל לתבוסה. אבל דנבר של העונה רעבה, חדה ולא מורידה את הרגל מדוושת הגז אפילו לרגע אחד, ולמחצית השנייה יצאה קבוצה אחרת לחלוטין, לוחמנית וקטלנית.

יוקיץ', ג'מאל מארי וארון גורדון שסיפק משחק מצוין בתור הצלע השלישית בהתקפה, נגסו לאט לאט בהפרש ולקראת סוף הרבע השלישי השלימו מהפך, כשהם סוגרים רבע מושלם של 16:36, ומסיימים אותו ביתרון חמש. הלייקרס כבר נראו על סף שבירה, עד שדרווין האם הוציא מהנפטלין את טריסטן תומפסון, שהביא לקבוצה אנרגיות מחודשות ועזר לה להתאושש. יחד עם דקות טובות נוספות של לברון ועם התעוררות של אנתוני דייויס, הלייקרס חזרו ליתרון. אבל בכל פעם שנראה היה שהם בונים מומנטום, יוקיץ' דאג לצנן את ההתלהבות עם סל או אסיסט.

51 שניות לסיום, במצב של שוויון, קלע הסרבי את מה שהתברר כסל הניצחון. לברון החטיא בהתקפה הבאה, גם ג'מאל מארי לא מצא את הטבעת בצד השני, והלייקרס חזרו מפסק זמן להתקפה של עונה. לברון ג'יימס קיבל את הכדור לבידוד וחדר לסל, אבל חיכו לו שם שני שומרים של הנאגטס והוא נחסם על ידי ארון גורדון.

שחקני דנבר נאגטס מקיפים את לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. רויטרס
התעלות הגנתית בדקות הסיום. דנבר חוגגת אחרי ההחטאה של לברון בשנייה האחרונה/רויטרס
ג'מאל מארי, דנבר נאגטס, לצד לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. Harry How, GettyImages
איזו סדרה. ג'מאל מארי לצד לברון/GettyImages, Harry How

דנבר חגגה כאמור לילה היסטורי. זו ההעפלה הראשונה שלה אי פעם לגמר ה-NBA, אבל זה לא הכל: מדובר בסוויפ ראשון שהיא רושמת בפלייאוף, ובפעם הראשונה שהיא מדיחה את הלייקרס. על הכל חתום כאמור ניקולה יוקיץ', שהשלים סדרה אישית יוצאת מהכלל. 27.8 נקודות, 14.5 ריבאונדים, 11.8 אסיסטים, 1.3 חטיפות ו-1.3 חסימות - אלו הממוצעים המדהימים של הסנטר הסרבי בסדרה, מה שהופך אותו לשחקן השני בלבד אי פעם שקובע ממוצע טריפל דאבל בשתי סדרות באותו פלייאוף (ווילט צ'מברליין היה הראשון), ולשחקן הראשון שעושה זאת בגמר אזורי.

ג'מאל מארי הוסיף 25 נקודות ו-5 אסיסטים, וחתם סדרה אישית מרשימה משל עצמו, במהלכה קלע יותר מכל שחקן אחר בסדרה. ארון גורדון תרם 22 נקודות, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים, שתי חסימות והגנה גדולה על לברון ג'יימס בדקות הסיום, וגם מייקל פורטר ג'וניור (15 ו-10 ריבאונדים) וקנטביוס קולדוול פופ (13) הגיעו לספרות כפולות.

בצד השני, הלייקרס מסיימים עונה הפכפכה בטעם חמצמץ, אחרי פלייאוף מפתיע שהדגיש עד כמה גדולה האגדה ששמה לברון ג'יימס. קינג ג'יימס אמנם הודח בסוויפ בפעם השלישית בקריירה, אבל סיים את המשחק בראש מורם, אחרי מופע של 40 נקודות, 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. אנתוני דייויס הוסיף 21 נקודות, 14 ריבאונדים ו-3 חסימות, אוסטין ריבס תרם 17 וגם רוי האצ'ימורה (10 ו-7 ריבאונדים) ודניס שרודר (13 ו-5 אסיסטים) קלעו בדאבל פיגרס, אבל זה לא הספיק מול האיכות והעומק של דנבר.

הנאגטס ינוחו כעת מספר ימים, וקרוב לוודאי שהיריבה בגמר תהיה מיאמי, שעדיין צריכה להשלים את המשימה מול בוסטון, ונמצאת ביתרון 0:3 בגמר המזרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully