וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשנים לועגים, באטלר עקץ את בוסטון המושפלת: ה-NBA בדרך להיסטוריה

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 9:44

מיאמי חגגה על חשבון בוסטון בדרך ל-0:3, מאמן הסלטיקס "לוקח אחריות" אבל השחקנים טוענים שזו אשמתם, כוכב ההיט עקץ את היריבה, ספולסטרה טוען: הקסם של באטלר ואדבאיו חזק משנדמה לכם

ג'מאל מארי חוגג את הניצחון של דנבר במשחק 3 בגמר המערב/מתוך האתר הרשמי של ה-NBA

אפילו מג'יק ג'ונסון, הצייצן היבשושי, הגיב בסערה לתוצאה הלא שגרתית, ולדרך שבה היא קרתה. "ב-44 השנים שלי ב-NBA מעולם לא חשבתי שאראה קבוצה של בוסטון, מועדון שזכה ב-17 אליפויות, נשברת ככה. אני יודע שאוהדי סלטיקס בכל רחבי העולם נגעלים עכשיו ושבורים. מיאמי פירקה אותם במשחק 3". גם הפרשן צ'ארלס בארקלי אומר: "הקריסה המנטלית הזאת, זה מביך... זו פשוט הייתה מבוכה גדולה עבור הסלטיקס".

ואכן, זו הייתה תבוסה משפילה. מעבר לעובדה שבוסטון כבר בפיגור 3:0 בסדרת גמר המזרח, הסלטיקס מבינים שהם הובסו ב-26 לעיני העולם כולו ונשברו ברגע האמת אחרי התבוסה 128:102 במיאמי במשחק 3. ג'יילן בראון מודה ש"אני לא יודע מאיפה להתחיל. זו בהחלט אכזבה - לאוהדים, לנו, למועדון. זה עניין קבוצתי, של כולנו. ובמציאות, זה פשוט היה מביך".

גייב וינסנט, שחקן מיאמי היט, אחרי הניצחון על בוסטון. Megan Briggs, GettyImages
קל מהצפוי. וינסנט/GettyImages, Megan Briggs
ג'ייסון טייטום, שחקן בוסטון סלטיקס, נעמר על ידי מיאמי. Megan Briggs, GettyImages
איפה הוא? טייטום/GettyImages, Megan Briggs

המאמן ג'ו מאזולה, שסופג המון ביקורת לאורך הסדרה, ניסה לקחת אחריות ולטעון שהמפלה היא באשמתו. "אני הייתי צריך להיות טוב יותר, להציב אותם בעמדה טובה יותר, להציג תוכנית משחק, להכין אותם למשחק", אמר המאמן, "זו אחריות שלי. פשוט לא הכנתי אותם טוב, לא נתתי להם את המנטליות הנכונה, אני חייב לעשות עבודה טובה יותר, לוודא שהם חזקים מספיק, מוכנים למשחק".

אל הורפורד, אחד משחקניה הוותיקים של בוסטון, אומר שהאשמה היא על השחקנים: "המאמן מנסה להיות אדיב איתנו, אבל בסופו של דבר זה נופל על השחקנים. אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות. אנחנו יודעים מה החשיבות על המשחק הזה, ומה צריך לעשות. אז אני לוקח אחריות, על כך שלא היה לנו את זה". ג'ייסון טייטום, ששוב איכזב, אמר ש"אנחנו צריכים לקבל את המצב, להמשיך קדימה, לנסות להתכונן למשחק הבא, להתאמן, לעשות מה שצריך. ברור שאנחנו במצב קשה, אבל אנחנו צריכים למצוא קצת גאווה ולהתאושש מזה".

גייב וינסנט ניסה להיות מנומס בסיום ואמר ש"עוד לא סיימנו את העבודה, צריך להגיע לארבעה ניצחנות ויש לנו רק שלושה, הסלטיקס קבוצה חזקה, הם לא ייכנעו בקלות" - וצ'ארלס בארקלי ענה לו: "כנראה שלא ראית את המשחק הלילה! מאומנים טוב ולא נשברים? תסתכל שוב על מה שקרה פה".

ג'יילן בראון, שחקן בוסטון סלטיקס. Megan Briggs, GettyImages
חווה את ההשפלה. בראון/GettyImages, Megan Briggs

מיאמי הקבוצה הראשונה שמדורגת 8 ומנצחת משחק בפלייאוף ביותר מ-25 הפרש. היא עשתה מסע יוצא דופן, אחרי שבקושי נכנסה לפלייאוף, הייתה קרובה להדחה בפליי-אין, ובכל זאת המשיכה קדימה, הדהימה את מילווקי, העיפה את הניקס, וכעת על סף השלמת הסנסציה הגדולה מכולן. לא עצם הניצחון, אלא שוב, הדרך. "האם אתה מופתע קצת?", נשאל באם אדבאיו, סנטר מיאמי, שענה בצורה מוחצת: "לא! פשוט היינו צריכים את העליות והירידות האלה כדי להכין אותנו לפלייאוף הזה. אני לא מופתע. אני רואה את העבודה שאנחנו משקיעים. זה ממש לא שוק".

גייב וינסנט, שכיכב עם שיא קריירה של 29 נקודות, טוען שהעניין הוא בגישה. "אנחנו רוצים אליפות, המטרה שלנו מעולם לא השתנתה", הוא אומר, "אנחנו תמיד הולכים על התואר, והעונה הזאת לא שונה". גם המאמן אריק ספולסטרה יודע שיש לקבוצה שלו אופי מיוחד, שמונע על ידי ג'ימי באטלר. לדברי המאמן, "לג'ימי ולבאם יש את הדלק שמזין את החברים שלהם בביטחון. ברגעי האמת, ג'ימי ייתן את כל הרצון שלו על המגרש, וזה מה שכולם מצפים ממנו. וגם באם. היופי הוא שכולם יודעים עד כמה מיוחדת מערכת היחסים שלהם, וההשפעה שלה על הסגל. הם מכניסים הרבה חיים בחבורה שסביבם, ונדרשת לזה יציבות רגשית חזקה מאוד".

קצת היסטוריה: אף קבוצה בליגה לא הצליחה לחזור מפיגור 3:0 בפלייאוף. בתולדות הפלייאוף לא היו אף פעם שתי סדרות שנגמרו סוויפ בגמרים האזוריים. בתולדות הליגה היו רק שתי קבוצות שבמהלך העונה היו במקום האחרון בממוצע נקודות, והצליחו להעפיל לגמר (ווריירס ב-1965 ופיסטונס ב-1956), ומיאמי עומדת להשלים את ההישג הזה.

וכמובן, שוב ג'ימי באטלר, הכוכב הלוהט ששוב היה שם כדי להקניט את הסלטיקס, עם רגע לפנתיאון כשסימן לשחקני בוסטון לקחת פסק זמן - תגובה לתנועה של הורפורד מהמשחק הראשון, שבו בוסטון עוד הובילה והאמינה. אבל מיאמי מראה דבק מיוחד. "צריך לתת להם קרדיט, הם משחקים מצוין, מעל המצופה", אמר בראון מבוסטון, "הם לוהטים כרגע, וצריך לכבד אותם על זה. וינסנט, מרטין, סטרוס, רובינסון. שחקנים שאנחנו אמורים להשתלט עליהם, ונותנים לנו בעיטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully