וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוהדת הצילה את בתה, ונמחצה למוות: התגלו סיפורי הזוועה באל סלבדור

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 12:02

יממה אחרי הטרגדיה מתבררים פרטי האסון באצטדיון, שבו נמחצו למוות 12 אנשים, כולל הסיפורים המרגשים, הסיבות למחדל והתגובות הפושרות בעולם

עשרות פצועים והרוגים באצטדיון כדורגל, אל סלבדור/מתוך הרשתות החברתיות

יממה אחרי האסון הגדול באל סלבדור, ובתקשורת העולמית אין סיקור מעמיק מדי של הטרגדיה שהתחוללה בלילה שבין שבת לראשון במדינה במרכז אמריקה, כאשר 12 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו אחרי שנדרסו ונמחצו למוות באצטדיון כדורגל.

פיפ"א התייחסה לאירוע הטרגי, מספר שחקנים בספרד הביעו את תנחומיהם, חלק מהמשחקים במונדיאליטו נפתחו בדקת דומייה, אבל בתקשורת המערבית האירוע די נשכח.

היה זה לפני משחק הגומלין ברבע גמר הפלייאוף בין אליאנזה FC לבין קלוב דפורטיבו באצטדיון קוסקטלאן בסן סלבדור, בירת המדינה. מדובר באחד האצטדיונים הגדולים במרכז אמריקה, עם קיבולת רשמית של יותר מ-44,000 אוהדים. עקב לחץ גדול של אוהדים, הוחלט לסגור חלק מהכניסות, ואוהדים בפנים ובחוץ נמחצו.

עשרות פצועים והרוגים באצטדיון כדורגל, אל סלבדור. רויטרס
עשרות פצועים והרוגים באצטדיון כדורגל, אל סלבדור/רויטרס
עשרות פצועים והרוגים באצטדיון כדורגל, אל סלבדור. רויטרס
עשרות פצועים והרוגים באצטדיון כדורגל, אל סלבדור/רויטרס

קורע לב: אישה מחפשת את קרוביה בין ההרוגים

"התאחדות הכדורגל של אל סלבדור מביעה את צערה על האירועים שהתרחשו באצטדיון קוסקטלן", נמסר, "אנו מביעים סולידריות עם קרובי משפחתם של הנפגעים וההרוגים באירוע הזה".

בהתאחדות הוסיפו כי יפתחו בחקירת האירוע ויבקשו מיד דיווח על התקרית תוך השעיית הליגה לאחר אירועי השבת, וקראו לפגישה עם ועדת הביטחון של המדינה. נשיא פיפ"א ג'יאני אינפטינו כתב: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות ולחברים של הקורבנות שאיבדו את חייהם בעקבות התקריות הטרגיות שהתרחשו באל סלבדור".

התאחדות הכדורגל היבשתית CONCACAF קראה גם היא לחקירת האירוע. "בטיחות האוהדים במשחקי כדורגל היא בעלת חשיבות עליונה. נתמוך באופן מלא בכל המאמצים להבהיר מה קרה וליישם צעדים למניעת תקריות כאלה בעתיד", נכתב בהצהרה.

נשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה, אמר כי המשטרה האזרחית הלאומית ומשרד התובע הכללי יערכו "חקירה יסודית" של האירועים באצטדיון. "כולם ייחקרו: קבוצות, מנהלים, אצטדיון, ליגה, ההתאחדות וכו'. מי שיהיו האשמים, ייענשו", כתב בוקלה בטוויטר. ההערכה היא שמדובר בשילוב של מכירה של כרטיסים מזויפים למשחק, שהביאה לכמות עצומה של אוהדים לאחד היציעים, וגם חישוב לא נכון של המארגנים והתנהלות שגויה.

במקביל, מתגלות גם זהות ההרוגים באירוע והסיפורים הכואבים. כך למשל במדינה פרסמו אתמול סרטון שבו אמא מודאגת מחפשת אחר קרוביה, מוליכים אותה בין הגופות, והיא מתפרקת כשהיא מזהה אחד מהם.

אחת מההרוגות היא סטפני מורסיה, אמא שהגנה על בתה ברגעי הדוחק הקשים, הניחה אותה על כתפיה, הצליחה לשמור עליה בחיים, אבל מתה בעודה מגנה עליה ומצילה אותה. מורסיה הייתה אוהדת מסורה של הקבוצה, ואוהדיה הציפו את ביתה באבל ותלו מסביב לארונה שלטים של המועדון.

כמו כן דווח על רופאה, שהיא אוהדת שרופה של הקבוצה האורחת, אבל כשירדה למגרש על מנת לסייע לאוהדים של הקבוצה היריבה לבשה את החולצה של אליאנזה - רק כדי שהאוהדים יסכימו לקבל ממנה טיפול ולא יסרבו להיבדק על ידי אוהדת של היריבה המושבעת.

התקרית באה לאחר דריסה קטלנית בשנה שעברה נהרגו 135 צופים באצטדיון במזרח ג'אווה באינדונזיה באוקטובר. רבים נמחצו כשנמלטו ליציאות לאחר שהמשטרה ירתה גז מדמיע לתוך ההמון.

  • עוד באותו נושא:
  • אל סלבדור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully