וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה להיות לברון ג'יימס? עברייני הרשת מגלים את ה-NBA

חברת הסייבר הישראלית ברנדשילד מדווחת על התפשטות תופעת ההונאות וההתחזויות סביב מותגי ה-NBA האהובים. סביב הלייקרס נרשמו 93 אתרי הונאה בחצי השנה האחרונה, סביב לברון זוהו 62 הונאות

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.5/ספורט1

פלייאוף ה-NBA מגיע לרגעי ההכרעה והשיא, ואיתם גם שיאי אהדה ורייטינג. מותגי ה-NBA הגדולים כמו שמות של קבוצות ושחקנים הפכו מזמן לאייקוני אופנה וספורט ולגיבורי תרבות. למרבה הצער, גם כאן - היכן שגוברת האהדה ועולה העניין, גוברים גם הסיכונים לרמאיות, הונאות וזיופי ברשת.

חברת הסייבר הישראלית BrandShield, המתמחה בניטור, מעקב והסרה של הונאות/רמאויות/ זיופים ברשת, גילתה מאות חיקויים והונאות של מכירות ואתרים המתחזים לאתרי מכירות מותגי הכדורסל האהובים. חלק מהאתרים יתחזו לאתרים המוכרים מרצ'נדייז של הקבוצות והשחקנים האהובים - כשלמעשה הם רק יגבו מכם כסף. במקרה הטוב, אולי תקבלו גם מוצר מזויף, אך במקרה הקלאסי - כספכם יילקח ללא תרומה. חלק מההונאות יופיעו בדמות מכירות באתרי איקומרס מוכרים (כמו אמזון או עלי אקספרס) אך המכירה אינה מהימנה, ומי שעומד מאחוריה אינו מפיץ מורשה אלא עבריין רשת המוכר חיקוי בינוני במקרה הטוב.

בברנדשילד בדקו את המכירות החשודות כמזויפות מתחילת 2023 ועד היום, והנתונים העולים מעניינים מאוד: הקבוצה עם כמות ההונאות הגדולה ביותר סביבה היא לוס אנג'לס לייקרס, אחד ממותגי הספורט הגדולים בעולם, לה נוטרו לא פחות מ- 93אתרי הונאה בתקופה של פחות מחצי שנה, ובכך שומרת על מעמדה כמותג מאוד מבוקש. קבוצות NBA נוספות כגון פילדלפיה עם 8 אתרי הונאה וגולדן סטייט עם 2 בלבד, נותרו הרחק מאחור.

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. Harry How, GettyImages
ההונאות רק הולכות ומתפשטות. לברון/GettyImages, Harry How

גם בגזרת השחקנים, הלייקרס "מככבים". לברון ג'יימס, הפנים של ה-NBA, קוטף את המקום הראשון והמפוקפק במדד ההונאות - 26 כאלה זוהו בתקופה זאת. לסטפן קרי ארבע הונאות, וסביב ג'ייסון טייטום מבוסטון נרשם ניסיון הונאה אחד בלבד.

-יואב קרן, מנכ"ל BrandShield המתמחה במניעת הונאות וזיופים ברשת: "הונאות הרשת הופכות מתוחכמות מדי שנה, ולצערנו ככל שהמותג או המוצר פופולרי יותר או במרכז הכותרות - מגוון ההונאות והזיופים רק גדל. בתור אוהד כדורסל מושבע, אני עוקב אחרי ה-NBA בעניין רב, אך גם בדאגה. מובן שהציבור צריך להיות פיקח ולשים לב מאילו פלטפורמות הוא רוכש, ובידי מי הוא מפקיד את פרטיו האישיים ונתונים, לרבות נתוני אשראי. אך מעל לכל, יש לפלטפורמות המשווקות את המוצרים המקוריים חובה מוסרית ועסקית לטפל באלו המתחזים אליהם ומבצעים הונאות כואבות לציבור הרחב. עוגמת הנפש והפגיעה הכספית הכבדה יכולות להימנע עם טיפול נכון".

  • עוד באותו נושא:
  • NBA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully