וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגיל 5 אני שוחה. זכיתי באליפות הארץ"

השבוע יגיע לסיומו המחזור ה - 123 של קורס הצוללן, קורס המכשיר את לוחמי העתיד של שייטת הצוללות. אחד ממסיימי הקורס הוא סמל י', בן 20 מצפון הארץ שלאחר 14 חודשים יעמוד לצד חבריו על רחבת הסיום, יניף את הכומתה לאוויר ויתחיל את דרכו החדשה - לוחם בשייטת הצוללות

סמל י' המכשיר את לוחמי העתיד. יחצ,
יוצא לדרך חדשה. סמל י'/יחצ

השבוע יגיע לסיומו המחזור ה - 123 של קורס הצוללן, קורס המכשיר את לוחמי העתיד של שייטת הצוללות. אחד ממסיימי הקורס הוא סמל י', בן 20 מצפון הארץ שלאחר 14 חודשים יעמוד לצד חבריו על רחבת הסיום, יניף את הכומתה לאוויר ויתחיל את דרכו החדשה - לוחם בשייטת הצוללות. כידוע, מדובר ביחידת לוחמה עילית שפועלת בחשאיות ומסביב לשעון, תוך ביצוע מבצעים חוצי גבול, כזרוע הארוכה של צה"ל . היא מהווה כלי אסטרטגי חסר תחליף להגנה על המדינה במרחב הימי.

"מגיל 5 אני שוחה, בגיל 10 - התחלתי כבר להתחרות", מספר סמל י' וחושף שעולם המים, עבורו, ממש לא זר. הוא התחיל לשחות לאחר שקיבל המלצה רפואית בעקבות מגבלה. עם הזמן - ההמלצה הפכה לתחביב שהפך לעיסוק המרכזי בחייו. "עם השנים התחלתי להתקדם, לאט-לאט עליתי עוד שלבים. נקודת השיא שלי הייתה כשזכיתי מקום שלישי באליפות הארץ בשחייה".

אבל הדרך לשם לא הייתה קלה. "באחת התחרויות, הגעתי למקום 21. רק עשרים המתחרים הראשונים עלו לאליפות הארץ. תחשבו מה זה, להיות במרחק מקום אחד מהעלייה לאליפות. זה הכניס אותי למשבר, כמעט פרשתי מהשחייה, אבל בסוף - החלטתי שאני לא מוותר, המשכתי להתאמן בלי הפסקה. שנתיים לאחר מכן קרה ההישג הגדול ובאמת הגעתי למקום השלישי בארץ".

כשהגיעו המיונים לצבא, עלתה בפניו ההתלבטות האם לבחור בתקן ספורטאי פעיל, לפנות לקולג'ים מעבר לים ולקבל מלגה, אלא שאז - החליט לוותר על ההזדמנות על מנת להגשים חלום אחר - לעשות שירות משמעותי ומבצעי.

"אחרי שקיבלתי את הגיבוש ועברתי אותו החלטתי והבנתי שזה המקום שלי. הייתה לי חוויה מדהימה, הערכים שהספורט נתן לי עזרו לי מאוד. אני יודע מה זה לעבוד קשה, ולקחת את עצמי לקצה גבול היכולת ובקורס ידעתי להתמודד עם האתגרים בזכות זה".

שבוע בדיוק לפני הכניסה לצוללת כחבר צוות באופן רשמי, הוא מסכם את החוויה: "אני מצפה להמשיך לתת מעצמי למען המדינה ולהכיר אנשים שיהפכו לחברים שילוו אותי לכל החיים ובעיקר, מקווה להראות לעצמי שאני מסוגל ושעשיתי את הבחירה הנכונה".

  • עוד באותו נושא:
  • שייטת 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully