וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחצי הגמר: מכבי תל אביב ב-0:2 אחרי ניצחון דרמטי בבאר שבע

אחרי ניצחון דחוק במשחק הראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף, הצהובים נקלעו למותחן גם בבירת הנגב אך שוב חגגו עם 76:80. בראון בלט עם 21 נקודות, גם קולסון התעורר בקלאץ' אחרי משחק חלש וקירב את קטש משחק אחד מסוויפ

אחרי ניצחון דחוק במשחק הראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף, מכבי תל אביב עשתה הערב (ראשון) צעד משמעותי לחצי הגמר עם ניצחון דרמטי וקשה עוד יותר. הצהובים הדרימו והתארחו אצל הפועל באר שבע/דימונה, שהקשתה על האורחת החזקה מאוד ושוב יצאה עם תחושת פספוס אחרי שלא נמנעה מהפסד 80:76 ופיגור 2:0 בסדרה. עודד קטש יוכל להשלים סוויפ ביום רביעי הקרוב, ובכך לסיים את העונה של שותפו לשעבר ליאור ליובין.

הצהובים התחילו נהדר והובילו 14:25 אחרי רבע אחד, אך באר שבע הוכיחה שהיא לא מתכוונת להרים ידיים, בטח לא בבית שלה. ריצת 0:10 לקראת ההפסקה היממה את מכבי תל אביב, ושלשה של חואקין שוכמן מהפינה קבעה שוויון מפתיע במחצית.

המומנטום הבאר שבעי לא נעצר שם, ובשיא הגיע היתרון של ליובין לשש דקות. לורנזו בראון בלט לאורך כל המשחק ובמחצית הראשונה אף נהנה מסיועם של רומן סורקין ואלכס פויתרס, אך בהיעדר ווייד בולדווין הוא היה זקוק לחבר כדי להפוך את התוצאה ולהשיג את הניצחון. למשימה נקרא בונזי קולסון, שאחרי משחק חלש התעורר ברבע האחרון והצדיק את האמון שהגיע עם הארכת החוזה בשבוע שעבר.

לורנזו בראון הוביל עם 21 נקודות, רומן סורקין הוסיף 13 ואלכס פויתרס התקרב לדאבל דאבל עם 11 נקודות ו-9 ריבאונדים. בן מור הוביל את המפסידה עם 17 נקודות, דייויד אפיאני הוסיף 16.

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
צלחו את המשוכה. בראון/לירון מולדובן
דייויד אפיאני, שחקן הפועל באר שבע. לירון מולדובן
תחושת פספוס. אפיאני/לירון מולדובן

קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון 21, רומן סורקין 13, אלכס פויתרס 11 (9 ריבאונדים), בונזי קולסון 10, ג'רל מרטין 8 (ריבאונדים), רפי מנקו 5, דארן היליארד ויפתח זיו 4 כ"א, ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומיאו 2 כ"א. שותף ולא קלע: גיא פניני.

קלעו להפועל באר שבע/דימונה: בן מור 17 (7 ריבאונדים), דייויד אפיאני 16, חואקין שוכמן 11, גרג וויטינגטון וקאליל אחמד 10 כ"א, איגור קולשוב 7, תומר פורת 5. שותפו ולא קלעו: נטע סגל, רון ציפר, בן אייזנהארט.

עוד בוואלה!

צ'ינאנו אונואקו: "הפועל תל אביב - המקום הכי טוב שהייתי בו"

לכתבה המלאה
שחקן הפועל באר שבע רועי פריצקי עם תואר תגלית העונה. לירון מולדובן
תגלית העונה בליגת העל. פריצקי עם הפרס/לירון מולדובן

מהלך המשחק

רבע 1: לורנזו בראון פתח את המשחק עם שלשה, רפי מנקו חבר אליו והגדיל ל-0:6 צהוב אחרי שתי דקות. לאחר מכן המארחת התעוררה, ושלשה של דייויד אפיאני אחרי ארבע נקודות של בן מור צימקו ל-10:7. חואקין שוכמן הקטין ל-12:10 עם שלשה משלו, אך בראון הגיב עם אסיסט נפלא לרומן סורקין שסיים בהטבעה. הסנטר הצהוב המשיך לחגוג בצבע, ולאחר שבראון קלע שלוש פעמים מהקו סיימה מכבי תל אביב את הרבע ביתרון 14:25.

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
מכוון לסוויפ. קטש/לירון מולדובן
לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
פתח טוב. בראון/לירון מולדובן

רבע 2: חמש נקודות רצופות של קאליל אחמד הקטינו את הפער, עודד קטש הזעיק פסק זמן עם צמצום היתרון ל-21:27. האורחת חזרה טוב מספק הזמן, כשג'רל מרטין שוב קבע יתרון דו ספרתי של 24:34. הקבוצה של ליאור ליובין שוב מנעה בריחה, כשצימקה ל-34:32 בלבד עם ריצת 0:10. הקאמבק הושלם רגע לפני ההפסקה, כשבהתקפה האחרונה שוכמן צלף מהפינה וקבע 38:38.

שחקני מכבי תל אביב כדורסל. לירון מולדובן
הובילו ב-12, ואיבדו את היתרון עד להפסקה. שחקני מכבי תל אביב/לירון מולדובן
שחקני הפועל באר שבע חוגגים. לירון מולדובן
קאמבק מרשים. שחקני הפועל באר שבע/לירון מולדובן
ג'רל מרטין, שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
הריצה בתום המחצית תפסה את הצהובים לא מוכנים. מרטין/לירון מולדובן
דייויד אפיאני, שחקן הפועל באר שבע. לירון מולדובן
באר שבע חזק בתמונה. אפיאני/לירון מולדובן

רבע 3: באר שבע פתחה את המחצית השנייה בדיוק כפי שסיימה את הראשונה - עם שלשה של איגור קולשוב שקבע 38:41. מכבי תל אביב החזירה לעצמה את היתרון מהר מאוד, כשגם דארן היליארד וגם בונזי קולסון עלו לראשונה על הלוח. המשחק נעצר למספר דקות עקב תקלת שעון, אך את באר שבע זה לא עצר והיא עלתה ל-44:50. האורחת כבר השוותה, תומר פורת הגדיל ל-54:59 עם שלשה, אך סורקין הקטין ל-61:59 בתום הרבע.

גיא פניני, שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
האורחת נקלעה למשחק צמוד. פניני/לירון מולדובן
דארן היליארד, שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
הלך קשה. היליארד מחייך בסיום/לירון מולדובן

רבע 4: פתיחה טובה לרבע עבור מכבי תל אביב, שהפכה ל-65:70 עם ריצת 0:9 בהובלת בראון וקולסון שקלע שלשה קשה. באר שבע עצרה את הריצה, אך בראון הגיב מיד עם שלשה משלו. באר שבע לא אמרה נואש, גרג וויטינגטון ענה מאותו הטווח והקטין ל-73:70. באר שבע איבדה כדור קריטי, אך מיד לאחר מכן חטפה להיליארד והקטינה ל-76:74 כשנותרה דקה וחצי לסיום. סורקין דייק פעמיים מהקו, הגנה צהובה חזקה אילצה את אפיאני לשחרר זריקה קשה שלא מצאה את הטבעת לפני סוף שעון ה-24. אפיאני והיליארד החליפו קליעות עונשין, ובסיום מכבי תל אביב חגגה 76:80 דחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully